  • 1. Data: 2003-06-19 13:12:33
    Temat: Założenie działaności gospodarczej
    Od: "Koli" <S...@p...onet.pl>

    Witam.
    Chcę założyć działalnośc gospodarczą i na poczatku przewidywany dochód był
    by w wysokosci 500PLN. Jakie koszty wtedy ponoszę (z jakiej stawki place
    ZUS)???

  • 2. Data: 2003-06-19 13:25:25
    Temat: Re: Założenie działaności gospodarczej
    Od: "MarekZ" <m...@W...CIAkrakow.CHAJpl>

    Użytkownik "Koli" <S...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > by w wysokosci 500PLN. Jakie koszty wtedy ponoszę (z jakiej stawki place

    Nie oplaca sie rejestrowac przy tym poziomie dochodow, patrac z czysto
    finansowego punktu widzenia. Nawet jesli pracujesz juz gdzies na umowie o
    prace. Pelny ZUS to ponad 600 zł na miesiac. Nawet gdybys mial placic tylko
    zdrowotne, to i tak okolo 150 zł na miesiac. Jesli nie pracujesz, to mozna
    zrobic ten "numer" z wzajemnymi umowami zleceniami z kims drugim, ale wtedy
    i tak ZUS oscyluje w granicach 250 zł miesiecznie.

    marekz

  • 3. Data: 2003-06-19 13:33:19
    Od: "Koli" <S...@p...onet.pl>

> [...]
    wtedy
    > i tak ZUS oscyluje w granicach 250 zł miesiecznie.

    Mógłbys mi napisać coś więcej o tych umowach wzajemnych i zusie w granicach
    250PLN?
    A co do tego dochodu to był by tylko przez pierwsze 2 lub 3 miesiące (gdyż
    zamierzam rozprowadzac internet drogą radiową i to kwestai złapania
    klientów).

  • 4. Data: 2003-06-19 14:45:06
    Od: "MarekZ" <m...@W...CIAkrakow.CHAJpl>

> [...]
    > A co do tego dochodu to był by tylko przez pierwsze 2 lub 3 miesiące (gdyż
    > zamierzam rozprowadzac internet drogą radiową i to kwestai złapania

    Prosze bardzo: potrzebna jest druga osoba z dzialalnoscia gospodarcza.
    Podpisujecie ze soba wzajemnie dwie umowy zlecenia, ale na cos, co nie jest
    zwiazane z twoja dzialalnoscia, tak samo gdyby ta druga osoba chciala z tego
    skorzystac powinna podpisac umowe z Toba na cos, co nie jest zwiazane z jej
    przedmiotem dzialalnosci (ja na przyklad, posiadajac firme komputerowa
    podpisalem kiedys umowe zlecenie na "okresowa konserwacje i badanie stanu
    technicznego ubikacji" :))). Nastepnie w ZUS-ie wybierasz tytul
    ubezpieczenia - umowe zlecenie (mozesz wybrac dowolny, UZ lub DG). Kwota
    miesieczna takiej umowy zlecenia nie moze byc nizsza niz 146 zł obecnie (nie
    jestem w 100% pewny, czy dokladnie tyle, ja dla bezpieczenstwa podpisalem na
    151 zł :))). Placisz ubezpieczenia spoleczne i zdrowotne z umowy o dzielo,
    natomiast z tytulu DG juz tylko zdrowotne.

    To wersja najprostsza. Wersja udoskonalona, to znalezienie kogos trzeciego i
    zawarcie umow "cyklicznie", a nie wzajemnie ze soba. W wersji najprostszej
    przy zlej woli byc moze ktos sie do tego moze jakos przyczepic, choc
    formalnie jest to OK. W wersji udoskonalonej praktycznie bedzie bezradny.

    Poszukaj w googlach, powinno to byc jakos szerzej opisane, pewnie nie raz
    byly na ten temat dyskusje.

    pozdrawiam, marekz