  • 1. Data: 2005-06-14 10:22:41
    Temat: Re: odliczanie vatu - spółka cywilna a idg
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Nie ma co kombinować, tylko pójść do salonu operatora i przepisać komórki na
    spółkę i po kłopocie.
    Jack

  • 2. Data: 2005-06-14 10:22:59
    Temat: odliczanie vatu - spółka cywilna a idg
    Od: "Marcin Podlesny" <u...@p...onet.pl>

    Witam,

    Mój problem jest następujący:

    Przypuśćmy, że istnieją osoby A i B, które prowadzą swoje indywidualne
    działalnośći gosp. (IDG) i są płatnikami VAT. Każda z osób odlicza sobie vat
    wynikający np. z rachunków telefonów komórkowych kupionych na firmę.

    Osoby decydują się stworzyć spółkę cywilną (SC). SC będzie płatnikiem VAT. W
    rzeczywistości będzie też jedynym źródłem dochodów tak osoby A jak i B.
    Wygląda na to, że w tej sytuacji osoby A i B nie będa mogły odliczać sobie
    VAT wynikającego z rachunków za komórki, bo telefony są zarejestrowane na
    IDG a nie na SC.

    Czy tak właśnie będzie? Jeśli tak, to skoro ich IDG nie będa generować
    przychodu = nie będzie VATu do odprowadzenia, to co się dzieje z odliczaniem
    VAT za komórki? Od czego to odliczać, przecież chyba nie można od zera?

    I jeszcze jedna sprawa. Wygląda na to, że rozwiązaniem byłoby wniesienie
    komórek do SC. Z tym, że A i B płacą zupełnie różne wysokości rachunków za
    komórki, a po wniesieniu do spółki obu telefonów, koszt związany z
    rachunkami rozkładałby się zgodnie z udziałami (czyli np po 50%), czego
    osoby A i B chciałyby uniknąć.

    Czy można to wszystko jakoś pogodzić, tzn. odliczać VAT z komórek ale
    jednocześnie obciążać każdego ze wspólników wysokością jego własnego
    rachunku za telefon?

    Dzięki i pozdrawiam
    Marcin

  • 3. Data: 2005-06-14 10:28:54
    Od: "Marcin Podlesny" <u...@p...onet.pl>

    To chyba jeszcze nie jest kombinowanie :-)

    W przypadku przepisania na SC, jak napisałem, wspólnicy są obciażani
    rachunkami (komórki podałem tylko dla przykładu) proporcjonalnie do
    udziałów. To jest trochę kiepskie, zważywszy na to, że jeden może mieć
    rachunki na 1000PLN a drugi na 10PLN. I stąd właśnie moje pytanie.

    Ale dzięki za szybką odpowiedź :)

    Pzdr

  • 4. Data: 2005-06-14 10:39:23
    Temat: Re: odliczanie vatu - spó?ka cywilna a idg
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik Marcin Podlesny napisał:
    > To chyba jeszcze nie jest kombinowanie :-)

    IMO jest, bo:
    jeśli telefony są wykorzystywane w związku z działalnością spółki to nie
    jes ważne, że jeden wydzwonił 10 a drugi 1000. Widocznie tyle musieli;
    jeśli zaś telefony są wykorzystywane prywatnie to na jakiej podstawie
    chcesz odliczać VAT?

    pzdr

    Tomek

    Znajdz swoja milosc na wiosne... >>> http://link.interia.pl/f187a

  • 5. Data: 2005-06-14 10:53:36
    Temat: Re: odliczanie vatu - spó3ka cywilna a idg
    Od: "Marcin Podlesny" <u...@p...onet.pl>

    Już tłumaczę, bo nie chciałbym, żeby ten wątek zmienił temat na "Kiedy to
    jeszcze nie jest kombinowanie, a kiedy już jest.".

    Telefony nie są wykorzystywane tylko w związku z działalnością spółki, ale
    też każdy użytkuje w ramach swojej IDG. Wydaje się więc, że mogłyby zostać w
    ramach IDG. Natomiast jedyny przychód każdego wspólnika póki co jest ze
    spółki (IDG nie przynoszą przychodu). I pytanie w tej sytuacji: jak odliczać
    vat, skoro nie ma od czego odliczać, bo IDG nie mają przychodu.

    Mam nadzieję, że nie namąciłem.

    Pzdr
    MP

  • 6. Data: 2005-06-14 21:11:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 14 Jun 2005, Marcin Podlesny wrote:

    >+ spółki (IDG nie przynoszą przychodu). I pytanie w tej sytuacji: jak odliczać
    >+ vat, skoro nie ma od czego odliczać, bo IDG nie mają przychodu.

    Taki "nieodliczony VAT" zbiera się na kupce.
    Do odliczenia w przyszłości !
    Ale z zastrzeżeniem że trzeba sprawdzić czy nadal jest "automatyczne
    wywalenie z VAT" po iluś tam miesiącach niewykazania przychodu
    oVATowanego. Bo jeśli nadal jest, to taki "wylot" spowoduje przepadek
    naliczonego VATu...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)