  • 1. Data: 2007-01-10 12:15:10
    Temat: Zaliczka za grudzień
    Od: "PiotrB." <p...@n...pl>

    Dzień dobry,

    Zapomniałem wpłacić zaliczkę za listopad w podwójnej wysokości.
    Wpłaciłem tylko podatek za listopad. Teraz dopiero zwróciłem na
    to uwagę.
    Co w tej sytuacji mam zrobić?
    Wpłacić brakującą kwotę wraz z odsetkami?
    (jakie byłyby to odsetki?)
    Wyjaśniać to w US?
    Proszę o pomoc to moje pierwsze rozliczenie roczne.:/

    BTW. czy pit-5 za grudzień 2006 trzeba składać?

    Piotr (KPiR, VAT)

  • 2. Data: 2007-01-10 12:19:43
    Temat: Re: Zaliczka za grudzień
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 10.01.2007 PiotrB. <p...@n...pl> napisał/a:
> [...]
    > to uwagę.
    > Co w tej sytuacji mam zrobić?
    > Wpłacić brakującą kwotę wraz z odsetkami?

    No, ustawowe ;) Ile było tego podatku. Bo może za mało, do kilku złotych
    odsetek nie trzeba płacić.

    > Wyjaśniać to w US?

    Nie. Dopłacić i szlus.

    > BTW. czy pit-5 za grudzień 2006 trzeba składać?

    Nie.
    --
    Samotnik
    http://www.zagle.org.pl/

  • 3. Data: 2007-01-10 12:27:33
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 10 Jan 2007 13:15:10 +0100, PiotrB. napisał(a):

> [...]
    > to uwagę.
    > Co w tej sytuacji mam zrobić?
    > Wpłacić brakującą kwotę wraz z odsetkami?

    Tak.

    > (jakie byłyby to odsetki?)

    Wpisz w google "kalkulator odsetkowy" i wybieraj. A potem przeczytaj
    jeszcze http://www.pit.pl/pages/i/570.php bo może odsetki będą za małe
    żeby je wogle płacić (uwaga: większość kalkulatorów nie bierze pod uwagę
    tej minimalnej kwoty odsetek). I dodatkowo sprawdź czy po ostatnich
    podwyżkach na poczcie nie wzrosła opłata za list polecony.

    > Wyjaśniać to w US?

    A po co?

    > Proszę o pomoc to moje pierwsze rozliczenie roczne.:/

    To jeszcze nie roczne.

    > BTW. czy pit-5 za grudzień 2006 trzeba składać?

    Nie. Tylko rozliczenie roczne. I w roku 2007 wcale PIT-5 już nie będzie.

  • 4. Data: 2007-01-10 12:35:14
    Od: "PiotrB." <p...@n...pl>

    Dnia 10-01-2007 o 13:19:43 Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>
    napisał:

    > No, ustawowe ;)Ile było tego podatku. Bo może za mało,do kilku złotych
    > odsetek nie trzeba płacić.
    > Nie. Dopłacić i szlus.

    Było 230 zł, więc 1,50zł odsetek (11% na 21 dni)
    czyli wychodzi na to, że mogę ich nie płacić.
    Zastanawiam się tylko jak to oznaczyć na przelewie.
    Jak rozumiem wpisuję oznaczenie okresu 06M11,
    PIT-5, Identyfikacja zobowiązania: "Podatek dochodowy
    - dopłata z grudzień" i to wystarczy?

    Dzięki za odpowiedź.
    Piotr

    BTW. Polecam też http://www.e-porady.pit.pl
    zadałem pytanie i odpowiedź była w 5 minut!

  • 5. Data: 2007-01-10 12:46:36
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

> [...]
    > Jak rozumiem wpisuję oznaczenie okresu 06M11,
    > PIT-5, Identyfikacja zobowiązania: "Podatek dochodowy

    Myślę, że tak.
    --
    Samotnik
    http://www.zagle.org.pl/

  • 6. Data: 2007-01-10 12:53:05
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 10-01-2007 o 13:46:36 Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>
    napisał(a):

    > Myślę, że tak.

    A czemu 06M11 a nie 06M12 ?

  • 7. Data: 2007-01-10 12:55:07
    Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl>

    > I w roku 2007 wcale PIT-5 już nie będzie.

    No właśnie, a co zamist tego? Nie będzie deklaracji, tylko co miesiąc
    wpłata podatku wyliczona jak zwykle, ale bez deklaracji?

    Dzięki i pozdrawiam

    Barbara

  • 8. Data: 2007-01-10 12:59:16
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 10 Jan 2007 13:35:14 +0100, PiotrB. napisał(a):

    > Zastanawiam się tylko jak to oznaczyć na przelewie.
    > Jak rozumiem wpisuję oznaczenie okresu 06M11,

    Tak formalnie jest to zaliczka za grudzień. Więc raczej 06M12. Wszyscy
    których znam i którzy płacą "normalnie" nie rozdzielają wpłat za listopad
    i grudzień i całość puszczają jednym przelewem jako 06M11. W tym wypadku
    skoro już doszło do rozdzielenia, to może jednak napisać zgodnie z prawdą.

    > PIT-5, Identyfikacja zobowiązania: "Podatek
    dochodowy - dopłata z
    > grudzień" i to wystarczy?

    To ostatnie uważam raczej za niepotrzebne. Jeśli dobrze pamiętam to w
    jakichś wyjaśnieniach do tego druczka było, że w to pole wpisuje się
    raczej numer decyzji ustalającej podatek niż własne (i w tym wypadku
    zbędne) objaśnienia.

  • 9. Data: 2007-01-10 13:00:35
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 10 Jan 2007 13:55:07 +0100, Barbara K. napisał(a):

    > No właśnie, a co zamist tego? Nie będzie deklaracji, tylko co miesiąc
    > wpłata podatku wyliczona jak zwykle, ale bez deklaracji?

    Dokładnie tak. A niektórzy mogą nawet wybrać zaliczki kwartalne zamiast
    miesięcznych.

  • 10. Data: 2007-01-10 13:05:47
    Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl>

    > Dokładnie tak. A niektórzy mogą nawet wybrać zaliczki kwartalne zamiast
    > miesięcznych.

    Dzięki bardzo. To w sumie ułatwienie, tylko i tak muszę zawozić do urzędu
    VAT-7. No chyba, ze też będę płacić go kwartalnie. Czy przy takiej zmianie
    musze to zgłaszać, czy zwyczajnie wypełniać druki VAT-7K?

    Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam
    Barbara