  • 1. Data: 2010-07-16 20:22:51
    Temat: Zakup na allegro na fakture baz VAT-u towar z polski firma z Anglii
    Od: Pseudo <s...@o...pl>

    Witam.
    Szanowni Grupowicze. Mam pytanie dotyczace zakupu komputera na allegro
    od firmy zarejestrowanej w Angli.

    Znalazlem na aukcjach komputer, sprzedajacy pisze wyraznie iz na towar
    wystawia fakture (Uwaga nie dopisuje fakturę VAT).
    W opisie aukcji jest oto taka informacja:

    <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<poczatek cytatu>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

    I.Każdy towar w naszej ofercie jest fabrycznie nowy i nieużywany, o ile
    opis aukcji nie stanowi inaczej. TOWAR POCHODZI Z POLSKIEJ DYSTRYBUCJI I
    JEST WYSYŁANY Z TERENU POLSKI.
    II. Jesteśmy firmą zarejestrowaną w Wielkiej Brytanii, wystawiamy więc
    faktury w języku angielskim. Wystawcą faktury jest firma zarejestrowana
    w Anglii! Do każdego nowego towaru dołączamy fakturę!!
    <ciach - smieci>
    V. Gwarantem oferowanych przez nas produktów jest zawsze firma
    zewnętrzna, przeważnie jest to polski oddział producenta lub polska
    dystrybucja. O szczególnych warunkach gwarancji informujemy na każdej z
    aukcji.
    VI. Każdy ma prawo do zwrotu towaru bez podania przyczyny w terminie do
    7 dni roboczych od daty odbioru przesyłki. Zwracany towar nie może być
    rozpakowany, opakowanie musi posiadać oryginalne plomby producenta.
    Zwracamy koszty towaru, koszty przesyłki pokrywa Nabywca.
    VIII. Na życzenie Klienta przesyłamy pełną treść umowy kupna-sprzedaży
    na maila.
    IX. Udział w licytacji oznacza akceptacje regulaminu. Jeżeli nie
    odpowiadają Ci warunki regulaminu nie licytuj!!!
    X. Nr konta bankowego, .....

    Otrzymałem towar i fakturę w języku angielskim z przeliczoną kwotą
    na polskie złotówki. Jednak nie zawiera ona VAT-u.

    Towar został wysłany przez firme zarejestrowaną jak Polska Spolka z o.o.
    Czy w tej sytuacji ja nie powinienem dostac towaru z Angli a nie z
    Polski ?I czy to wszystko jest legalne ?
    W końcu gdzie podział się ów wspomniany VAT cło itp ??

    Pozdrawiam.
    Bardzo proszę o odpowiedz czy cała ta aukcja jest Waszym zdaniem legalna ?

  • 2. Data: 2010-07-16 20:37:26
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Pseudo,

    Friday, July 16, 2010, 10:22:51 PM, you wrote:

> [...]

    > Pozdrawiam.
    > Bardzo proszę o odpowiedz czy cała ta aukcja jest Waszym zdaniem legalna ?

    Jasne. A teraz zapłać polski VAT od tego, bo zdaje się jesteś
    konsumentem...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 3. Data: 2010-07-17 04:48:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 16 Jul 2010, RoMan Mandziejewicz wrote:

> [...]
    [...]
    > Jasne. A teraz zapłać polski VAT od tego, bo zdaje się jesteś
    > konsumentem...

    Moment, moment.
    W przypadku wysyłki z terenu .ue zapłacenie VAT jest *zawsze*
    zmartwieniem przedsiębiorcy.
    Niezależnie od tego, czy sprzedawca jest polskim podatnikiem
    VAT, czy łapie się na jakąś furtkę pozwalającą skorzystać ze
    zwolnienia, i niezależnie czy to "sprzedaż" czy WDT.
    Znasz do tego jakiś wyjątek, powodujący że to konsument miałby
    płacić VAT?

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2010-07-19 07:59:41
    Od: Pseudo <s...@o...pl>

> [...]
    > zwolnienia, i niezależnie czy to "sprzedaż" czy WDT.
    > Znasz do tego jakiś wyjątek, powodujący że to konsument miałby

    Ale dalej nie wiem co mam zrobić z ta faktura.
    Czy moge ja wliczyc w koszt bez VAt skoro nie mam dokumentów
    iz towar sprowadzilem z zagranicy.
    A wrecz przeciwnie mam dokumenty iz zostal wyslany przez firmę z Polski.
    Na jakiej podstawie ja nie place tego Vatu zgodnie z jaka ustawa. ?

    Czy nie powinienem do kwoty zakupu doliczyc Vat i odprowadzic do Urzedu ?

  • 5. Data: 2010-07-19 09:39:30
    Od: mysiar <p...@W...pl>

    On 17/07/2010 06:48, Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > zwolnienia, i niezależnie czy to "sprzedaż" czy WDT.
    > Znasz do tego jakiś wyjątek, powodujący że to konsument miałby

    czy nie jest tak w przypadku zakupu w EU na firme (faktura VAT) placac
    cene netto ?
    VAT trzeba rozliczyc

    --
    mysiar