  • 1. Data: 2005-06-14 12:46:14
    Temat: Zwolnienie lekarskie - korekta?
    Od: "Maestro" <m...@p...com.pl>

    Witam.
    Nie wiem, czy pytam na właściwej grupie, ale może ktoś wie
    co robić w takim przypadku:
    -ZUS odmawia wypłaty zasiłku chorobowego pracownicy,
    tłumacząc to błędem lekarza przy wystawieniu zwolnienia,
    -błąd polega na tym, że zwolnienie wystawione jest 30.03.2005
    a okres zwolnienia to: 1.04.2005 - ..... więc niby data musi
    być 31.03 (na styk), ale ten lekarz przyjmuje raz w tygodniu,
    a poprzednie zwolnienie było do 31.03.
    -pani w ZUS mówi, że nie wie co zrobić, ale poleca udać sie do tego
    lekarza, który zwolnienie wystawił,
    -ten lekarz jest trudno dostępny,

    Zwolnienia są drukami ścisłego zarachowania, czy istnieje
    coś takiego jak zwolnienie-korekta?
    Czy lekarz musi pisać datę wystawienia "do przodu" a więc
    nieprawdziwą w takim przypadku?

    --
    Pozdr.
    Wiesiek

  • 2. Data: 2005-06-14 13:54:51
    Temat: Re: Zwolnienie lekarskie - korekta?
    Od: kmagiera <k...@w...opole.pl>

    Maestro napisał(a):
> [...]
    > a okres zwolnienia to: 1.04.2005 - ..... więc niby data musi
    > być 31.03 (na styk), ale ten lekarz przyjmuje raz w tygodniu,
    Witam
    No to jest przechlapane. Zwolnienie mial wystawic inny lekarz
    przyjmujacy 31.03 (lekarz 30.03 mogl napisac karteczke lekarzowi 31.03 z
    prosba o wystawienie zwolnienia). Wedle mej wiedzy nie da sie tego odkrecic.
    Pozdrawiam niewesolo Krzysztof Magiera

  • 3. Data: 2005-06-14 14:13:02
    Od: "Maestro" <m...@p...com.pl>

    Użytkownik "kmagiera" <k...@w...opole.pl> napisał:

> [...]
    > 31.03 (lekarz 30.03 mogl napisac karteczke lekarzowi 31.03 z prosba o
    > wystawienie zwolnienia). Wedle mej wiedzy nie da sie tego odkrecic.

    Czyli z założenia lekarze są nieomylni ?
    I teraz pomyłka lekarza odbiera tej osobie jedyne źródło
    utrzymania na okres zwolnienia.
    Pozostaje pozwać lekarza do sądu?

    --
    Wiesiek

  • 4. Data: 2005-06-14 16:02:08
    Od: Anna <a...@w...pl>

    Maestro napisał(a):

    > Czyli z założenia lekarze są nieomylni ?
    > I teraz pomyłka lekarza odbiera tej osobie jedyne źródło
    > utrzymania na okres zwolnienia.
    > Pozostaje pozwać lekarza do sądu?

    najlepiej uchwycić lekarza albo szefa przychodni i zapytać co z tym
    zrobić. A jak oni nic nie poradza to dopiero siemartwić. Można zrobić
    wywiad gdzie lekarz pracuje dodatkowo i dopaść go w innym miejscu. Z
    wiarygodnoscia osób pracujących w ZUS to też jest różnie, o czym
    swiadczą sprawy sadowe dotyczące "zawieszania" działalnosci gospodarczych.

    Najlepiej jakby Pani w ZUS pokazała przepis i na podstawie przepisu
    wymagac coś od lekarza. Na logikę to tu nie ma co brac bo watpię zeby to
    było mozliwe.

    pozdrawiam

    Ania

  • 5. Data: 2005-06-14 20:26:43
    Od: kmagiera <k...@w...opole.pl>

    Maestro napisał(a):

    > Czyli z założenia lekarze są nieomylni ?
    > I teraz pomyłka lekarza odbiera tej osobie jedyne źródło
    > utrzymania na okres zwolnienia.
    > Pozostaje pozwać lekarza do sądu?

