  • 31. Data: 2006-11-08 16:06:00
    Temat: Re: [ot] Zwolnienie z podatku VAT dla rozpoczynajÄ...cego Dz.G.
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    t wrote:

    > Dwa tygodnie to była ostra jazda, przestałem pracować żeby się wygrzebać,
    > potem ze dwa miesiące konsultacji przeglądania, drobnych "wykończeń",
    > a gościowi co mogłem zrobić? Póki co jedno wielkie nic - on sie nie poczuwa
    > i ma wszystko w dupie, umowa jest bardzo nieprecyzyjna(myślałem że to
    > dobrze

    A przy okazji sie zapytam, mozesz polecic jakis program, jden program do
    zarzadzania wszystkim, a wiec:
    - faktury
    - kpir
    - umowy o dzielo + rachunki
    - umowy zlecenie + rachunki
    - amortyzacja
    tyle na poczatek :)

    --
    Erekcja mamuta ostatecznym dowodem
    prawdziwo

  • 32. Data: 2006-11-08 16:31:06
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 08-11-2006 o 17:06:00 Hikikomori San <h...@g...pl>
    napisał(a):

    > A przy okazji sie zapytam, mozesz polecic jakis program, jden program do
> [...]

    OpenOffice Calc :)
    Jakoś nie przypadł mi żaden do gustu

    pozdrawiam

  • 33. Data: 2006-11-08 17:23:58
    Temat: Re: Zwolnienie z podatku VAT dla rozpoczynającego Dz.G.
    Od: "McBain" <m...@p...fm>

    > Jesli w końcu jesteś VATowcem to wychodzi mi i jak widać nei tylko mi
    > że wystawiasz zwykłą fakture z 22% VAT.
    > Faktura NP to faktura w kwopcie netto, bez VATu(NP-Nie Podlega,
    > to taka zwyczajowa nazwa, w ustawie jej nie ma, natomiast WDT
    > to ta faktura z przykładu ktory podalem i oznacza Wewnątrzwspólnotową
    > Dostawę Towarów - to jest w ustawie opisane).

    No to wszystko jasne, wdzięczny jestem okrutnie :)

    > A jak oni tą prowizję pobirają? Masz jakieś papierki albo dowody
    > wpłat/przelewów?

    Ostatnio od przelewu 6 GBP wzieli mi kolo 7% :( Przewalutownie i jakies
    cholerne prowizje. Chamstwo!! Co do papierków to muszę to jeszcze
    sprawdzić, jest historia, w której są wszystkie działania na tym
    koncie, są raporty, muszę to jeszcze bliżej obadać.

> [...]
    > Jak US dowali jakiś domiar i mandaty i wyjdzie tego trochę
    > to pozwę gościa do sądu żeby mi to zwrócił i tyle..

    Uuuuuuuuu to musiało boleć, mam nadzieję, że uda mi się ominąć
    ten krok w karierze mojej DG. I teraz podejrzewam zajmujesz się sam
    tym wszystkim? Czy tylko tak dobrze się w tym orientujesz?

    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 34. Data: 2006-11-08 18:00:20
    Temat: Re: [ot] Zwolnienie z podatku VAT dla rozpoczynajĂ,,âEUR?cego Dz.G.
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 08-11-2006 o 19:00:30 Hikikomori San <h...@g...pl>
    napisał(a):

    > heh, no tak, ale ja sie niepoddam i bede szukal czegos, co umie wiecej
    > niz oc.

    Ja przerobiłem kilkanaście progsów i jeśli miałbym coś wybrać
    to coś z TG Soft, Małą Księgowość Rrzp albo jeszcze ejden progs
    którego nazwy zapomniałem.

  • 35. Data: 2006-11-08 18:00:30
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

  • 36. Data: 2006-11-08 18:07:58
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 08-11-2006 o 18:23:58 McBain <m...@p...fm> napisał(a):

> [...]
    > sprawdzić, jest historia, w której są wszystkie działania na tym
    > koncie, są raporty, muszę to jeszcze bliżej obadać.

