  • 1. Data: 2005-10-28 10:52:29
    Temat: Reklama w internecie
    Od: Andrzej Marecki <a...@a...uni.torun.pl>

    Witam,

    prowadzę pewien serwis internetowy. Chciałbym udostepnić w nim miejsce dla
    klientów na ich własne reklamy (buttony, teksty sponsorowane itp). Pytanie w
    związku z tym (zaznaczam, że nie prowadzę żadne działalności gospodarczej):

    1. W jaki sposób rozliczać się z ewentualnych dochodów z tego tytułu w US ?
    2. Na jakiekie zasadzie zawierać umowy z potencjalnym
    reklamodawcą/zleceniodawcą? Czy wystarczy spisać umowę na zasadzie:
    Imie .....
    Nazwisko .....
    Zleca umieszczenie reklamy w serwisie w okresie ... za kwotę ....
    itd.

    czy też istnieją jakieś konretne umowy regulujące takie usługi w internecie?

    Pozdrawiam serdecznie

    Grzegorz Hrynek

  • 2. Data: 2005-10-28 11:19:13
    Temat: Re: Reklama w internecie
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Andrzej Marecki wrote:

> [...]
    > dla klientów na ich własne reklamy (buttony, teksty sponsorowane itp).
    > Pytanie w związku z tym (zaznaczam, że nie prowadzę żadne działalności

    No to właśnie planujesz rozpoczęcie prowadzenia działalności
    gospodarczej. O o to pytaj.

  • 3. Data: 2005-10-28 11:20:08
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Andrzej Marecki wrote:

> [...]
    > gospodarczej):

    No to właśnie planujesz rozpoczęcie prowadzenia działalności
    gospodarczej. O to pytaj.

  • 4. Data: 2005-10-28 11:38:57
    Od: Grzegorz Hrynek<v...@a...uni.torun.pl>

    > No to właśnie planujesz rozpoczęcie prowadzenia działalności
    > gospodarczej. O to pytaj.

    Czyli że muszę założyć działalność gospodarczą aby móc udostępnić na swojej
    stronie miejsce reklamowe?
    Jaka by to miała być forma działalności?

    Pozdrawiam.

    Grzegorz Hrynek

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 5. Data: 2005-10-28 13:02:57
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Grzegorz Hrynek wrote:

    > Czyli że muszę założyć działalność gospodarczą aby móc udostępnić na
    > swojej stronie miejsce reklamowe?

    Jeśli chcesz to robić stale i za pieniądze to niestety tak.

    > Jaka by to miała być forma działalności?

    A jaką sobie wybierasz: DG osoby fizycznej, jak masz wspólników to
    spółka cywilna, jawna albo nawet z o.o.

  • 6. Data: 2005-10-28 13:46:54
    Od: Grzegorz Hrynek<v...@a...uni.torun.pl>

    > A jaką sobie wybierasz: DG osoby fizycznej, jak masz wspólników to
    > spółka cywilna, jawna albo nawet z o.o.

    Źle zadałem pytanie - chodziło mi o rodzaj działalności gospodarczej.
    Własnie sprawdziłem w PKD i jest tam coś taiego:
    74.40.Z Reklama
    Podklasa ta obejmuje:
    - projektowanie i realizowanie kampanii reklamowych,
    - projektowanie i rozmieszczanie reklam w formie np.. tablic,
    paneli, ram ogłoszeniowych, dekorowania wystaw sklepowych,
    pokazów, reklam na samochodach i autobusach itp.,
    - realizowanie reklam poprzez sprzedaż czasu i miejsca na cele
    reklamowe w środkach masowego przekazu,
    - reklamę powietrzną,
    - dystrybucję i doręczanie prospektów i próbek reklamowych,
    - wynajmowanie przestrzeni na cele reklamowe.

    Podklasa ta nie obejmuje:
    - drukowania materiałów reklamowych, sklasyfikowanego w 22.22.Z,
    - badań rynku, sklasyfikowanych w 74.13.Z,
    - działalności specjalistów stosunków międzyludzkich ("public
    relations"), sklasyfikowanej w 74.14.Z,
    - wykonywania fotografii reklamowej, sklasyfikowanego w 74.81.Z,
    - produkcji filmów reklamowych, sklasyfikowanej w 92.11.Z.

    Czy udostępnianie miejsca na reklamę w serwisach internetowych podchodzi właśnie
    pod ten kod ?
    Pytam ponieważ i tak niedługo planuję otworzyć jednoosobową firmę ale o profilu
    informatycznym (kod PKD 72 z podklasami) i wychodzi, że będę musiał w takim
    razie dopisać klasę 74.40. Dobrze myślę?

    Przepraszam jeśli problem jest banalny ale właśnie staram się to jakoś zrozumieć :)