  • 1. Data: 2005-01-10 20:39:59
    Temat: czy moge podarowac ojcu 10% samochodu?
    Od: "Karol K." <karolkus@_cut_go2.pl>

    Witam!
    Pisze w imieniu brata ktory potrzebuje podarowac kawalek swojego auta np
    10-20% zeby miec znizki ojca :-) Wartosc auta wynosi jakies 30000 wiec 50%
    odpada bo przekroczyl by magiczna kwote 9000 wiec chce podarowac kawalek
    mniejszy,. w US powiedziieli mu zeby podarowal jeszcze jeden kawalek matce.
    Pytanie czy moze podarowac mniejszy kawalek auta tak zeby udzialy wynosily:
    on 80% ojciec 20% czy jest to nie mozliwe?

    Pozdrawiamia
    Karol

  • 2. Data: 2005-01-10 20:56:09
    Temat: Re: czy moge podarowac ojcu 10% samochodu?
    Od: "Slayer" <n...@m...meila>

    Użytkownik "Karol K." <karolkus@_cut_go2.pl> napisał w wiadomości

    > Pytanie czy moze podarowac mniejszy kawalek auta tak zeby udzialy
    > wynosily:
    > on 80% ojciec 20% czy jest to nie mozliwe?

    tak

  • 3. Data: 2005-01-10 23:29:50
    Od: "Karol K." <karolkus@_cut_go2.pl>

    > tak

    To tak oznacza ze moge 20% na ojca i 80 na siebie czy tez "tak - jest to nie
    mozliwe ? :)))))

    Pozdrowionka
    Karol

  • 4. Data: 2005-01-11 00:58:07
    Od: "LuK" <l...@U...o2.pl>

> [...]
    > Pytanie czy moze podarowac mniejszy kawalek auta tak zeby udzialy
    wynosily:
    > on 80% ojciec 20% czy jest to nie mozliwe?

    a nie lepiej umowe uzyczenia??? Tylko nie zdziw sie jak w niektorych firmach
    nie beda wiedzieli o co ci chodzi.
    Zrobilem umowe uzyczenia na ojca (notariusz ok 50zl). Ojciec ma maksymalne
    znizki ja żadnych. Później z kartka o bezszdkodowej jeździe ojca do TU w
    którym ubezpieczałem swoje auto. Umowa użyczenia została w TU a ja mam
    poliste na swoje nazwisko (ojca wpisali tylko w swoich papierach).
    pozdrawiam

  • 5. Data: 2005-01-11 00:59:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 11 Jan 2005, Karol K. wrote:

> [...]
    >+ > tak
    >+
    >+ To tak oznacza ze moge 20% na ojca i 80 na siebie

    Tak.
    Tyle że nie - nie "kawałek auta" a "udział w kawałku" :)
    Różnica taka jak między mieszaniną a roztworem: możliwość wydzielenia
    atomów z roztworu przekracza wyobraźnię człowieka :) a właśnie
    TAKĄ formę ma współwłasność: "w każdym kawałku 20%"... !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2005-01-11 08:25:22
    Od: "Dalon" <a...@N...NIC.NIC.op.pl>

    > a nie lepiej umowe uzyczenia???

    mow dalej -chetnie wyslucham co i jak ,slysze o takim manewrze po raz
    pierwszy:)

    pozdro
    dalon.

  • 7. Data: 2005-01-11 11:24:20
    Od: "LuK" <l...@U...o2.pl>

    > mow dalej -chetnie wyslucham co i jak ,slysze o takim manewrze po raz
    > pierwszy:)

    Jako, ze samochod potrzebny jest mi w mojej DG, wspolwlasnosc np. z ojcem
    nie wchodzila w gre. Jako ze mam 20lat i zadnych znizek to za mojego opla
    combo najtansza firma zaczyczyla sobie 1200zl (za samo OC). A, że dopiero
    zaczynałem DG więc pieniędzy nie miałem dużo :) Pewna mila pani
    podpowiedziala mi co należy zrobic. Zrobilem u notariusza umowe uzyczenia
    samochodu dla ojca. Ojciec wzial zasiwadczenie o bezszkodowej jezdzie z PZU
    (bo tam ma ubezpieczony swój samochod). I z tym wszystkim do firmy w ktorej
    ubezpieczalem swoje autko. I to wszystko. Polisa jest na moje imię i
    nazwisko. Jeśli ja rozwale samochód rzecz jasna ojciec nie traci zniżek.
    Umowa użyczenia została u nich, US się nie dowie.

    pozdrawiam