  • 1. Data: 2005-06-14 07:55:19
    Temat: termin rozpoczęcia działalności
    Od: maHo <m...@p...net>

    Witam.

    Kiedy (licząc od dnia kiedy uzyskam wpis w EDG) mogę rozpoczynać
    działalność?. Tzn kiedy mogę wystawić pierwszy rachunek i zainkasować
    pieniądze?.

    W "Ustawie o Swobodzie .....", art 14,pkt 1 stoi:
    do rejestru przedsiębiorców w Krajowym Rejestrze Sądowym albo do
    Ewidencji Działalności Gospodarczej, zwanej dalej "ewidencją".<<

    Czyli z tego by wynikało że mogę zacząć natychmiast po uzyskaniu wpisu.

    Z drugiej strony, z dyskusji na tej grupie, i z wieści zasłyszanych z
    innych źródeł wynika że mogę to robić dopiero po zgłoszeniu DG do US.

    Więc jak to jest?. Czy zapis z UoSDG jest jeszcze "niewdrożony", czy też
    mogę zaraz po uzyskaniu wpisu w EDG zaczynać działalność bez obawy że
    ktoś mi kiedyś każe płacić jakieś kary?.

    pozdrav

    maHo

  • 2. Data: 2005-06-14 21:07:50
    Temat: Re: termin rozpoczęcia działalności
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 14 Jun 2005, maHo wrote:

> [...]
    >+
    >+ Czyli z tego by wynikało że mogę zacząć natychmiast po uzyskaniu wpisu.

    ...pod warunkiem iż data *deklarowanego* rozpoczęcia DG nie
    wchodzi w kolizję... Na ten temat kiedyś dyskusja była, zdaje się
    jasnych wniosków jak "zacząć przez deklarowanym zaczęciem" :) AFAIR
    nie było, chyba ktoś postulował korektę wpisu.

    >+ Z drugiej strony, z dyskusji na tej grupie, i z wieści zasłyszanych z
    >+ innych źródeł wynika że mogę to robić dopiero po zgłoszeniu DG do US.

    Ja *bardzo* proszę o podanie msg-id wiadomości z której tak wynika.
    Bo o ile mi wiadomo - podatnik ma 7 dni na zgłoszenie DG *po* jej
    rozpoczęciu. Do US i ZUS.
    Zupełnie inna sprawa to "stanie się podatnikiem VAT" - ale to NIE
    jest "zgłoszenie DG" !
    Rzeczywiście, ma być "przed pierwszą czynnością"...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)