  • 11. Data: 2002-04-14 12:52:36
    Temat: Re: Zly nip - jakie konsekwencje?
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "violeczka" <v...@p...onet.pl>
    napisał w wiadomości
    news:a9bqtn$f9k$1@news.onet.pl...
    > Zeby bylo śmieszniej moj maz ma juz trzeci numer
    NIP (niestety nie pamietam
    > dokladnie o co chodzilo w jego przypadku, a nie
    chce wprowadzac w blad)
    > violeczka

    Naprawdę, to niesamowite jestem przekonany że
    gdzieś to słyszałem iz osoba fizyczna dostaje nip
    dożywotnio a tu takie rzeczy :-)

    Sark

  • 12. Data: 2002-04-14 12:52:51
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Tako rzecze v...@p...onet.pl:

    > W zeszlym roku pani ksiegowa pomylila sie i podala zamiast mojego
    > NIP-u NIP zakladu. W konsekwencji zostalam zaproszona do US i efekt
    > byl taki, ze dostalam zupelnie nowy NIP, bo jak mi powiedziano po
    > takiej pomylce nie mozna korygowac tylko nadaje sie nowy numer.
    > violeczka

    Jesteś pewna że obydwa numery NIP były twojego męża??? Z doświadczenia wiem
    że dużo ludzi uważa za swój numer NIP spisany z lewego górnego narożnika
    deklaracji PIT11a. Sprawdź, czy macie decyzje o nadaniu numeru NIP (NIP-4),
    jeżeli tak i żeczywiście twój mąż posiada 2 numery NIP to lepiej zgłoście
    się do US w celu wyjaśnienia tego, poieważ jest to niezgodne z prawem.
    Ubieganie się o kolejny numer NIP, w momencie, gdy już się jeden posiada
    jest niezgodne z prawem.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    Dyplomata potrafi powiedzieć "idź do diabła" w taki sposób,
    że właściwie cieszysz się na tę wyprawę.

  • 13. Data: 2002-04-14 12:58:10
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Budzik" <b...@p...onet.pl>
    napisał w wiadomości

    > Ubieganie się o kolejny numer NIP, w momencie,
    gdy już się jeden posiada
    > jest niezgodne z prawem.

    Kolega z tego powodu wylądował przed sądem, US od
    razu tam sprawę skierował, chyba o oszustwo (było
    to początkowy okres "nipowania" całego
    społeczeństwa) a kiedyś sam wystąpił już o nip bo
    prowadził dg. Spraw takich było wtedy sporo tak że
    wszedł na salę i od razu wyszedł z uniewinnieniem.

    Sark

  • 14. Data: 2002-04-14 16:20:28
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Osobnik posiadający mail'a v...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Zeby bylo śmieszniej moj maz ma juz trzeci numer NIP (niestety nie
    > pamietam dokladnie o co chodzilo w jego przypadku, a nie chce
    > wprowadzac w blad) violeczka

    Wydaje mi się to mało prawdopodobne, ale oczywiście nie przesądzam sprawy.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "Jakość wewnętrznego monologu przez całe życie to jest charakter"
    Karol Irzykowski

  • 15. Data: 2002-04-14 18:10:08
    Od: "violeczka" <v...@p...onet.pl>

    > Osobnik posiadający mail'a v...@p...onet.pl napisał(a) w
    poprzednim odcinku co następuje:

    > Wydaje mi się to mało prawdopodobne, ale oczywiście nie przesądzam sprawy.

    Sprawdzilam jak to bylo - pierwszy raz pomylka wynikla z winy ksiegowej w
    zakladzie pomylila NIP meza z NIP innego pracownika, maz dostal wezwanie do
    US i po wyjasnieniu pani powiedziala, ze dostanie wiadomosc poczta no i
    przyszedl list polecony, a w srodku informacja o nadaniu nowego numeru NIP.
    Drugi raz pomylka byla w jednej cyferce i sytuacja sie powtorzyla. Od tego
    czsu minely dwa lata i maz posluguje sie tym trzecim NIP-em. Obydwa listy
    polecone z nadaniem nowego NIP mam, tak na wszelki wypadek.
    violeczka

  • 16. Data: 2002-04-15 09:59:23
    Temat: Re: Re: Zly nip - jakie konsekwencje?
    Od: s...@s...pl (Sławomir Dąbrowski)

    On 14 Apr 2002 12:52:51 GMT, Budzik <b...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >się do US w celu wyjaśnienia tego, poieważ jest to niezgodne z prawem.
    >Ubieganie się o kolejny numer NIP, w momencie, gdy już się jeden posiada

    Kilka lat temu czytałem o przypadku gdzie pani podała w zeznaniu nip
    zakładu pracy i mimo tego, że wszyscy uznali, że jest to oczywista
    pomyłka to pani dostała karę.

    Sławomir Dąbrowski

  • 17. Data: 2002-04-15 18:57:43
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Tako rzecze v...@p...onet.pl:

> [...]
    > sytuacja sie powtorzyla. Od tego czsu minely dwa lata i maz posluguje
    > sie tym trzecim NIP-em. Obydwa listy polecone z nadaniem nowego NIP

    Będę niedowiarkiem i nie uwierzę dopóki nie zobaczę 3 NIP-4 (ewentualnie
    VAT5B) z danymi twojego męża i trzema różnymi numerami NIP. BTW te 3 numery
    wydał jeden US???

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "Synonim jest to słowo, którego pisarz używa, gdy nie wie,
    jak pisze się słowo właściwe." Julian Tuwim

  • 18. Data: 2002-04-15 18:57:58
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Tako rzecze w...@p...onet.pl:

> [...]
    > prowadził dg. Spraw takich było wtedy sporo tak że
    > wszedł na salę i od razu wyszedł z uniewinnieniem.

    W chwili obecnej jest jeszcze mnóstwo osób posiadających 2 numery NIP, ale
    miast karać podatników, na szczęście powoli czyszczą sprawę Izby Skarbowe w
    porozumieniu z US'ami.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    Jest Leżajsk, jest dobrze.
    Był Leżajsk, jest mi niedobrze.

  • 19. Data: 2002-04-16 07:34:49
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    napisał w wiadomości
    > W chwili obecnej jest jeszcze mnóstwo osób
    posiadających 2 numery NIP, ale
    > miast karać podatników, na szczęście powoli
    czyszczą sprawę Izby Skarbowe w
    > porozumieniu z US'ami.

    I dobrze, wtedy to szło do sądu bez zastanowienia

    Sark

  • 20. Data: 2002-04-16 07:36:12
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sławomir Dšbrowski" <s...@s...pl>
    napisał w wiadomości

    > Kilka lat temu czytałem o przypadku gdzie pani
    podała w zeznaniu nip
    > zakładu pracy i mimo tego, że wszyscy uznali, że
    jest to oczywista
    > pomyłka to pani dostała karę.

    A czy tonie była przypadkiem sprawa jednej
    mauczycielki, która na koniec sam prokurator
    prsepraszał za to co ją spotkało ?

    Sark