  • 1. Data: 2002-11-14 11:26:42
    Temat: firma "ryczaltowa"...
    Od: "B@ton" <k...@p...onet.pl>

    Czy takie dzialanie ma sens i jest mozliwe?

    Firma A (placaca podatek od obrotu w skali 6.5% - "ryczaltowa" - cos
    pokrecilem?) sprzedaje usluge firmie B za 10KPLN. Jednyny koszt jaki ponosi
    to owe 6.5%. Nastepnie firma B oddaje owe 10KPLN - 6.5% jakiemus
    pracownikowi firmy B, ktory faktycznie wykanal owa usluge...

    Czy to jest mozliwe?

    Chodzi o to, ze gdyby firma B chciala zaplacic owe 10K pracownikowi
    wykonujacemu owa usluge to kosztowalo by ja to duzo wiecej (okolo 50%).

    Prosze poprawic niescislosci ktore popelnilem, a takze napisac czy takie
    postepowanie ma sens?

    TIA

    Pozdrawiam

    Baton

  • 2. Data: 2002-11-14 13:18:22
    Temat: Re: firma "ryczaltowa"...
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Dnia 02-11-14 12:26, Użytkownik B@ton napisał:
> [...]
    > wykonujacemu owa usluge to kosztowalo by ja to duzo wiecej (okolo 50%).
    >
    > Prosze poprawic niescislosci ktore popelnilem, a takze napisac czy takie

    1. usługi w większości opodatkowane są 8,5%, w mniejszości 5,5%
    2. istnieje *bardzo* długa lista usług niepodlegających ryczałtowi
    3. "prawdziwym" kosztem firmy ryczałtowej jest nie tylko procent od
    obrotu ale płace i ZUSy

    jeżeli po uwzględnieniu powyższego wyliczysz, że jest to opłacalne to OK.

    czasami jeszcze lepsze wyniki uzyskuje się przy "współpracy" z kartą
    podatkową

    andy

  • 3. Data: 2002-11-14 16:54:22
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

    Użytkownik "Andrzej Kłos" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > 1. usługi w większości opodatkowane są 8,5%, w mniejszości 5,5%

    Imteresuja mnie uslugi budowlane. Nie wiesz moze gdzie w necie moge znalesc
    liste w/w stawek podatkowych?

    > 2. istnieje *bardzo* długa lista usług niepodlegających ryczałtowi

    To wiem, ale AFAIK uslugi budowlane nie sa na tej liscie. Wiesz gdzie taka
    liste znajde (net)? ;)

    > 3. "prawdziwym" kosztem firmy ryczałtowej jest nie tylko procent od
    > obrotu ale płace i ZUSy

    Fakt, ale w moim przypadku (owej uslugi) owe koszty by nie istnialy... Tzn
    firma wykonujaca usluge, faktycznie by jej nie wykonywala. Wystawila by
    tylko fakture, dostala zaplata, oplacila podatek i oddala kase osobie
    faktycznie wykonujacej usluge... ;) (to tak w skrocie)...

    > czasami jeszcze lepsze wyniki uzyskuje się przy "współpracy" z kartą
    > podatkową

    OK. wydaje mi sie jednak ze niewiel odzajow "dzialalnosci" podlega juz pod
    karte...

    Pozdrawiam

    Baton

  • 4. Data: 2002-11-14 21:15:31
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Dnia 02-11-14 17:54, Użytkownik Baton napisał:
    > Imteresuja mnie uslugi budowlane. Nie wiesz moze gdzie w necie moge znalesc
    > liste w/w stawek podatkowych?

    Ustawa z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym
    od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz.U. z 1998
    r., Nr 144, poz. 930, z 2000 r., Nr 104, poz. 1104, z 2000 r., Nr 122,
    poz. 1324, z 2001 r., Nr 74, poz. 784, z 2001 r., Nr 88, poz. 961.)

    Art. 12.
    1. Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi:
    2) 5,5%:
    a) przychodów z działalności wytwórczej, robót budowlanych lub w
    zakresie przewozów ładunków taborem samochodowym o ładowności powyżej 2 ton,

    Ustawa poszła na priva

> [...]
    > tylko fakture, dostala zaplata, oplacila podatek i oddala kase osobie
    > faktycznie wykonujacej usluge... ;) (to tak w skrocie)...

    Uwaga: czy możesz uzasadnić w logiczny sposób przeprowadzenie przez
    ryczałtowca (1-os. DG prowadzoną przez kobietę) remontu kapitalnego
    4-piętrowej kamienicy bez zatrudniania pracowników.
    "Sposoby" należy stosować z umiarem.

    andy

  • 5. Data: 2002-11-14 21:40:28
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    > Uwaga: czy możesz uzasadnić w logiczny sposób przeprowadzenie przez
    > ryczałtowca (1-os. DG prowadzoną przez kobietę) remontu kapitalnego
    > 4-piętrowej kamienicy bez zatrudniania pracowników.

    Podwykonawcy.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 6. Data: 2002-11-14 21:51:36
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Andrzej Kłos" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Podwykonawcy

    (podmioty gospodarcze).
    Zapomnialem dodac, ze nie rozpatruje czy ma to jakikolwiek sens
    ekonomiczno-podatkowy.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 7. Data: 2002-11-14 22:22:48
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

> [...]
    > ryczałtowca (1-os. DG prowadzoną przez kobietę) remontu kapitalnego
    > 4-piętrowej kamienicy bez zatrudniania pracowników.

    Oczywiscie masz racje. Przedewszystkim dziekuje za ustawe no i odpowiedz :)
    Podwykonawca ma pracownikow na etacie. Ma srodki i mozliwosci do wykonania
    zleconej mu pracy. Oczywiscie ze zlecenia nie wykona za darmo z czystej
    zyczliwosci ;) ale i tak taki (jak to nazwales ;) 'sposob' jest duo tansy
    niz zatrudnianie pracownikow etatowych, a nawet poprzez zleceniobiocow
    (umowy - zlecenia). To ze US nie spi wiem i bede czuwal :) Jeszcze raz BIG
    THX.

    Pozdrawiam

    Baton

  • 8. Data: 2002-11-18 07:31:15
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Dnia 02-11-14 22:51, Użytkownik Karol napisał:

    > Zapomnialem dodac, ze nie rozpatruje czy ma to jakikolwiek sens
    > ekonomiczno-podatkowy.

    Jasne, kobieta wiele może, ale przy remoncie tej kamienicy ("duży"
    kontrakt a nie "mała" robota) musi istnieć jakiś ślad w dokumentacji,
    jakieś umowy, faktury, przelewy, gdzieś wypłynie VAT, a autorowi wątku
    chodziło li tylko o przepuszczenie pieniędzy z "normalnej" firmy przez
    ryczałtową i zgarnięcie "nadwyżki" podatkowej.

    andy

  • 9. Data: 2002-11-18 09:39:31
    Od: "B@ton" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > chodziło li tylko o przepuszczenie pieniędzy z "normalnej" firmy przez
    > ryczałtową i zgarnięcie "nadwyżki" podatkowej.

    To takie jasne? ;-) VAT to nie problem. Ponadto kto powiedzial ze
    "ryczaltowiec" musi byc mala firma. Przeciez moze zatrudniac pracownikow,
    podpisywac umowy zlecenia itd. Ponadto aby US cos udowodnil musi zrobic
    kontrole krzyzowa, a i tak sprawa jest ciezka do udowodnienia...

    Pozdrawiam

    Baton