  • 1. Data: 2011-09-15 13:00:24
    Temat: Zatrudnienie niani - jakie opłaty ponosi rodzic?
    Od: Piotr Fiolek <t...@g...com>

    Chciałbym zatrudnić nianię na minimalne wynagrodzenia.
    Tutaj:
    http://biznes.onet.pl/zus-pomoze-wypelnic-dokumenty-
    rodzicowi-ktory-zatr,18543,4849309,1,news-detal

    jest napisane, że przy minimalnym wynagrodzeniu składki ZUS opłaca w
    całości państwo. Ale oprócz tego, czy rodzić będzie musiał ponosić
    jakieś opłaty za zatrudnienie niani? Może jakiś podatek, albo coś
    takiego?

  • 2. Data: 2011-09-15 13:18:42
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 15.09.2011 15:00, Piotr Fiolek wrote:
> [...]
    > całości państwo. Ale oprócz tego, czy rodzić będzie musiał ponosić
    > jakieś opłaty za zatrudnienie niani? Może jakiś podatek, albo coś

    Trzeba odprowadzać co miesiąc zaliczki na PIT a na koniec roku wypełnić
    PIT-11 i PIT-4R - chyba że też są jakieś zwolnienia w tym zakresie.

    Tomek

  • 3. Data: 2011-09-15 13:33:39
    Od: Piotr Fiolek <t...@g...com>

    On Sep 15, 3:18 pm, tomek <t...@o...pl> wrote:

    -rodzicowi-ktory-z...

    > Trzeba odprowadza co miesi c zaliczki na PIT a na koniec roku wype ni
    > PIT-11 i PIT-4R - chyba e te s jakie zwolnienia w tym zakresie.
    >
    > Tomek

    Od płacy minimalne takiej niani, to ile mogą wynosić zaliczki na PIT?

  • 4. Data: 2011-09-15 13:40:50
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 15.09.2011 15:33, Piotr Fiolek wrote:

    >>> http://biznes.onet.pl/zus-pomoze-wypelnic-dokumenty-
    rodzicowi-ktory-z...

    > Od płacy minimalne takiej niani, to ile mogą wynosić zaliczki na PIT?

    Nie jestem pewny czy wg skali podatkowej (18% - ~570zł), czy
    "ryczałtowe" 18%, ale te 18% się przewija i tu i tu.

    Tomek

  • 5. Data: 2011-09-15 13:44:39
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 15.09.2011 15:40, tomek wrote:

    > Nie jestem pewny czy wg skali podatkowej (18% - ~570zł), czy
    > "ryczałtowe" 18%, ale te 18% się przewija i tu i tu.

    Przy czym to jest liczone od dochodu, a dochód to jest przychód - koszty
    (np. składka na ZUS),
    a samą zaliczkę na podatek pomniejsza się o kwotę składki zdrowotnej
    (NFZ). No i w Twoim przypadku gdy masz składki refundowane to nie za
    bardzo wiem jak to policzyć, trzeba by zajrzeć głębiej do przepisów.

    Tomek

  • 6. Data: 2011-09-15 15:32:39
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Piotr Fiolek pisze:
    > Chciałbym zatrudnić nianię na minimalne wynagrodzenia.

    Coś w temacie:
    http://praca.gazetaprawna.pl/artykuly/547660,zus_pom
    oze_wypelnic_dokumenty_rodzicowi_ktory_zatrudni_nian
    ie.html
    Andrzej
    www.radom.ws