  • 1. Data: 2002-05-23 06:04:44
    Temat: co wpisac w DG
    Od: "green" <f...@i...pl>

    Zakladam DG.
    Bede zajmowal sie filmowaniem i sprzedaza kaset video (nie fikołki).
    Oprocz tego bede chcial sprzedawac podreczniki szkolne.

    Poradzcie mi co wpisac do podania o prowadzenie DG zeby za jakis czas nie
    okazalo sie ze musze dzialalnosc rozszerzac, bo chce jeszcze sprzedawac art.
    spozywcze.

  • 2. Data: 2002-05-23 06:07:18
    Temat: Re: co wpisac w DG
    Od: "green" <f...@i...pl>

> [...]
    >
    > Poradzcie mi co wpisac do podania o prowadzenie DG zeby za jakis czas nie
    > okazalo sie ze musze dzialalnosc rozszerzac, bo chce jeszcze sprzedawac

    Jaką formę rozliczeń z US mi polecacie. Koszty nie są duże.
    Pracuję w innej firmie na umowę o pracę - stałe zatrudnienie - jak to się ma
    do własnej DG a zwłaszcza rozliczeń podatkowych?

    z góry dziekuje

  • 3. Data: 2002-05-23 12:17:48
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik green <f...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:1...@a...poleczki.dialup.inet
    ia.pl...

    > art.

    Wpisz w zakres działalności wszystko:handel hurtowy i detaliczny art. spoż,
    przemysłowymi, usługi filmowanie..itp (nie wpisuj handlu nieruchomościami,
    samochodami).
    Szeroki zakres w niczemu nie przeszkadza a opłata taka sama

    > Jaką formę rozliczeń z US mi polecacie. Koszty nie są duże.

    Jak nic nie inwestujesz to na razie wybór zwolnienia z VAT (druk VAT-R) do
    US.
    Jak chodzi o dochodowy to masz do wyboru ryczałt lub zasady ogólne (książka
    przych. i rozch.).
    Ogólnie przy dużej marzy i niskich kosztach: ryczałt
    Inaczej KPiR
    Tu możesz poczytać więcej
    http://prawo.w.interia.pl/dg.html

    > Pracuję w innej firmie na umowę o pracę - stałe zatrudnienie - jak to się
    ma
    > do własnej DG a zwłaszcza rozliczeń podatkowych?

    Składasz w firmie oświadczenie, że masz DG i nie spełniasz wymagań co do
    odliczania kwoty wolnej.
    Zakład pracy obliczając Ci podatek od wynagrodzenia nie odejmuje kwoty
    wolnej. Ty ją odejmujesz w PIT-5.
    Dotyczy to oczywiście jak prowadzisz KPiR.

    Jeżeli Twoje wynag. w firmie wynosi więcej lub = 760zł brutto (nie ważne na
    jaki etat) nie płacisz ZUSu. Nie znaczy że się nie rejestrujesz tylko na
    innych drukach. (ZFA, ZZA). Płacisz za to zdrowotne co miesiąc odliczając je
    na PIT-5, czyli od podatku.

    > z góry dziekuje

    np
    WS