  • 1. Data: 2011-09-15 21:02:55
    Temat: drzwi do garażu a podatki
    Od: Ireneusz Brycki <i...@g...pl>

    Witam,

    Prowadzę działalność, mam samochód na działalność, garaż, ale urwały mi
    się drzwi do niego - czy mogę wliczyć wymianę tych drzwi do podatku czy nie?

    --
    Pozdrawiam, Ireneusz Brycki

  • 2. Data: 2011-09-16 06:34:21
    Temat: Re: drzwi do garażu a podatki
    Od: alamakota <s...@a...pl>

    Ireneusz Brycki wrote:

    > Witam,
    >
    > Prowadzę działalność, mam samochód na działalność, garaż, ale urwały mi
    > się drzwi do niego - czy mogę wliczyć wymianę tych drzwi do podatku czy
    > nie?

    jeszcze nie słyszałem aby komus odpadły drzwi. No ale skoro urwanie np.
    paska rozrządu nadaje się to czemu nie.

  • 3. Data: 2011-09-16 09:53:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 16 Sep 2011, alamakota wrote:

    > jeszcze nie słyszałem aby komus odpadły drzwi.

    Drzwi garażu?
    A co za problem wyrwać zawias lub zawieszenie bramy uchylnej?
    To drugie już mi się kiedyś udało :]

    > No ale skoro urwanie np.
    > paska rozrządu nadaje się to czemu nie.

    A różnicę między samochodem, którego część stanowi ten pasek, a bramą,
    która NIE stanowi części samochodu (zaś garaż jak mniemam "na DG" nie
    jest) dostrzegasz?
    Bo z tej różnicy wynika pytanie, IMVHO.

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2011-09-16 14:28:06
    Od: alamakota <s...@a...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    >
    > A różnicę między samochodem, którego część stanowi ten pasek, a bramą,
    > która NIE stanowi części samochodu (zaś garaż jak mniemam "na DG" nie

    Dostrzegam, dlatego dałem pasek a nie zawias ;)
    OK, przegiąłem, przepraszam.

  • 5. Data: 2011-09-16 14:31:27
    Od: alamakota <s...@a...pl>

    alamakota wrote:

> [...]
    p.s. oczywiście nie garażu, kwestia interpretacji pytania :P

  • 6. Data: 2011-09-16 18:59:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > p.s. oczywiście nie garażu, kwestia interpretacji pytania :P

    No cóż, tej opcji nie wziąłem pod uwagę ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2011-09-17 08:43:25
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > No cóż, tej opcji nie wziąłem pod uwagę ;)
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Wracając (lub podążając) w kierunku interesującym. Czy jeśli ten garaż
    jest używany tylko w celu parkowania samochodu firmowego to:

    1. naprawa takich drzwi podchodziła by pod drobne naprawy bieżące (czyli
    tak samo jak np. pomalowanie ścian w lokalu wynajmowanym przez firmę),
    czy w ogóle potrzebna jest jakakolwiek umowa formalna (ale jak zrobić ją
    z samym sobą?) dla uznania że koszty ponoszone w ten garaż są związanymi
    bezpośrednio z utrzymaniem samochodu firmowego

    2. jeśli jednak naprawa drzwi zaliczyła by się do ulepszenia tego garażu
    czy też napraw dużych do których zobowiązany jest właściciel a nie
    użytkownik, to jak ugryźć te koszty będąc właśnie firmą i właścicielem w
    jednej osobie (nie czepiajmy się tego że firma i osoba to jedno tylko
    rozważmy to jako dwa byty podatkowe)