  • 11. Data: 2007-10-28 19:09:51
    Temat: Re: ZUS - zwrot składek z ubezpieczenia społecznego
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Sun, 28 Oct 2007 15:12:39 +0100, bzzbrr napisał(a):

    > tak samo pismo, rozmawiałam z ZUS i kazali wysłać pismo z wnioskiem o
    > rozliczenie konta i zwrot nadpłaconych składek, także to wyjdzie.
    > Korekty już zostały złożone i przetworzone w systemie ZUSu.

    Więc - IMHO - już powinniście działać w kierunku korekt "informacji
    rocznych" dla tych pracowników za skorygowane okresy.

    > To były korekty za rok 2001 i 2004,

    Pisałaś już o tym. Korekty ZUSowskie kiedy zrobiliście?
    Rok 2001 będzie można "przemielić" 01-01-2008r..... ale rok 2004 jeszcze
    trochę czasu upłynie.

    > Ci ludzie nie pracują już w naszej firmie.

    Też o tym pisałaś - ale co to zmienia?

    > Właśnie się zastanawiam jak to wszystko zrobić.

    Teraz korekty list płac, korekta informacji rocznej.

    > Ale póki co to czekam na zwrot składek.

    IMO - to sprawa teraz drugorzędna. Skoro zostały zrobione korekty
    deklaracji ZUSowskich to już powinniście jechać z koksem skarbowym.

    > Jeśli macie jakieś sugestie jak to wykazać w liście płac to proszę o
    > informacje.

    :(
    Nie mam konceptu :(

  • 12. Data: 2007-10-28 20:31:12
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 28 Oct 2007 20:09:51 +0100, Artur napisał(a):

    > Dnia Sun, 28 Oct 2007 15:12:39 +0100, bzzbrr napisał(a):

    [...]
    > Więc - IMHO - już powinniście działać w kierunku korekt "informacji
    > rocznych" dla tych pracowników za skorygowane okresy.

    A dlaczego? ;>

    [...]
    > Teraz korekty list płac, korekta informacji rocznej.

    Nie :)

    > :(
    > Nie mam konceptu :(

    A ja mam :)
    Przecież tę nadpłatę wypłacacie TERAZ! Nie dwa, czy ileś lat temu, prawda?
    ŻADNYCH korekt zeznań rocznych za tamte okresy! (IMO oczywiście ;))

    Czyli byłaby jakaś tam dodatkowa lista płac dla niezatrudnionych z samym
    podatkiem i jakiś tam PIT roczny do tego (PIT 8B w tym roku, bo 8C
    zabrakło)

    I tyle. Kasę dostaną teraz, teraz też będzie przychód. Bardzo się mylę? ;>

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna

  • 13. Data: 2007-10-28 22:10:13
    Od: bzzbrr <b...@b...ble>

    Jagna pisze:

> [...]

    > zabrakło)
    >
    > I tyle. Kasę dostaną teraz, teraz też będzie przychód. Bardzo się mylę? ;>

    Włąśnie mnie też się tak wydawało. Z tego co wiem, to po korekcie trzeba
    dopłacić podatek i ubezpieczenie zdrowotne oraz pracownikom, tylko
    zastanawiam się czy to powinnam zrobić teraz po korekcie czy jak ZUS
    zwróci kasę?

    --
    pozdrawiam
    b.

  • 14. Data: 2007-10-28 22:22:27
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 28 Oct 2007 23:10:13 +0100, bzzbrr napisał(a):

> [...]
    > dopłacić podatek i ubezpieczenie zdrowotne oraz pracownikom, tylko
    > zastanawiam się czy to powinnam zrobić teraz po korekcie czy jak ZUS

    IMO, wtedy, kiedy wypłacisz należność pracownikom. Tak jest logicznie.
    Będziesz przecież miała potwierdzenie wypłaty, czy to przelewem, czy
    gotówką. Wtedy nie masz ucieczki, podatek POWINIEN być odprowadzony w
    terminie (nie piszę MUSI, bo ponoć musieć, to musimy co innego ;))

    Z wypłatą dla pracowników raczej bym nie zwlekała, choć to akurat może być
    dla firmy trudne finansowo, ale fakt skorygowania ZUS-u powinien pociągnąć
    za sobą konsekwencję wypłaty.

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna

  • 15. Data: 2007-10-29 04:46:07
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Sun, 28 Oct 2007 21:31:12 +0100, Jagna napisał(a):

    > Nie :)

    > A ja mam :)
    > Przecież tę nadpłatę wypłacacie TERAZ! Nie dwa, czy ileś lat temu, prawda?
    > ŻADNYCH korekt zeznań rocznych za tamte okresy! (IMO oczywiście ;))

    Hmm - może i racja.
    Korekta dotyczy co prawda okresu "2004", "2001" - ale została dokonana
    obecnie. Może masz i rację Jagna.

  • 16. Data: 2007-10-30 20:06:30
    Od: bzzbrr <b...@b...ble>

    Artur pisze:

    > Hmm - może i racja.
    > Korekta dotyczy co prawda okresu "2004", "2001" - ale została dokonana
    > obecnie. Może masz i rację Jagna.

    Dzisiaj byłam na szkoleniu i już wszystko wiem. Upewniłam się we
    wszystkim i Jagna miała rację.
    Pani prowadząca szkolenie co chwilę powtarzała, że nie ma korygowania
    zeznań rocznych wstecz!
    Póki co, to czekam na zwrot składek z ZUS i wtedy dopiero mam działać
    tzn. naliczyć zaliczkę, ubezpieczenie zdrowotne i zapłacić pracownikom.
    A w przypadku braku kontaktu z pracownikiem kasa idzie w depozyt.

    Dzięki wielkie za pomoc.

    b.