  • Data: 2015-05-08 18:58:26
    Temat: Zakup oprogramowania na ebay
    Od: "J.D." <f...@c...ua> szukaj wiadomości tego autora

    Potrzebuję kupić do DG jeden specjalistyczny program inżynierski,
    ponieważ cena nowego pakietu w PL jest absurdalna, chcę kupić na
    niemieckim ebayu ten sam program w trochę starszej wersji, ale za to
    znacznie tańszy. Przejrzałem oferty i są zarówno od firm jak i osób
    prywatnych.
    Teraz jak to zrobić "bez skuchy"?
    1. Jak w ogóle udokumentować w KPiR ten zakup? Kwota transakcji byłaby w
    EUR.
    2. O jaki dokument potwierdzający transakcję prosić osobę prywatną?
    Jeśli sprzedawcą była by firma, rozumiem że mogę normalnie zaksięgować
    niemiecką fakturę?
    3. Jak obliczyć wartość do wpisania do ewidencji środków trwałych i
    wartości niematerialnych? Przeliczyć z EUR po kursie z dnia transakcji?
    Jeśli udało by się kupić poniżej równowartości 3500PLN, można wliczyć od
    razu w koszty?
    4. Czy do takiego zakupu muszę wyrabiać sobie VAT-EU? Aktualnie
    korzystam ze zwolnienia podmiotowego VAT.

    pozdrawiam