  • 21. Data: 2003-08-19 08:20:35
    Temat: Re[2]: Zmiany w rejestracji firm
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Dnia 8 sierpnia 2003 o godzinie (01:13:41) napisano:
    GSn> Niemniej - nadal nie prowadzi to do uzyskania numeru i miejsca
    GSn> wpisu EDG, a to był poruszany problem. I *ten* problem wpis
    GSn> sądowy powienien rozwiązać !
    GSn> Przy założeniu pewnym... mianowicie że będzie narzędzie do
    GSn> przeszukiwania :)

    Narzedzie jest, choc potrafie wyobrazic sobie lepsze :)

    Zapodajesz na specjalnym, acz nieskomplikowanym druczku nazwe firmy
    (mozesz tez zawezic poszukiwania przez podanie formy prawnej, miejsca
    prowadzenia dzialalnosci, itp.) i dostajesz wydruk z danymi z KRS,
    ktore pasuja do podanego wzorca. Informacja taka kosztuje 5 zlotych
    (plus koszty przelewu/przekazu, bo gotowką sie w KRS nie placi).
    Taki system wyszukiwania idealnie nadaje sie do umieszczenia w
    internecie, ale ustawodawca nie wymyslil chyba jeszcze metody
    pobierania tych 5 zlotych przez siec :)

    Powysza oplata nie dotyczy informacji, ktore sa lokalnie - tzn. jesli
    firma jest zarejestrowana w KRS np. wroclawskim, to _podstawowe_
    informacje o niej mozna uzyskac w tymze KRS bezplatnie. W porownaniu z
    horrorem poszukiwania firmy w EDG to jest miodzio. :)

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl

  • 22. Data: 2003-08-19 11:30:32
    Temat: NTG, OT: Zmiany w rejestracji firm
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 19 Aug 2003, Krzysztof A. Ziembik wrote:
    [...]
    >+ GSn> że po pierwsze jeśli już
    >+ GSn> - to gaśnice powinny byc większe :]
    >+
    >+ 1. Ale dlaczego ma to byc odgorny nakaz? Chcesz, to pal sie.

    To jest kwestia "polityki społecznej".
    Akurat *w tym* przypadku jest to kiepski przykład: gaśnica
    powinna być potrzebna do gaszenia *innych* pojazdów :>
    Samozapłon w warunkach "spokojowych" jest możliwy :), ale
    zdaje się ideą była pomoc w wypadkach, a ten kto "trzasnął"
    często ma marne szanse samopomocy.

    [...]
    >+ Co innego, gdyby takie zachowanie
    >+ "wymuszal" czysty rachunek ekonomiczny, np. znizki w ubezpieczeniu
    >+ samochodu (ale tez nie narzucone ustawowo).

    To jest inna sprawa :)

    >+ 2. Gasnica nie gwarantuje bezpieczenstwa w sprawach pozaru.

    Ależ oczywiście.
    [...]
    >+ niepozarowych jest znacznie wiecej (gina nie tylko sprawcy wypadkow),
    >+ ale czy to powod, zeby np. zakazac calkowicie jezdzenia samochodem?
    >+ Godzimy sie na pewne ryzyko, ktorego nie mozna wyeliminowac i tyle.

    Owszem. I w myśl różnych informacji (raczej wiarygodnych) to
    właśnie posiadacze pasów bezpieczeństwa, poduszek powietrznych,
    ABSu i innych takich powinni płacić większe OC :>, a raczej
    (również) AC nie mniejsze :|
    Zresztą - sprawnych hamulców też to dotyczy ;) !
    Ale akurat gaśnica raczej nie zwiększa prawdopodobieństwa poczucia
    się bezpiecznym przez użytkownika (i zaszalenia) :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 23. Data: 2003-08-19 13:39:31
    Temat: Re: NTG, OT: Zmiany w rejestracji firm
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > To jest kwestia "polityki społecznej".

    Wieść naonczas niosła, że to była raczej kwestia "finansowa"
    dla określonej grupki osób i znając panujące u nas obyczaje
    śmiem przypuszczać, że sporo w tym prawdy :-(
    Teraz inna grupka usiłuje ten numer powtórzyć na dużo
    większą skalę z biopaliwami.

    Pix

  • 24. Data: 2003-08-27 14:50:22
    Temat: Re[6]: Zmiany w rejestracji firm
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Pix napisal:
    p> Ja się patrzę na to nieco inaczej - w Polsce jest chyba coś
    p> około 3.5mln zarejestrowanych podmiotów, z czego większość
    p> to oczywiście te najmniejsze. Nie wiem dokładnie ile (jak ktoś ma
    p> ochotę to niech sprawdzi i poda) ale powiedzmy, że to 70%.
    p> Mamy więc 0.7x3.5mln=ok.2.5mln osób podlegających nowemu
    p> obowiązkowi.

    wKF:
    Poniewaz wlasnie dotarly do mnie informacje o danych z GUS za 2001 rok
    w sprawie liczebnosci podmiotow gospodarczych, a podejrzewalem, ze
    Twoje szacunki sa nieco zawyzone, pozwalam sobie zacytowac fragmenty
    raportu:

    "Liczba podmiotów zarejestrowanych w rejestrze REGON (z pominięciem
    rolnictwa i leśnictwa, rybołówstwa i rybactwa oraz administracji
    publicznej) wynosiła na koniec 2001 r. 3 348 124 jednostek i była
    wyższa niż na koniec 2000 r. o 5,9%."

    "W 2001 r. zarejestrowano ponad 359 tys. nowych podmiotów, a
    wykreślono z rejestru REGON niemal 233 tys. przedsiębiorstw."

    "W 2001 roku liczba przedsiębiorstw aktywnych (bez podmiotów z sekcji
    rolnictwo, leśnictwo, rybołówstwo, rybactwo oraz pośrednictwo
    finansowe i administracja publiczna) wynosiła 1 657 630 jednostek.
    Reszta nie podjęła, zakończyła lub zawiesiła działalność."

    "W 2001 r., liczba małych przedsiębiorstw stanowiła 99,02% ogólnej
    liczby przedsiębiorstw aktywnych, liczba średnich firm 0,81%, a dużych
    0,17%."

    Na tej podstawie mozna co prawda tylko oszacowac liczbe DGOF, bo
    przeciez "maly przedsiebiorca" to w tym ujeciu podmiot spelniajacy
    warunki "malego przedsiebiorcy" niezaleznie od formy prawnej.

    Reszta danych na:
    http://www.parp.gov.pl/msp2001.html

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---