  • 11. Data: 2008-09-30 10:53:19
    Temat: Re: Zaliczka PIT - zaległość
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    E pisze:

> [...]
    > (w tym odsetki w wysokości 9,00 złotych) tytułem dopłaty zaliczki PIT-5 za
    > 2 kwartał podatku dochodowego od osób fizycznych w roku 2008.

    To już od nieterminowych wpłat trzeba składać czynny żal? Z tego co
    pamiętam, to nawet od nieterminowych pitów 37 czynny żal znieśli.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 12. Data: 2008-09-30 20:53:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 30 Sep 2008, E wrote:

    > Czy US "domyśłi się" ile z tej kwoty to zaliczka a ile odsetki?

    O ile przy zaległościach prywatnych o sposobie zaliczenia wpłaty
    decyduje wierzyciel, to przy należnościach administracyjnych
    sposób obliczania jest ściśle określony.
    Jedyne co moze nie być DOKŁADNIE jasne, do DOKŁADNA kwota
    należności głównej - bo na skutek zaokrągleń rozwiązania
    będą miały postać przedziałów.
    Ale nadpłata 2 gr ani niedopłata 2 gr nie spowoduje przecież
    efektów ubocznych. I tak "rozliczy się w podatku" a kolejny
    grosz od niedopłaty się ani nie należy, ani nie uzbiera :D

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2008-09-30 20:56:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 30 Sep 2008, jureq wrote:

    > Problem jest nieco inny. Od ukarania za błędne zaniżenie wpłaty podatku

    Liwiusz już napisał, ale też zaprotestuję - ja bym się bronił,
    że dobrowolne wpłacenie zaległości (nieznanej USowi) NIJAK nie
    kwalifikuje się pod "uporczywe niewpłacanie"!
    A batem było cały czas niezłożenie deklaracji (lub złożenie jej
    z błędem), a nie niewpłacenie WŁASNEGO podatku :D

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2008-10-01 06:15:54
    Od: "E" <...@p...onet.pl>

> [...]
    > efektów ubocznych. I tak "rozliczy się w podatku" a kolejny
    > grosz od niedopłaty się ani nie należy, ani nie uzbiera :D

    Podsumowując, powinien przelać kwotę zaległą + odsetki?

  • 15. Data: 2008-10-01 07:41:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 1 Oct 2008, E wrote:

    > Podsumowując, powinien przelać kwotę zaległą + odsetki?

    Podsumowując, "ja bym tak zrobił". Ale każdy odpowiada za siebie :)

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2008-10-01 08:09:16
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Podsumowując, "ja bym tak zrobił". Ale każdy odpowiada za siebie :)

    Oczywiście tylko jeżeli odsetki > 6,60zł (po zaokrągleniu).

    Ja bym jeszcze wysłała pismo do US z informacją ile było należnego
    podatku a ile odsetek w tej wpłacie.

    Od czasu zlikwidowania miesięcznych deklaracji urzędy same sobie
    obliczając odsetki od tyłu. I z jakiegoś powodu nie dokonują ustawowych
    zaokrągleń (sic!).
    W tym roku miałam kilka przypadków, że w rozliczeniu rocznym kwota
    zaliczek u podatnika nie zgadzała się z kwotą w systemie urzędu o grosze.
    Duperelek a ile kłopotu żeby wyprostować.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813