  • 1. Data: 2004-03-09 14:12:07
    Temat: Zbieg Ubezpieczeń
    Od: "diddo" <d...@w...pl>

    Witam

    Chodzi mi o zbieg ubezpieczeń z tytułu prowadzonej dizałalności i umów
    zlecenie.
    Prosiłbym jak ktoś zna jakiś link do strony, bądź konkretną ustawę.
    Chciałbym wybrać źródło ubezpieczenia ile muszę mieć na umowie zlecenie,
    żeby wybrać ją jako źródło ubezpieczenia.

    pozdrawiam Robert

  • 2. Data: 2004-03-09 14:29:04
    Temat: Re: Zbieg Ubezpieczeń
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    In article <c2kj6u$lp7$1@atlantis.news.tpi.pl>, diddo wrote:
> [...]
    > Chciałbym wybrać źródło ubezpieczenia ile muszę mieć na umowie zlecenie,
    > żeby wybrać ją jako źródło ubezpieczenia.

    To już nieaktualne ;-) Właśnie uchwalili nowelizację, która to ucina.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 3. Data: 2004-03-09 18:37:51
    Od: Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl>

    Dnia 04-03-09 15:29, Użytkownik Samotnik napisał :

    > To już nieaktualne ;-) Właśnie uchwalili nowelizację, która to ucina.

    może jakieś linki plieeeez

    andy_nek

  • 4. Data: 2004-03-09 19:26:47
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    In article <c2l2hg$e1c$1@inews.gazeta.pl>, Andrzej Kłos wrote:

    > może jakieś linki plieeeez

    Szukaj na WWW sejmu, jeśli jeszcze nie ma, to powinny się pojawić. Albo
    pogrepuj archiwa info.onet.pl sprzed paru dni. Tam nie było szczegółów, ale
    wynikało z tego, że po prostu podwyższono próg i teraz umowa-zlecenie tylko
    po to, aby utworzyć zbieg, nie ma już sensu.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 5. Data: 2004-03-10 07:26:15
    Od: Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl>

    Dnia 04-03-09 20:26, Użytkownik Samotnik napisał :

> [...]
    > wynikało z tego, że po prostu podwyższono próg i teraz umowa-zlecenie tylko
    > po to, aby utworzyć zbieg, nie ma już sensu.

    szukalem w sejmie i onecie ale chyba jestem mało wprawny i nawet śladu
    nie znalazłem. Czytałem gdzieś w gazecie, ale autor wiedział jeszcze
    mniej ode mnie i pisał totalne bzdury.

    Jakie progi? Teraz żadnych progów nie ma.

    andy_nek

  • 6. Data: 2004-03-10 07:35:21
    Od: "diddo" <d...@w...pl>

    ech biednym przedsiębiorcom piach w oczy :)

  • 7. Data: 2004-03-10 09:00:31
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    In article <c2mgbg$ec6$1@inews.gazeta.pl>, Andrzej Kłos wrote:

> [...]
    > mniej ode mnie i pisał totalne bzdury.
    >
    > Jakie progi? Teraz żadnych progów nie ma.

    Teraz będzie tak, że zniknie furtka zbiegu ubezpieczeń z umową-zleceniem, a
    'przedsiębiorcy-bogacze' zarabiający już powyżej ok. 2500 zł/mc, będą
    płacić 1350 zł ZUSu... Sam miodzio, prawda? Zawsze z przymrużeniem oka
    patrzyłem na ludzi narzekających, że ten kraj jest jakiś posrany, ale teraz
    jakoś sam zaczynam się przychylać do tej opinii... ;)

    Tutaj masz o progach:

    http://www.twoja-firma.pl/wiadomosc/1272,zus-zalezny
    -od-dochodow.html

    A tutaj o umowie-zlecenie:

    http://www.twoja-firma.pl/wiadomosc/1255,koniec-z-ni
    zszymi-skladkami-na-zus.html

    Mała korekta tego co pisałem - jeszcze tego nie uchwalono, ale jak widać są
    na dobrej drodze. I na pewno to uchwalą, bo to faktycznie była luka w
    ustawie (oczywiście luki są po to, żeby z nich korzystać, ale zasadniczo to
    są wady prawa), a teraz w obliczu wyższego ZUSu muszą to załatać, bo
    wszyscy im w to uciekną zamiast płacić 1350 pln ;)
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 8. Data: 2004-03-10 11:14:13
    Od: Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl>

    Dnia 04-03-10 10:00, Użytkownik Samotnik napisał :

> [...]

    > są wady prawa), a teraz w obliczu wyższego ZUSu muszą to załatać, bo
    > wszyscy im w to uciekną zamiast płacić 1350 pln ;)

    no dzięki, ale to wszystko jest bełkot i wzajemnie przeczące sobie
    dywagacje dziennikarzy. Zobacz:

    "Osoby prowadzące działalność gospodarczą nie będą już mogły wyłączyć
    się z obowiązku ubezpieczenia z tytułu prowadzonej działalności,
    zawierając umowę zlecenia, bo nie będzie im się to opłacać - czytamy w
    "GP". Bez względu na to, ile takich umów podpiszą, podstawa wymiaru
    składek tych osób nie będzie mogła być niższa niż 60 proc. przeciętnego
    miesięcznego wynagrodzenia w poprzednim kwartale."

    składek jakich? z umowy zlecenia za 140zł/mieś. (ciekawe jak to zrobią,
    podzielą świat na tych co zawierają UZ prowadząc DG i na tych co tylko
    żyją z UZ?) czy z działalności (dla tych co z samej DG będą mieli
    podstawę 120% opłacalne będzie zawarcie UZ i płacenie z podstawy 60%)

    to wszystko jest w fazie projektów, patrz:

    "Wiceminister podczas "Sygnałów Dnia" w Programie Pierwszym Polskiego
    Radia powiedział..."

    "Minister Hausner oświadczył, że jest otwarty na propozycje w tej
    sprawie. Poinformował, że projekty ustaw o ubezpieczeniach społecznych i
    o składkach na ubezpieczenie od przedsiębiorców trafią do Sejmu w
    połowie kwietnia."

    Facet rusza pewien w miarę stabilny (gorszy czy lepszy, no raczej
    gorszy) system, robi to w pośpiechu, sejm i senat i ichnie komisje stają
    (albo niedługo będą stawać) na rzęsach bo termin 1.V to już za progiem a
    ustaw związanych z pochłonięciem przez UE moc, to co podpisze prezydent
    będą musieli potem (czyli po 1.V) szybko poprawiać; gdzie one znajdą
    czas i rozum, aby ZUS *mądrze* zreformować? Z ustawy o reformie FUS
    wyjdzie jeden wielki bubel (tego nie można zrobić w dwa miesiące) i
    załóżę się, że furtek dla prowadzących DG i nie chcących płacić zbyt
    wiele na ZUS ($#%^@, to jest "podatku" dodatkowo ok. 14.000 rocznie dla
    tych co tego podatku "normalnego" płacą np. 7.000) zostanie trochę a i
    nowe napewno się znajdą.

    Jak myślisz, co będzie z tymi, którzy pracują na etacie i mają DG z
    której płacą tylko zdrowotne?

    andy_nek