  • 1. Data: 2003-06-19 10:15:56
    Temat: amortyzacja samochodu
    Od: "Anna K" <a...@p...pl>

    czy reszte wartosci auta amortyzowanego obecnie wg stawki 20%, ktore we
    wrzesniu skonczy 5 lat mozna od pazdziernika amortyzowac wg stawki 40%?

    pozdrawiam,
    a.k.

  • 2. Data: 2003-06-19 18:55:35
    Temat: Re: amortyzacja samochodu
    Od: "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl>

    Użytkownik "Anna K" <a...@p...pl> napisał w wiadomości
    > czy reszte wartosci auta amortyzowanego obecnie wg stawki 20%, ktore we
    > wrzesniu skonczy 5 lat mozna od pazdziernika amortyzowac wg stawki 40%?
    >
    > pozdrawiam,
    > a.k.
    -------------------------------------
    Chyba coś tu nie rozumiem auto kończy 5 lat amortyzowane stawką 20 % to
    chyba juz jest zamortyzowane całowicie więc nie bardzo wiem co jeszcze
    amortyzować.Albo coś niedokładnie pytasz.
    Pozdrawiam Wiola

  • 3. Data: 2003-06-19 22:08:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 19 Jun 2003, Anna K wrote:

    >+ czy reszte wartosci auta amortyzowanego obecnie wg stawki 20%, ktore we
    >+ wrzesniu skonczy 5 lat mozna od pazdziernika amortyzowac wg stawki 40%?

    IM*H*O:
    ++++
    Art. 22h.
    1. Odpisów amortyzacyjnych dokonuje się:
    2. Podatnicy, z zastrzeżeniem art. 22l i 22ł, dokonują wyboru jednej z
    metod amortyzacji określonej w art. 22i-22k dla poszczególnych środków
    trwałych przed rozpoczęciem ich amortyzacji; wybraną metodę stosuje się do
    pełnego zamortyzowania danego środka trwałego.
    ----

    Oczywiście powyższe *nie znaczy*, że np. nie wolno zmienić stawki
    lub współczynnika amortyzacji, ale *dla danej metody* (z wyłączeniem
    spraw związanych z amortyzacją "atomową" i "w gminach z listy",
    jak wskazano w ustawie).
    Ale IMHO to *znaczy*, że nie można przejść z amortyzacji liniowej
    (ani degresywnej) na przyspieszoną.
    Przyjmuję reklamacje :), aczkolwiek... obawiam się że tak jest :(

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2003-06-19 22:56:47
    Od: "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

> [...]
    > (ani degresywnej) na przyspieszoną.
    > Przyjmuję reklamacje :), aczkolwiek... obawiam się że tak jest :(
    Gotfryd ja zrozumiałam że skończył 5 lat a prze metodzie liniowej 20 % on
    juz jest zamortyzowany wieć nie wiem od jakiej kwoty ma być amortyzacja 40
    %.przecież jego wartość jest 0 księgowa oczywiście.
    Pozdrawiam Wiola

  • 5. Data: 2003-06-20 04:37:05
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl> napisał w wiadomości

    > Gotfryd ja zrozumiałam że skończył 5 lat

    Przeczytaj watek od poczatku.
    Samochod konczy 5 lat. Co nie oznacza, ze tyle lat byl amortyzowany.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 6. Data: 2003-06-20 06:52:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 20 Jun 2003, Wioletta Pikorska wrote:

> [...]
    >+ > >+ wrzesniu skonczy 5 lat mozna od pazdziernika amortyzowac wg stawki 40%?
    [...]
    >+ Gotfryd ja zrozumiałam że skończył 5 lat a prze metodzie liniowej 20 % on
    >+ juz jest zamortyzowany wieć nie wiem od jakiej kwoty

    A, prawda :)
    Teoretycznie mógł mieć przerwę w amortyzacji. Niemniej dałem się
    wpuścić "w maliny" :)

    pozdrowienia, Gotfryd