  • 1. Data: 2005-06-27 17:25:02
    Temat: ZUSy od niskiej kwoty na um-zlec
    Od: "TomekIW" <t...@o...pl>

    Byc moze poruszam temat po raz setny, ale nie moge znalezc dokladnie takiego
    przypadku w archiwum.

    Od kilku lat prowadze dzialalnosc z moja kobieta. Dotychczas zatrudnialem ja na
    umowe zlecenie spisana na kwote 200zl i odprowadzalem tylko zaliczke do US - 30
    zl 40gr, a ZUS-u nie placilem bo ona była studentka. Niestety sytuacja ta trwa
    do konca miesiaca, a potem studentka ona juz nie bedzie.
    Nie interesuje ja(mnie) teraz oplacanie sobie jakis emerytalnych itp - nie znam
    sie na tym (ja place od dzialalnosci tylko zdrowotne, bo pracuje dodatkowo).
    I pytanie - jak ja teraz zatrudnic zeby jak najmniej odprowadzac ZUSu i ile by
    to bylo.
    Np. na umowie-zlec widnieje kwota 200zł, co MUSIMY do ZUS placic i ile to bedzie
    ?

    Dzieki za info i pozdrawiam wszytkich serdecznie.

  • 2. Data: 2005-06-27 17:54:31
    Temat: Re: ZUSy od niskiej kwoty na um-zlec
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    TomekIW wrote:

    > Dzieki za info i pozdrawiam wszytkich serdecznie.

    znajdź na googlach pierwszy lepszy kalkulator podatkowy.

  • 3. Data: 2005-06-27 18:07:40
    Od: "TomekIW" <t...@o...pl>

    > znajdź na googlach pierwszy lepszy kalkulator podatkowy.
    Dziekuje. Wszystko fajnie tylko za bardzo tego nie rozumiem.
    Znalazlem taki: http://www.money.pl/podatki/kalkulatory/podatkowy/
    I tam wynika że musielbym płacic od 200zł brutto dodatkowo ok. 41zł ZUS.
    ALe nie ma tam wyboru czu to jest umowa zlecenie itp. Ponadto co z składkami
    minimalnymi ZUS ? Do um-zlec sie to nie liczy ?

    Dziekuje za odpowiedzi na te zapewne męczace pytania.

  • 4. Data: 2005-06-27 18:27:38
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    TomekIW wrote:

> [...]
    > minimalnymi ZUS ? Do um-zlec sie to nie liczy ?
    >
    > Dziekuje za odpowiedzi na te zapewne męczace pytania.

    moze ten
    http://www.tempservice.com.pl/okno_kalkulator.php

    ale tak samo wychodzi.
    z 200 zł 141 netto do wypłaty, plus 40 zł od strony firmy. Razem 240 zł.
    czyli z 200 zł brutto 100 zl zabierz sobie ZUS.
    Nie ma minimum przy umowach zleceniach.

  • 5. Data: 2005-06-28 07:41:46
    Od: "TomekIW" <t...@o...pl>

> [...]
    > z 200 zł 141 netto do wypłaty, plus 40 zł od strony firmy. Razem 240 zł.
    > czyli z 200 zł brutto 100 zl zabierz sobie ZUS.

    SUper - dziekuje.
    Tyle ze jak spisze umowe na 100zł to moga się przyczepić, ale trudno, jak mamy
    placic całe ZUSy to ide z torbami.

    Dzieki za pomoc.

  • 6. Data: 2005-06-28 09:15:47
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    TomekIW wrote:

    > Od kilku lat prowadze dzialalnosc z moja kobieta. Dotychczas

    Odpowiedź na resztę twoich pytań zależy od tego czy "twoja kobieta"
    jest twoją według Urzędu Stanu Cyilnego. Wszyscy którzy ci dotychczas
    odpowiadali założyli, że nie.

  • 7. Data: 2005-06-28 11:19:55
    Od: "Robert " <r...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam,
    czy ktoś wie - czy już obowiązuje VAT od umów zlecenia ? Czytałem, że ma
    wejść od czerwca...

  • 8. Data: 2005-06-29 06:26:02
    Od: "TomakIW" <t...@o...pl>

    > Odpowiedź na resztę twoich pytań zależy od tego czy "twoja kobieta"
    > jest twoją według Urzędu Stanu Cyilnego. Wszyscy którzy ci dotychczas
    > odpowiadali założyli, że nie.

    Moja w praktyce. Urzad uwaza ja za obca :) - tzn nie jest moją żoną.
    A przy okazji - lepiej (taniej) jak by była moją żoną w tym przypadku ?

  • 9. Data: 2005-06-29 08:04:55
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    TomakIW wrote:

    > Moja w praktyce. Urzad uwaza ja za obca :) - tzn nie jest moją żoną.
    > A przy okazji - lepiej (taniej) jak by była moją żoną w tym przypadku

    Wprost przeciwnie - gorzej. Byłaby wtedy odobą współpracującą i
    płaciłbyś za nią tak jak za siebie od 60/75 % średniej

  • 10. Data: 2005-06-29 08:16:51
    Od: "TomakIW" <t...@o...pl>

    > Wprost przeciwnie - gorzej. Byłaby wtedy odobą współpracującą i
    > płaciłbyś za nią tak jak za siebie od 60/75 % średniej

    O! No to mam kolejny argument ;) - Dziekuje.