    Witam
    Co tu komentowac - skladki oplacone + choroba stwierdzona = zasilek sie
    nalezy.
    To jeszcze jeden przyklad jak szary czlowiek jest maly i mielony przez
    mechanizmy systemu ( nie kazdy obywatel jest gotow na walke i wloczenie
    sie po sadach i prawnikach ).
    Pozdrawiam Krzysztof Magiera

  • 6. Data: 2005-06-14 21:59:04
    Od: "pestifer" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Maestro" <m...@p...com.pl> napisał w wiadomości

    > Czyli z założenia lekarze są nieomylni ?
    > I teraz pomyłka lekarza odbiera tej osobie jedyne źródło
    > utrzymania na okres zwolnienia.
    > Pozostaje pozwać lekarza do sądu?

    nie badz od razu taki gieroj. idziesz do tego lekarza z drukiem, poprawia na
    nim date na 31, przybija pieczatke i powinno byc OK

  • 7. Data: 2005-06-15 07:17:38
    Od: kmagiera <k...@w...opole.pl>

    pestifer napisał(a):

    > nie badz od razu taki gieroj. idziesz do tego lekarza z drukiem, poprawia na
    > nim date na 31, przybija pieczatke i powinno byc OK

    Witam
    Tak po prostu zmienia date na jednej kopii dokumentu na dzien w ktorym
    nie pracowal, nie przyjal pacjenta i na dodatek ma inna date w
    dokumentacji medycznej? No gratuluje dobrego samopoczucia.
    Pozdrawiam Krzysztof Magiera

  • 8. Data: 2005-06-15 20:17:14
    Od: "pestifer" <p...@p...fm>

    Użytkownik "kmagiera" <k...@w...opole.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > pracowal, nie przyjal pacjenta i na dodatek ma inna date w dokumentacji
    > medycznej? No gratuluje dobrego samopoczucia.

    nie na jednej, trzeba wziac z zusu ta jedna najwazniesza do korekty.
    jak nie pracowal? chory byl? lekarz caly czas pracuje, nawet jak go nie ma w
    pracy
    uwierz, ze to sie da zrobic i korekta w dokumentacji tez nie jest
    skomplikowana.
    uwazam, ze jak mozna pomoc czlowiekowi to czasem trzeba cos nagiac.
    a ty jestes moze urazonym urzednikiem czy jak?

  • 9. Data: 2005-06-17 12:01:44
    Od: "Maestro" <m...@p...com.pl>

    Finał sprawy:
    Najwiekszym problemem było dotarcie do tego lekarza,
    a potem to już szybko, tzn na marginesie zwolnienia został
    umieszczony dopisek: "poz. 8 ma być: (i tu właściwa data)"
    oraz pieczatka i podpis. Juz to poszło do ZUS i jest ok.
    Dziwi mnie tylko postawa pierwszej pani z ZUS, która stwierdziła
    że nie wiadomo co z tym robić. Jak dla mnie to wiadomo, że ona
    tam pracować nie powinna.

    --
    Pozdr.
    Wiesiek

  • 10. Data: 2005-06-17 21:28:51
    Od: "pestifer" <p...@p...fm>

> [...]
    > Dziwi mnie tylko postawa pierwszej pani z ZUS, która stwierdziła
    > że nie wiadomo co z tym robić. Jak dla mnie to wiadomo, że ona

    chcialo by sie powiedziec " a nie mowilem!"
    zapewniam cie, ze nie jest to jedyny urzednik, ktory nie powinien
    pasozytowac na naszych organizmach.
    a ze jest jak jest to tez po czesci nasza wina.
    czy zrobiles cos w kierunku eliminacji pasozyta?