  • 1. Data: 2002-09-26 12:20:56
    Temat: czy instalować kasę fis.?
    Od: "Kamila" <K...@2...pl>

    Czy jest obowiązek instlowania kasy fiskalnej w sytuacji:
    działalność gospodarcza rozpoczęta w 2000r., przez pszczególne lata nie było
    obowiązu instalowania kasy fisk., w 07.2002 został przekroczony obrót
    40000zł.(os,fiz.), firma świadczy usługi, wszystkie wyfakturowuje a liczba
    wszystkich dokonanych operacji sprzedaży usług w 2001r. (tj. i w 2002r.) nie
    przekroczyła 50, przy czym liczba odbiorców tych usług w tym okresie była
    mniejsza niż 20?
    Moim zdaniem do końca 2002 nie ma wobec powyzszego obowiązku instalowania
    kasy mimo przekroczenia w tym roku obrotu 40000zł., czy mam rację???
    K.

  • 2. Data: 2002-09-26 17:54:25
    Temat: Re: czy instalować kasę fis.?
    Od: "Zachor" <z...@d...daewoo.com.pl>

    Jeżeli nie prowadzisz sprzedaży na rzecz osób fizycznych nie prowadzących
    działalności to nie musisz. Zobacz np.
    http://www.elzab.com.pl/index_fiskalizacja.html

  • 3. Data: 2002-09-27 08:05:38
    Temat: Odp: czy instalować kasę fis.?
    Od: "Krys" <g...@p...onnet.pl>

    zgadza sie; w §1rozporzadzenia o kasach rejestrujacych mowi sie o 40 000
    obrotu osiagnietego z dzialalnosci okreslonej w art 29 ustawy o vat czyli o
    "podatnikach sprzedających towary i świadczący usługi, w tym również w
    zakresie handlu i gastronomii, na rzecz osób fizycznych nie prowadzących
    działalności gospodarczej oraz osób fizycznych prowadzących działalność
    gospodarczą w formie indywidualnych gospodarstw".
    Takze licza sie u Ciebie tylko faktury dla rolnikow i fizykow bez dg +
    sprzedaz niefakturowana. Pojawia sie problem, ze czasami nie wiesz czy
    fizyk, ktory bierze fakture na swoje nazwisko i podaje "z pamieci"NIP
    prowadzi dg czy tylko chce odliczyc sobie kompa jako pomoc naukowa. Dla
    spokojnego snu bierz rowniez regon.

    krys

  • 4. Data: 2002-09-27 21:23:29
    Temat: Re: Odp: czy instalować kasę fis.?
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 27 Sep 2002, Krys wrote:
    [...]
> [...]
    >+ fizyk, ktory bierze fakture na swoje nazwisko i podaje "z pamieci"NIP
    >+ prowadzi dg czy tylko chce odliczyc sobie kompa jako pomoc naukowa.

    Może ja się nie znam, ale osoba prowadząca działaność
    gospodarczą powinna oddzielać zakupy "na DG" i "osobiste",
    z bardzo prosty sposób zresztą: podając kto jest nabywcą.
    Nabywca "OF" (czyli imię nazwisko) nie ma np. prawa
    odliczenia VATu (tak dla przykładu), dla odmiany po
    nabyciu na "DG" (firma[1] imię nazwisko) - ma obowiązek
    doliczenia "zwyczajowej prowizji" (i VATu oczywiście).
    Sprawa że towar handlowy nabyty *przed* rozpoczęciem
    DG oraz *środki trwałe* będące własnością podatnika
    można 'ustawowo' "wciągnąć w DG" (pomijając stracony
    VAT u VATmanów) a reszta (m.in wyposażenie) jest
    "wątpliwa" - była kiedyś wałkowana w obecności Orki.
    W rzeczonym przypadku "kompa" (zakładając że "na ŚT")
    podatnik mógłby go sobie "wciągać na DG" - ale na zasadzie
    "przekazywania majątku osobistego".
    Po naszemu: jak kupił "imię nazwisko" to jest OF.

    Ponadto, jak to niejaki Nelson mawiał ;), omyłkowe
    zaliczenie zakupu "DG" do "OF" groźne nie jest - to
    co najwyżej zakup "na DG" pominięty przy liczeniu limitu
    może sprawić kłopoty. A to MSZ nie grozi - jak kupił
    "firma imię nazwisko" to niech sobie swoją marżę
    doliczy :]

    No.... jestem skłonny do polemiki :) !

    >+ Dla spokojnego snu bierz rowniez regon.

    Pozdrowienia, Gotfryd
    [1] - definicja w prawie handlowym, to jest NAZWA.