    From: p...@k...org
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Zobowiązanie podatkowe sprzedającego
    Date: Wed, 13 Jun 2012 06:55:01 -0700 (PDT)

    Witam,

    Kupuję działkę rekreacyjną z domkiem letniskowym. Na właścicielu wisi jakiś stary
    zaległy podatek od nieruchomości (ok. 1200 zł) - włąściciel twierdzi, że to jakaś
    pomyłka i wyjaśnia tę sprawę. Zaległy podatek jest wpisany do decyzji o zobowiązaniu
    podatkowym ta ten rok. Na moje obawy, że nie chcę kupować działkę z długiem,
    sprzedający twierdzi, że według jego notariusza nie stanowi to dla mnie problemu.
    Powłuje się na art. 108 § 4 ordynacji podatkowej: "Egzekucja zobowiązania
    wynikającego z decyzji o odpowiedzialności podatkowej osoby trzeciej może być
    wszczęta dopiero wówczas, gdy egzekucja z majątku podatnika okazała się w całości lub
    w części bezskuteczna". Czyli dopiero jak z całego jego majątku nie ściągną, to
    dopiero wtedy fiskus weźmie się za mnie. I że w akcie notarialnym znajdzie się
    informacja, że zgodnie z decyzją nr... z dnia ... wskazane jest zadłużenie z tytułu
    podatku... zobowiązanym do jego zapłaty jest sprzedający w terminie.... dni.

    Czy faktycznie to mnie w miarę zabezpiecza? Jeśli nie, to co możnaby było zrobić poza
    odłożeniem podpisania aktu do czasu aż sprawa zadłużenia się wyjaśni?

    Pozdrawiam serdecznie,

    Piotr