    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: czego sie dowiesz od Pani w okienku - ciekawostki
    Date: Thu, 09 Sep 2004 15:52:09 +0200

    Taka ciekawostka czego to mozna sie dowiedzieć od pań w okienku US.
    Przygotowywałam dokumenty rejestracyjne pewnego delikwenta. Dokumenty
    zanosił sam bo podpada pod urząd w innym mieście - kawalek drogi jak sie
    nie ma innego celu żeby tam jechać.
    Przyszedł dziś żeby powiedzieć że wszystko poskładał, ma kopie, działa,
    podpisujemy umowę.
    Patrzę, a tam na NIPie zmieniona data rozpoczęcia działalnośc z 25
    sierpnia na 1 wrzesnia. Hmm... myslałam że po prostu zmienił zdanie bo
    wczesniej nie było pewien kiedy rozpocznie. Rzuciłam mimochodem cos "o,
    jednak przesunał Pan date rozpoczęcia"
    Na co mój nowy klient poinformował mnie że datę przesunąć kazała mu pani
    w US bo "musi byc od poczatku miesiąca". Pierwszy opad szczęki...
    Zaznaczam, NIP-1 był składany 1 wrzesnia więc w teminie ustawowych 7 dni.
    Mamy teraz fakturę na pieczątki i jakies duperele biurowe z datą z przed
    rozpoczęciem DG. Głupio to wygląda.

    Drugi opad szczęki "ale źle Pani mi wpisała nazwę skróconą" (poprawek na
    NIPie tym razem brak).
    Nazwa pełna brzmi np. Agencja Reklamowa "ABC" Jan Kowalski. Skrócona,
    jak uzgodnilismy wczesniej, "ABC" Jan Kowalski. Pani w US stwierdziła że
    powinno być *A.R.* "ABC" Jan Kowalski. Pani poinformowała mój nowy
    nabytek, że taka nazwa skrocona jak ma wpisaną nie jest zgodna z
    przepisami... ale była wspaniałomyslna i przyjeła jak jest bo "może
    przejdzie". Drugi opad szczęki...
    Pani jednak nie podała owych przepisów szczegółowo okreslających budowę
    nazwy skróconej.

    Pozostawie to bez komentarza.

    Maddy lekko osłupiała... szczęka ma się już jednak lepiej

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl