  • 1. Data: 2003-09-12 13:58:33
    Temat: Zwrot VAT
    Od: "Przemo" <p...@k...pl>

    Jestem zainteresowany budową domu jednorodzinnego w technologii szkieletu
    drewnianego. Moje pytanie brzmi. Czy w roku 2004 kupując dom pod klucz, będę
    płacił 7% czy 22% za całość inwestycji. Wiem, że mieszkania i usługi
    remontowe będą objęte 7% VAT-em.
    Proszę o odpowiedź
    Dziękuję
    Robert Kudlaszyk

    Będzie ustawa o możliwości zwrotu VAT na materiały budowlane
    Gazeta Wyborcza, d, PAP, środa, 30 lipiec 2003r.
    Rząd ma wkrótce przedstawić projekt ustawy, dzięki któremu indywidualni
    inwestorzy będą mogli liczyć na zwrot podatku VAT na materiały budowlane.
    Ministerstwo Finansów podziela pogląd, że stawka VAT pomiędzy 7 a 22 proc.
    powinna być inwestorom indywidualnym zwracana. Dopracowania wymagają jedynie
    zasady, na jakich miałoby się to odbywać. W związku z tym, iż w UE
    rozpoczęto dyskusję o skuteczności VI dyrektywy, która dotyczy podatku VAT
    na budownictwo i usługi budowlane, polski rząd, mając możliwość udziału w
    tych rozmowach, będzie zabiegał, by po roku 2007 pojawiły się w całej UE
    stawki niższe niż 22 proc.
    Nie ma natomiast potrzeby wprowadzania korekty do ustawy o VAT, bo będzie
    ona obowiązywała do 2007 r. W ustawie o podatku od towarów i usług
    wprowadzono zasadę, że stawka 7 proc. będzie obowiązywała również w
    pierwszych czterech miesiącach 2004 r.

    Będzie zwrot Vat
    Gazeta Wyborcza, az, wtorek, 5 sierpień 2003r.
    Już niedługo do Sejmu wpłynąć ma projekt ustawy, dzięki któremu indywidualni
    inwestorzy będą mogli otrzymać zwrot podatku VAT na materiały budowlane.
    Projekt ten został zaakceptowany przez Ministerstwo Infrastruktury, a teraz
    opiniowany jest przez Ministerstwo Finansów. Uważa się, że różnica miedzy
    pomiędzy 7- a 22-proc. Vatem powinna być zwracana indywidualnym inwestorom.
    Dopracowania wymagają jedynie zasady, na jakich miałoby się to odbywać.