  • 1. Data: 2009-11-27 17:22:53
    Temat: bony towarowe na fakturze
    Od: Michal <f...@w...wp.pl>

    Witam,

    Mam do Was pytanie: sieć handlowa oferuje promocję w ramach której w
    zamian za dokonanie zakupu, przyznaje bony towarowe do wydania na zakupy
    w sklepach tej sieci. Dokonując premiowanego bonami zakupu w ramach KUP,
    informacja o przyznanych bonach zostaje uwzględniona na fakturze.
    Jak temat ugryźć w kwestii zaksięgowania? Co z VAT, co z dochodowym?

    Pozdr.,
    Michał

  • 2. Data: 2009-11-28 12:39:55
    Temat: Re: bony towarowe na fakturze
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 27 Nov 2009, Michal wrote:

> [...]
    > przyznanych bonach zostaje uwzględniona na fakturze.
    > Jak temat ugryźć w kwestii zaksięgowania? Co z VAT, co z dochodowym?

    Sugerujesz słowa "lub została zwrócona podatnikowi w jakiejkolwiek
    formie"?

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2009-11-29 21:47:07
    Od: Michal <f...@w...wp.pl>

    Witam,

    > Sugerujesz słowa "lub została zwrócona podatnikowi w jakiejkolwiek
    > formie"?

    Nawet idąc tą ścieżką, jak rozliczyć pozostałość?

    Pozdr.,
    Michał

  • 4. Data: 2009-11-30 11:07:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 29 Nov 2009, Michal wrote:

    > Nawet idąc tą ścieżką, jak rozliczyć pozostałość?

    Hm... im dłużej myślę "na sucho", tym więcej pojawia się wątpliwości :)
    Zakaz odliczania VAT dotyczy wydatków które nie są KUP, co sugeruje
    w domyśle "w całości" (a tu tak nie jest).
    Nie mogłeś jak człowiek bonów przejeść, a "na firmę" kupić za pieniądze?
    ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2009-11-30 11:17:20
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 30-11-2009 o 12:07:11 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > Zakaz odliczania VAT dotyczy wydatków które nie są KUP, co sugeruje
    > w domyśle "w całości" (a tu tak nie jest).

    Już nie, bodajże od roku

    --
    Tomek

  • 6. Data: 2009-11-30 12:59:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 30 Nov 2009, Tomek wrote:

    > Już nie, bodajże od roku

    Co "już nie", sugerujesz że "częściowa nieKUPność" wydatku pozbawia
    prawa do odliczania VAT?
    Zaprzeczenie w moim zdaniu dotyczy "w całości nie są KUP" :)
    (a skoro nie w całości nie są KUP, to VAT wolno odliczać).

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2009-11-30 13:54:41
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 30-11-2009 o 13:59:27 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > Zaprzeczenie w moim zdaniu dotyczy "w całości nie są KUP" :)
    > (a skoro nie w całości nie są KUP, to VAT wolno odliczać).

    Nie wiem czy rozumiem ten wywód ;), mi chodziło o to,
    że już nie ma w ustawie o vat zapisu że nie da się odliczyć
    vat gdy wydatek nie stanowi kup.

    --
    Tomek

  • 8. Data: 2009-12-01 11:58:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 30 Nov 2009, Tomek wrote:

    > Nie wiem czy rozumiem ten wywód ;),

    Nie masz szans ;)

    > mi chodziło o to,
    > że już nie ma w ustawie o vat zapisu że nie da się odliczyć
    > vat gdy wydatek nie stanowi kup.

    A ja zwyczajnie zacofany jestem, i pisałem "z głowy czyli z niczego" :(
    (mając w cache pamięć warunku odliczania)

    pzdr, Gotfryd