  • 1. Data: 2002-01-14 11:55:58
    Temat: podpis na rachunkach
    Od: "Romek." <r...@a...net.pl>

    Witam i pytam
    1
    Czy jeżeli nie jestem płatnikiem podatku VAT i wystawiam rachunki to czy
    klient musi taki rachunek podpisać czy mogę mu wysłać poczta i zapomnieć o
    sprawie?

    2
    Jaki na rok 2002 jest limit aby nie wpaść w podatek VAT?

    3
    Od jakiego obrotu trzeba mieć kasę fiskalną?

    Nie wątpię, że pytam o banały no ale ja tego nie wiem.
    Z góry dziękuję za pomoc.
    Romek

  • 2. Data: 2002-01-14 15:17:24
    Temat: Re: podpis na rachunkach
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 14 Jan 2002, Romek. wrote:

    >+ Witam i pytam
    [...1 - nie wiem...]
    >+ 2
    >+ Jaki na rok 2002 jest limit aby nie wpaść w podatek VAT?

    Było niedawno: zdaje się 38400 (mam zapisane ale nie pod ręką
    tylko 11km dalej :])

    >+ 3
    >+ Od jakiego obrotu trzeba mieć kasę fiskalną?

    Było jeszcze niedawniej i zostałem przy okazji skrzyczany ;>,
    zdaje się 40000 *dla osób fizycznych* (liczy się TYLKO
    obrót z OF, jeśli grozi ci np. przekroczenie limitu z powodu
    kilkuset złotych to możesz znaleźć i poprosić pośrednika (DG)
    żeby chwilowo nie wpaść w ten próg.
    To nie jest porada prawna, nie jest również namawianie do
    przestępstwa z mojej strony :) bo pośrednictwo jest "lege
    artis" :)
    Obejrzyj posty z kilku ostatnich dni lub użyj groups.google.com
    ("szukanie zaawansowane" !!)

    >+ Nie wątpię, że pytam o banały no ale ja tego nie wiem.

    E tam, ja to przeczytałem UoPDoOF i dalej nie miałem pewności
    który paragraf zapisać w której rubryce PIT-5 ;>, ale
    dobrzy ludzie pozbawili mnie tu obaw :)

    Pozdrowienia, Gotfryd