  • 1. Data: 2004-09-05 19:28:48
    Temat: amortyzacja samochodu.
    Od: "Staszek Rz." <s...@w...pl>

    Samochod osobowy zakupiomy na oboje malzonkow
    zostal po 2 latach "wciagniety" na firme zony/ nie watowiec/
    Przez 4 lata i 9 miesiecy byl dokonywany odpis amortyzacyjny.
    Teraz kupila ona na firme nowy samochod, a stary chce przekazac
    z firmy na cele rodzinne.
    Jakim dokumentem to zrobic, czy nalezy powiadamiac US.
    Ile czasu nalezy go nie sprzedawac aby nie placic podatku.
    /moze jakis paragraf/
    Czy wartosc tego nowego do amortyzacji nalezy podzielic
    przez 60 miesięcy, czy mozna inaczej, i czy okres amortyzacji
    obu samochodow moze sie zazebic ze soba
    /jednoosobowa dzialalnosc/?
    z gory dziekuje i pozdrawiam
    Staszek

  • 2. Data: 2004-09-06 08:21:11
    Temat: Re: amortyzacja samochodu.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 5 Sep 2004, Staszek Rz. wrote:

    >+ Samochod osobowy zakupiomy na oboje malzonkow
    [...]
    >+ Teraz kupila ona na firme nowy samochod, a stary chce przekazac
    >+ z firmy na cele rodzinne.
    >+ Jakim dokumentem to zrobic,

    IMHO - fakturą wewnętrzną. Jak dla mnie "zw". - o ile nie było
    "inwestycji ponad 30% WP" w rozumieniu ustawy.

    >+ czy nalezy powiadamiac US.

    Hm... a toś mnie zaskoczył ! O czym ?

    >+ Ile czasu nalezy go nie sprzedawac aby nie placic podatku.
    >+ /moze jakis paragraf/

    To nie tak.
    JAKIEGO podatku ??

    Przez 6 lat taki "wyprowadzony" ST w razie sprzedaży liczy się
    jako "dochód z DG", nawet jakbyś DG zamknął to PIT-5 musisz
    złożyć :] i to jest uregulowane:
    +++++
    2. Przepisów ust. 1 pkt 8
    [...czyli o sprzedaży "rzeczy będących własnością podatnika"...]
    nie stosuje się do odpłatnego zbycia:
    [...]
    3) składników majątku, o których mowa w art. 14 ust. 2 pkt 1,
    z zastrzeżeniem ust. 3, nawet jeżeli przed zbyciem zostały wycofane
    z działalności gospodarczej, a między pierwszym dniem miesiąca
    następującego po miesiącu, w którym składniki majątku zostały
    wycofane z działalności i dniem ich odpłatnego zbycia, nie
    upłynęło 6 lat.
    -----

    Ale jakoś dla uniknięcia np. PCC metody nie widzę...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)