  • 11. Data: 2005-11-04 12:53:00
    Temat: Re: [OT]Re: Zwolnienie podmiotowe z VAT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 2 Nov 2005, mvoicem wrote:

    > no mowa jest ciągle o zwolnieniu podmiotowym, więc (raczej) nie
    > ewidencję sprzedaży VAT.

    Mój bład :] - no to pozostaje mu ustalenie:

    Chodzi o to czy wpisuje owe rachunki "na bieżaco" do KPiR".
    IMVHO wtedy nie musi miec ewidencji sprzedazy.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 12. Data: 2005-11-05 08:06:21
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Mój bład :] - no to pozostaje mu ustalenie:

    > Chodzi o to czy wpisuje owe rachunki "na bieżaco" do KPiR".
    > IMVHO wtedy nie musi miec ewidencji sprzedazy.

    Rachunki są wystawiane (pilnując numeracji) i składowane "na kupce". Raz
    w miesiącu są hurtem razem z wydatkami wrzucane do KPiR. Niezbyt to "na
    bieżąco", więc pewnie ewidencja potrzebna?

    p. m.

  • 13. Data: 2005-11-05 11:40:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 5 Nov 2005, mvoicem wrote:

    > Rachunki są wystawiane (pilnując numeracji) i składowane "na kupce". Raz
    > w miesiącu są hurtem razem z wydatkami wrzucane do KPiR. Niezbyt to "na
    > bieżąco", więc pewnie ewidencja potrzebna?

    IMHO tak.
    Przepisy KPiR są tak mniej więcej poukładane:
    - "nalezy wpisywać na bieżąco"
    - "można [...tu lista warunków...] chronologicznie".
    A na liście warunków tak wychodzi że trzeba mieć "coś" do czego
    wpisuje się przychody "na bieżąco" (sformułowania są w stylu "nie
    później niż następnego dnia przed rozpoczęciem sprzedaży").
    Zajrzyj do rozporządzenia !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 14. Data: 2005-11-05 21:34:27
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > wpisuje się przychody "na bieżąco" (sformułowania są w stylu "nie
    > później niż następnego dnia przed rozpoczęciem sprzedaży").

    Ok, zajrzę. Jednak rzecz jasna wolę uniknąć prowadzenia w/w ewidencji i
    wpisywać na bieżąco. Tylko czy jest to wykonalne jeżeli:
    . 2 listopada kupuję powiedzmy spinacze i inne mat. biurowe.
    . 10 listopada mam sprzedaż. wpisuję ją do KPiR
    . 15 listopada wykupuję domenę.
    . 20 listopada mam znowu sprzedaż, znowu wpisuję do KPiR.

    Fakturę za domenę dostaję pod koniec listopada, fakturę za spinacze
    dostaję na początku grudnia.

    Wobec tego, wpisując wszystko na bieżąco, mam wpisy z datami:
    10 listopad (sprzedaż 1)
    20 listopad (sprzedaż 2)
    15 listopad (domena)
    2 listopad (spinacze)