  • 1. Data: 2002-09-26 14:05:25
    Temat: sprzedaż towarów używanych a vat
    Od: "Dorota" <d...@w...pl>

    Witam wszystkich,

    Bardzo proszę o pomoc w poniżej opisanym problemie

    Prowadzę działalność gospodarczą i mam zamiar zająć się skupem towarów
    używanych od osób fizycznych nie prowadzących działalności gospodarczej, a
    potem spredażą tychże towarów również osobom fizycznym nieprowadzącym
    działalności gospodarczej. Ponieważ mam trochę wątpliwości w tym temacie mam
    kilka pytań:

    - Czy przy zakupie na umowę cywilno prawną od osób fizycznych nie
    prowadzących działalności gospodarczej towarów używanych muszę zapłacić
    opłatę skarbową?

    - Czy muszę płacić jakiś podatek od czynności cywilno prawnych?

    - Czy muszę prowadzić jakąś ewidencję umów cywilno prawnych?

    - Czy każdą umowę trzeba zgłaszać do US?

    Ponieważ jest to umowa cywilno prawna vatu przy zakupie nie odliczam.

    - Czy muszę ten zakup ujmować w rejestrach vat?

    Ponieważ przy zakupie nie odliczyłam vatu bo odliczenie nie przysługiwało
    to:

    - czy przy sprzedaży naliczam vat i sprzedaję z vatem?

    - Czy nie naliczam vatu i sprzedaję bez vatu?

    - Czy ujmować sprzedaż w rejestrach vat?

    - Czy musze mieć do tej sprzedaży kasę fiskalną?

    pozdrawiam

    Dorota
    d...@w...pl

  • 2. Data: 2002-09-26 22:56:48
    Temat: Re: sprzedaż towarów używanych a vat
    Od: "sirapacz" <s...@w...pl>

    Dołączam się do pytrań

    jednocześnie witam wszystkich - pierwszy raz tu zawitalem:)))
    Sirapacxz

  • 3. Data: 2002-09-27 10:34:09
    Od: walfal <w...@x...wp.pl>

    Dnia 26-09-2002 16:05, Użytkownik Dorota napisał:
> [...]
    > działalności gospodarczej. Ponieważ mam trochę wątpliwości w tym temacie mam
    Na onet.pl znajdziesz ustawę o podatku od czynności cywilno-prawnych
    i rozporządzenie MF do niej.
    > - Czy przy zakupie na umowę cywilno prawną od osób fizycznych nie
    > prowadzących działalności gospodarczej towarów używanych muszę zapłacić
    > opłatę skarbową?
    Zastąpiona przez podatek od czynniści cywilno prawnych.
    > - Czy muszę płacić jakiś podatek od czynności cywilno prawnych?
    Według mnie tylko jeżeli wartośc zakupionej rzeczy przekracza 1 000 zł.
    > - Czy muszę prowadzić jakąś ewidencję umów cywilno prawnych?
    Ewidencję czynności cywilno-prawnych zawierajacą dane określone w
    rozporządzeniu, dla wszystkich zawartych umów.
    > - Czy każdą umowę trzeba zgłaszać do US?
    Nie.
    > Ponieważ jest to umowa cywilno prawna vatu przy zakupie nie odliczam.
    Nie odliczasz.
    > - Czy muszę ten zakup ujmować w rejestrach vat?
    Nie, tylko w wyżej wspomnianej ewidencji.
    > Ponieważ przy zakupie nie odliczyłam vatu bo odliczenie nie przysługiwało
    To bardzo "nieestetyczne" stwierdzenie w kontekście prowadzenia skupu
    od osób fizycznych.
    > - czy przy sprzedaży naliczam vat i sprzedaję z vatem?
    > - Czy nie naliczam vatu i sprzedaję bez vatu?
    Sprzedajesz z vatem o ile jesteś jego płatnikiem. Jeżeli jesteś zwolniona
    ze względu na wysokość obrotów to bez vatu.
    > - Czy ujmować sprzedaż w rejestrach vat?
    Tak, jak każdą inną sprzedaż. Nie ma znaczenia skąd pochodzi towar.
    > - Czy musze mieć do tej sprzedaży kasę fiskalną?
    Zgodnie z zasadami stosowania kas fiskalnych. Jeżeli przekroczysz
    określoną
    wielkośc sprzedaży to tak.

  • 4. Data: 2002-09-30 06:57:41
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 26 Sep 2002, Dorota wrote:

> [...]
    >+ - Czy przy zakupie na umowę cywilno prawną od osób fizycznych nie
    >+ prowadzących działalności gospodarczej towarów używanych muszę zapłacić

    AFAIK nie.

    >+ - Czy muszę płacić jakiś podatek od czynności cywilno prawnych?

    AFAIK tylko po przekroczeniu progu

    >+ - Czy muszę prowadzić jakąś ewidencję umów cywilno prawnych?

    A co ma być dowodem poniesienia kosztu ?
    Nie wiem czy "ewidencja" czy teczka starczy. Ale jak będą
    ich setki...

    >+ - Czy każdą umowę trzeba zgłaszać do US?

    AFAIK tylko te przekraczające próg PCC. Zdanie US Zabrze,
    pytałem o "towar" przeznaczony na ŚT a nie handlowy - ale
    powinno być bez różnicy.

    >+ Ponieważ jest to umowa cywilno prawna vatu przy zakupie nie odliczam.

    OK.

    >+ - Czy muszę ten zakup ujmować w rejestrach vat?

    Czy wpisywać 0% i "zw." do rejestru - była tu kiedyś
    dyskusja z różnymi opiniami. Większość mówi 'nie' :)

    >+ Ponieważ przy zakupie nie odliczyłam vatu bo odliczenie nie przysługiwało
    >+ to:
    >+
    >+ - czy przy sprzedaży naliczam vat i sprzedaję z vatem?

    A jak byś chciała ?? (patrz niżej) Chyba że zwolnienie
    podmiotowe przy małym obrocie - ale to z prowizji
    nie wyżyjesz... :(

    >+ - Czy nie naliczam vatu i sprzedaję bez vatu?

    Brak podstaw ! IMHO oczywiście :)

    >+ - Czy ujmować sprzedaż w rejestrach vat?

    No...

    >+ - Czy musze mieć do tej sprzedaży kasę fiskalną?

    wg zasad "mania kasy" (progi, ilość transakcji). Raczej
    cię nie minie - a niektórzy podnosza wygodę jako
    plus.

    Pytanie: komis wykluczasz ?
    W przypadku komisu VAT naliczasz TYLKO od twojej prowizji
    z tytułu pośrednictwa; co prawda "wpada się w VAT" błyskawicznie
    (*AFAIR* - skleroza... - od pośrednictwa jest "mnożnik progu")
    ale *nie* płaci się go od wartości zakupu - bo kupuje
    twój klient (od drugiego klienta :)).
    Kupujący dostaje kwitek:
    - towar (od tego co ci sprzedał): XXzł + bez VAT
    IM*H*O nalezy brać (co najmniej) oswiadczenia że
    sprzedający wie co ustawowo jest "używane" i potwierdza
    "używaność" przedmiotu
    - prowizja (twoja): YY zł + 22%VAT
    Czy ew. PCC (ponad próg) ma być na "kwitku" tego nie wiem :(,
    IMHO tak (skoro to strony za niego odpowiadają).
    Zapytaj googla o "komis OR komisu" w grupie "podatki" :)

    Pozdrowienia, Gotfryd