  • 1. Data: 2005-07-29 21:28:39
    Temat: Zawieszenie DG a stare kody ZUS.
    Od: "Marek" <p...@o...pl>

    Ma ktoś broszurę "Zasady wypełniania dokumentów ZUS" sprzed dwóch lat ?
    Interesuje mnie jak był opisany kod nr 140 stosowany przy
    wyrejestrowaniu z ubezpieczeń w przypadku zawieszenia DG.
    Był też drugi kod o podobnym brzmieniu (chyba 116).
    Ciekawi mnie czy była tam mowa o zaprzestaniu działalności czy tylko o
    zawieszeniu.
    --
    Marek

  • 2. Data: 2005-07-29 21:39:30
    Temat: Re: Zawieszenie DG a stare kody ZUS.
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Marek" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Był też drugi kod o podobnym brzmieniu (chyba 116).
    > Ciekawi mnie czy była tam mowa o zaprzestaniu działalności czy tylko o

    A co za różnica?
    Bezsprzeczne jest że podczas zawieszenia - (słowo występujące w języku
    polskim - wolno go używać) - musisz zaprzestać wykonywania działalności.
    Tyle że czasowo.

    Inaczej to po prostu nie jest zawieszenie, tylko unikanie opodatkowania
    (parapodatkiem).

  • 3. Data: 2005-07-29 22:22:25
    Od: "Marek" <p...@o...pl>

> [...]
    > Bezsprzeczne jest że podczas zawieszenia - (słowo występujące w języku
    > polskim - wolno go używać) - musisz zaprzestać wykonywania

    A kto wykonuje działalność po wyrejestrowaniu się z ZUS-u (dokumentuje
    przychody lub koszty) ?
    Róznica chyba jest , jesli dzis ZUS zmodyfikował kody to jest fer, bo
    skoro twierdzi że nie można zawiesic działalnosci to przynajmniej nie
    wprowadza dziś w błąd uzywając przy opisie kodów słowa "zawieszenie".
    Ma to znaczenie dla osób , które zawiesiły DG jeszcze na starych kodach.
    Przy ostatniej wizycie w ZUS urzędniczka twierdziła że nie ma nic złego
    w przedłużaniu stanu zawieszenia. (chodzi o zdrowotne, byc może przy
    społecznych byłaby inna gadka)
    W każdym bądź razie odradzała likwidację firmy.
    Zastanawiam sie czy nie ma to związku z tym , że poprzednie kody
    sugerowały i umożliwiały zawieszenie DG (np jesli jeden był dla
    likwidacji DG a drugi dla zawieszenia )

    > Inaczej to po prostu nie jest zawieszenie, tylko unikanie
    opodatkowania
    > (parapodatkiem).

    Jakie unikanie opodatkowania ?
    Nie wyobrażam sobie aby ktoś zawiesił działaność jednocześnie
    wyrejestrowując sie z systemu ubezpieczen ZUS , a następnie ją wznowił
    i nie opłacał składek.
    To nie byłoby omijanie parapodatku tylko świadome łamanie prawa i na
    dodatek idiotyczne bo mające odzwierciedlenie w dokumentacji firmy.
    --
    Marek

  • 4. Data: 2005-07-30 08:24:21
    Od: "Maria" <m...@n...pl>

> [...]
    > Był też drugi kod o podobnym brzmieniu (chyba 116).
    > Ciekawi mnie czy była tam mowa o zaprzestaniu działalności czy tylko o

    Myślę, że zapytanie nie jest właściwe, bo należałoby zapytać czy był
    poprzednio inny formularz niż ZUS ZWUA -WYREJESTROWANIE Z UBEZPIECZEŃ-
    a nie było. Mam pierwszy egzemplarz " Zasady wypełniania dokumentów
    ubezpieczeniowych"

    Kod 116- nabycie prawa do emerytury lub renty
    Natomist Kod 113- oświadczenie o zaprzestaniu prowadzenia pozarolniczej
    działalności gospodarczej.
    I tu mam podkreślone przeze mnie słowo "zaprzestaniu" i dopisana na
    marginesie moja notatka "przerwa".
    I o to chyba chodzi.
    Maria

  • 5. Data: 2005-07-30 08:29:47
    Od: "Maria" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Maria" <m...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > działalności gospodarczej.
    > I tu mam podkreślone przeze mnie słowo "zaprzestaniu" i dopisana na

    JEST TO PORADNIK Z 1999 roku.

  • 6. Data: 2005-07-31 06:39:54
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > działalności.
    >>
    > A kto wykonuje działalność po wyrejestrowaniu się z ZUS-u (dokumentuje
    > przychody lub koszty) ?

    Wielu ludzi wbrew pozorom.
    Np. poprzez szukanie klientów - vide ten wątek.

    > opodatkowania
    >>
    > Jakie unikanie opodatkowania ?

    A takie że ZUS płacisz wtedy kiedy wystawiasz faktury (np. co trzeci
    miesiąc) a na pozostałe okresy się wyrejestrowujesz.
    A działalność trwa cały czas - np pomiędzy szukasz klienta albo (w moim
    przypadku) piszesz oprogramowanie.

    > Nie wyobrażam sobie aby ktoś zawiesił działaność jednocześnie
    > wyrejestrowując sie z systemu ubezpieczen ZUS , a następnie ją wznowił
    > i nie opłacał składek.

    Ale nie o tym mowa.

  • 7. Data: 2005-07-31 16:27:09
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>