  • 1. Data: 2003-01-09 16:18:57
    Temat: Kiedy dostane zwrot VATu?
    Od: "Rafał Szulc" <r...@b...pl>

    Witam Panstwa,

    Mam kilka pytan, ktore wynikaja z mojej prawie calkowitej nieznajomosci
    tajnikow i niuansow branzy finansowo-podatkowej, mam nadzieje, ze ktos z
    Panstwa wytlumaczy mi spokojnie jak to jest. Z gory dziekuje!!
    :)

    Otoz zakladam firme, poczatkowo chce zajac sie tylko ubezpieczeniami (agent
    ubezpieczeniowy). Raczej okolo roku beda to tylko ubezpieczenia.
    Ale mimo to juz dzis wiem ze za jakis nieokreslony blizej czas dodatkowo
    bede dzialal w innych branzach (m.in. informatyce), chocby dlatego ze takie
    mam wyksztalcenie i mam stosowny wpis we WPISIE DO EWIDENCJI DG...Chce takze
    wziasc samochod w leasing. Uwazalem to za dogodna forme bo slyszalem, ze
    zaraz po rozpoczeciu umowy leasingu dostane caly VAT do reki a poszczegolne
    raty leasingu moge wliczyc w koszty...

    Dzis bylem u jakiejs ksiegowej i powstaly dylematy. Otoz nie znam sie ale
    ona mowi, ze ubezpieczenia moga byc zwolnione z VAT i wtedy nie dostane
    zadnych pieniedzy z samochodu...Do tego nie bede mogl tego VATu odzyskiwac
    pozniej z jakichkolwiek zakupow...
    Wspominala tez ze w US mam zadecydowac czy mam byc VATowcem czy tez nie.
    Mowi, ze nie bycie VATowcem jest korzystne (dla ubezpieczen), ale nie
    odzyskam tez zadnych wtedy pieniedzy. Nie wiem w ogole co daje bycie badz
    nie bycie VATowcem, co z tym zwrotem VATu, dostane zywa gotowke czy nie?
    Moze lepiej byc VATowcem skoro moglbym wtedy odzyskac VAT... A ten leasing
    dobry czy nie?
    Co o tym Panstwo sadzicie?

    pozdrawiam,

    Rafal

  • 2. Data: 2003-01-09 16:56:34
    Temat: Re: Kiedy dostane zwrot VATu?
    Od: "Sławek" <w...@p...multinet.pl>

    Użytkownik "Rafał Szulc" <r...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Moze lepiej byc VATowcem skoro moglbym wtedy odzyskac VAT... A ten leasing

    Możliwość wyboru czy być vatowcem czy nie istnieje tylko do pewnej granicy
    osiągniętych obrotów, po jej przekroczeniu już nie ma wyboru.

  • 3. Data: 2003-01-09 17:29:23
    Od: "Jurek Mazurek" <n...@n...pl>

> [...]
    czy nie?
    > Moze lepiej byc VATowcem skoro moglbym wtedy odzyskac VAT... A
    Z tego co wiem usługi finansowe są zwolnione z Vatu przedmiotowo,
    co oznacza że nie można odzyskać vatu zapłaconego przy zakupie
    środków trwałych, to czy chcecz być vatowiczem czy nie nie ma tu
    znaczenia, twoja działalność jest zwolniona z mocy prawa.
    pzdr

  • 4. Data: 2003-01-11 20:35:53
    Od: "oltom" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jurek Mazurek" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > środków trwałych, to czy chcecz być vatowiczem czy nie nie ma tu
    > znaczenia, twoja działalność jest zwolniona z mocy prawa.

    Dokładnie tak właśnie jest - nie ma tu możliwości wyboru opodatkowania
    VAT-em.
    Tomek