  • 11. Data: 2003-05-09 06:27:26
    Temat: Re: Zakładam firmę
    Od: "Proton_" <p...@p...onet.pl>

    No tak - wczoraj zadałem pytanie a dzisiaj patrzę i oczom nie wierzę - takie
    zainteresowanie SUPER.
    Ale widzę, że potrzebne jest uścislenie mojego problemu.
    Chodziło mi o to ile powinienem dostać od pracodawcy brutto żeby po odjęciu
    ZUS'u, podatku i ew. innych obowiązkowych opłat (o których nie mam pojęcia)
    zostało mi do ręki 1700 PLN żywej gotówki.

    Będę miał własna firmę i będę wykonywał usługę dla pracodawcy - normalna
    praca (nie będzie warunków niebezpiecznych dla zdrowia ;), praca umysłowa,
    tylko że gościu nie zatrudnia na umowę o pracę tylko chce, żeby zakładać
    własne firmy i podpisywać z nim coś na zasadzie kontraktu.

    Proton_
    GG: 1426961

  • 12. Data: 2003-05-09 06:47:42
    Od: "Proton_" <p...@p...onet.pl>

    Zapomniałem dopisać
    Z tego co udało mi się ustalić do tej pory to musiałbym mieć miesięcznie ok
    3100 PLN brutto.
    Po odjęciu składek do ZUS - ok. 650 i podatku miałbym te 1700 - proszę o
    sprostowanie.

    Pozdrawiam
    Proton_
    GG: 1426961

    Proton_
    GG: 1426961

  • 13. Data: 2003-05-09 08:26:14
    Od: Piotr Liskiewicz <p...@s...pl>

    Proton_ wrote:
    > Z tego co udało mi się ustalić do tej pory to musiałbym mieć miesięcznie
    > ok 3100 PLN brutto.
    Tzn musialbys miec na *fakturze VAT* 3100 brutto? Za malo. Z pobieznego
    przeliczenia wychodzi mi, ze aby miec (przy minimalnym ZUSie) ~1700zl
    "na reke" to na fakturze VAT powinno byc 3400zl. Ale moge sie mylic :)

    Pozdrawiam

    Piotrek

  • 14. Data: 2003-05-09 09:08:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 9 May 2003, Proton_ wrote:

> [...]
    >+ 3100 PLN brutto.
    >+ Po odjęciu składek do ZUS - ok. 650 i podatku miałbym te 1700 - proszę o

    Pi razy oko (zaokrąglenia) mi wychodzi:
    netto dochodowe: 3100/1,22 = 2541
    - 520 "na ZUS": = 1890 (społeczne i FP)
    podatek 19%: 384, w tym ZUS zdrowot.: 130
    zostało: 1637

    Odliczając zwrot z okazji "kwoty wolnej" mniej więcej się zgadza.
    Oczywiście nie odpowiada pensji "pracowniczej" 1700 netto :|
    Co z urlopem ? ;)
    BTW: "odpowiedzi pod" łatwiej komentować !

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 15. Data: 2003-05-09 10:22:59
    Od: Piotr Liskiewicz <p...@s...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > Oczywiście nie odpowiada pensji "pracowniczej" 1700 netto :|
    > Co z urlopem ? ;)
    ...i z (odpukac) ew. chorobowym? Za zwolnienie lekarskie ponizej
    33dni placisz sam sobie, czyli masz bezplatny urlop...

    Pozdrawiam

    Piotrek

  • 16. Data: 2003-05-09 11:18:44
    Temat: Re: Re: Zakładam firmę
    Od: Jakub Słocki <j...@s...net.nospam>

    In article <g...@n...milc.com.pl>, p...@s...pl says...
    > ...i z (odpukac) ew. chorobowym? Za zwolnienie lekarskie ponizej
    > 33dni placisz sam sobie, czyli masz bezplatny urlop...

    Nie, dla DG placi od razu ZUS (pod warunkiem nabycia praw - czyli
    oplacania skladki chorobowej bez opoznien przez min 6 miesiecy)

    K.