eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiZaniżona cena na fakturze na samochód kupiony w komisie. › Zaniżona cena na fakturze na samochód kupiony w komisie.
  • Data: 2008-02-25 20:56:04
    Temat: Zaniżona cena na fakturze na samochód kupiony w komisie.
    Od: "John Smith" <s...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    FUT: pl.misc.samochody pl.soc.prawo.podatki

    Witam,

    Prawie dwa lata temu kupiłem samochód z komisu, auto było sprawne i w dobrym
    stanie,
    na fakturze pracownik komisu wpisał cenę wiele niższą niż tą którą
    faktycznie zapłaciłem.

    Kilka dni temu dostalem z urzędu skarbowego pismo z prośbą o opisanie
    przebiegu transakcji i podanie rzeczywistej ceny zakupu.

    Pytanie co lepiej zrobić w takiej sytuacji?
    Czy iść w zaparte i upierać się przy kwocie z faktury, narażając się na
    wezwania osobiste, powoływanie rzeczoznawcy i ewentualną odpowiedzalność
    karną?

    Czy też może opisać zgodnie z prawdą całą transakcje? Z jakimi
    konsekwencjami moge się liczyć w takim przypadku? Godząc się na zaniżoną
    fakturę tak nie osiągnąłem żadnych korzyści.

    pozrawiam

    John Smith