  • 11. Data: 2014-02-03 23:49:57
    Temat: Re: [cross] Założenie DG, ciąża, chorobowe + urlop macierzyński
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 3 Feb 2014, the_foe wrote:

    > mówiłem o pojęciu "faktycznego prowadzenia DG".

    Oj no... działa to jak napisałem, prosto: dopóty nikt nie ma interesu
    w stwierdzeniu "stanu faktycznego" to nie sprawdza.
    Składki spływają, nie ma sprawy.

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2014-02-07 09:32:31
    Od: "Garg07." <g...@i...pl>

    Użytkownik "Danusia" <d...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Czy urlop macierzyński przypadnie w trakcie czy pod koniec wychowawczego?
    > Czy okres ubezpieczenia chorobowego będzie łączył się z ubezpieczeniem
    > poprzedniego urlopu macierzyńskiego (6 miesięcy)?
    > Jak skomplikowana to sprawa przytaczam dwa przepisy z obowiązującego
    > prawa:

    Rozwiązanie będzie w sierpniu, a urlop wychowawczy kończy się we wrześniu.
    Poprzednie dziecko ma w tej chwili 2,5 roku.

    > "W przypadku gdy prawo do zasiłku macierzyńskiego powstało w okresie
    > urlopu wychowawczego, zasiłek macierzyński przysługuje za okres
    > odpowiadający części urlopu macierzyńskiego przypadającej po porodzie, tj.
    > za okres skrócony o 2 tygodnie, a więc odpowiednio przez 18 tygodni, gdy
    > urodzi się jedno dziecko lub przez 29, 31, 33 lub 35 tygodni, gdy urodzi
    > się więcej niż jedno dziecko; pod warunkiem, że pełny wymiar urlopu
    > macierzyńskiego mieści się w okresie urlopu wychowawczego udzielonego
    > ubezpieczonej."

    Czyli jeśli dobrze rozumiem - skoro urlop wychow. kończy się we wrześniu, to
    szansa na macierzyński przy planowym rozwiązaniu w sierpniu jest - przez
    miesiąc.

    > "Zasiłek macierzyński przysługuje w wysokości 100% podstawy wymiaru
    > zasiłku. Pracownica lub pracownik korzystający z dodatkowego urlopu mogą
    > łączyć korzystanie z urlopu z wykonywaniem pracy u pracodawcy, który
    > udzielił urlopu, w wymiarze nie wyższym niż połowa pełnego wymiaru czasu
    > pracy. W takim przypadku, wysokość zasiłku macierzyńskiego ulega
    > pomniejszeniu proporcjonalnie do wymiaru czasu wykonywanej pracy."

    Jakby więc wyglądało założenie własnej DG? Nie byłaby ona pozorna - byłby
    realne faktury bo są klienci :) Po 3 miesiącach opłacania składki zyskuje
    się prawo do urlopu macierzyńskiego, tak?

    A co w wypadku gdy np po miesiącu, dwóch ciąża okaże się być zagrożona i
    lekarzy wystawi L4 z zakazem wstawania?

    Dzięki za odpowiedź Danusiu :)

  • 13. Data: 2014-02-07 09:34:14
    Od: "Kriss" <k...@o...pl>