    Trzeba by pomyśleć jak to w koszty wrzucić hmm nie mam pomysłu teraz.
    Może jakiś import usługi przekazania gotówki i faktura wewnętrzna,
    ale to tylko baardzo luźny pomysł.
    Bo wrzucić w koszty luźne wydruki z neta że ktoś coś komuś to nie wiem
    jak...

    > Uuuuuuuuu to musiało boleć, mam nadzieję, że uda mi się ominąć
    > ten krok w karierze mojej DG. I teraz podejrzewam zajmujesz się sam
    > tym wszystkim? Czy tylko tak dobrze się w tym orientujesz?

    Orientować to się średnio orientuję zważywszy na ilość gaf jakie strzelam
    tutaj na grupie :)
    A co do prowadzenia to teraz prowadzę sam a jak czegoś nie wiem i nie mogę
    znaleźć
    to zapytanie do znajomego doradcy(albo i dwóch jak temat cięższy)
    i już wiem.
    Jak to ktoś napisał na tej grupie - żeby dać księgowemu papiery
    trzeba wiedzieć więcej niż ten księgowy żeby móc go sprawdzać.
    A jeśli nawet nie więcej to na pewno trzeba wiedzieć o co chodzi żeby
    nie dać się wpuścić w maliny.

    pozdrawiam

  • 37. Data: 2006-11-09 00:50:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 8 Nov 2006, t wrote:

    > Faktura NP to faktura w kwopcie netto, bez VATu(NP-Nie Podlega,
    > to taka zwyczajowa nazwa, w ustawie jej nie ma

    Tak dla porządku: "podleganie" jest :)
    A ponieważ poprzednio sprzedaże *nie* podlegające były częstsze
    (licencje!!) i pojawiał się problem co zrobić przy sprzedaży
    czegoś co nie podlega (w zasadzie powinien być rachunek...)
    przyjęło się okeślanie osobnej "stawki VAT" :) czy raczej
    "niestawki".

    pzdr, Gotfryd

  • 38. Data: 2006-11-09 00:51:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 8 Nov 2006, Hikikomori San wrote:

    > heh, no tak, ale ja sie niepoddam i bede szukal czegos, co umie wiecej
    > niz oc.

    Ha, kiedy wszystkie arkusze umieją "więcej" niż dowolny program
    księgowy, w calcu napiszesz program do ksiąg, na odwrót nie ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 39. Data: 2006-11-09 08:13:43
    Temat: Re: [ot] Zwolnienie z podatku VAT dla rozpoczynajÀžĂ˘â‚ŹÂŚcego Dz.G.
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 8 lis o godzinie 19:00, na pl.soc.prawo.podatki, Hikikomori San
    napisał(a):

    > heh, no tak, ale ja sie niepoddam i bede szukal czegos, co umie wiecej
    > niz oc.

    http://www.brit.com.pl - moja firma
    Wash & Go ;)

    PS. jeżeli demo Ci "spasuje" to nie kupuj TERAZ programu!!!
    ZAmów w połowie grudnia wersję "zimową" - a letnią (z czerwca 2007)
    otryzmasz darmowo.
    Gdybyś skorzystał z "promocji" i teraz kupił wersję "letnią" z czerwca
    2006r. - to otrzymasz wersję zimową gratis - ale za letnią 2007 już
    zapłacisz.
    W przypadku mojej propozycji - zaoszczędzasz trochę kasy :)))

    --
    Herbi
    09-11-2006 09:11:07

  • 40. Data: 2006-11-09 08:33:19
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Ha, kiedy wszystkie arkusze umieją "więcej" niż dowolny program
    > księgowy, w calcu napiszesz program do ksiąg, na odwrót nie ;)

    Masz calkowita racje. Idealem bylby program, dobrze napisany, jak wcalcu
    ;) Natomiast, zeby nie trzeba bylo tego samemu pisac... Przydalby si
    etakze prosty system podatkowy, wtedy calc starczylby nawet
    niemodyfikowany... Ech, marzenia...

    --
    Erekcja mamuta ostatecznym dowodem
    prawdziwości teorii Inteligentnej Kreacji