  • 1. Data: 2007-06-26 10:56:29
    Temat: czy muszę płacić VAT?
    Od: "Elfka" <k...@i...pl>

    witam,
    w styczniu 2006r przekroczyłam próg podatkowy i okazało się, że pomimo, iż
    jestem osobą fizyczną- muszę płacić podatek VAT. (Podobno trzeba tak przez
    trzy lata)
    Od tamtego czasu zarabiałam o wiele mniej, aż w końcu przestałam zarabiać i
    generalnie co miesiąc od pół roku wysyłam do US formularze z kwotą 0.
    W międzyczasie zaczęłam pracować na umowę o pracę i ten czas trwa, czasem
    trafiają się umowy o dzieło, ale chyba nie są opodatkowane VATem...

    Czy jest jakaś mozliwość, żeby nie musieć być uwikłanym w VAT? Nie musieć
    wystawiać faktur?
    Pytałam w US ale Panie nie były tak miłe żeby mi pomóc... Tak wiec proszę o
    radę...
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-06-26 12:22:28
    Temat: Re: czy musz? p?aciae VAT?
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 26-06-2007 o 12:56:29 Elfka <k...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > przez
    > trzy lata)
    > Od tamtego czasu zarabia?am o wiele mniej, a? w ko?cu przesta?am
    > zarabiaae i
    > generalnie co miesi?c od pó? roku wysy?am do US formularze z kwot? 0.
    > W mi?dzyczasie zacz??am pracowaae na umow? o prac? i ten czas trwa, czasem
    > trafiaj? si? umowy o dzie?o, ale chyba nie s? opodatkowane VATem...
    >
    > Czy jest jaka? mozliwo?ae, ?eby nie musieae byae uwik?anym w VAT? Nie musieae
    > wystawiaae faktur?
    > Pyta?am w US ale Panie nie by?y tak mi?e ?eby mi pomóc... Tak wiec

    1. Upenij się że te dzieła nie są ovatowane bo to potencjalny klops

    2. Pani Ożóg i inni fachowcy upierali się, że VAT jest krzystny dla
    przedsiębiorców,
    więc chyba nie rozumiesz istosty zbawiennego działania tego podatku ;)

  • 3. Data: 2007-06-26 23:23:52
    Temat: Re: czy muszę płacić VAT?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 26 Jun 2007, Elfka wrote:

> [...]
    > Od tamtego czasu zarabiałam o wiele mniej, aż w końcu przestałam zarabiać i
    > generalnie co miesiąc od pół roku wysyłam do US formularze z kwotą 0.

    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-towarow-i-uslug-1_2_139.html

    Przeczytaj uważnie art.14.3 i .5
    Toto *nie daje zwolnienia*, ale w razie braku sprzedaży wymusza
    konieczność sporządzenia remanentu VAT!

    > Czy jest jakaś mozliwość, żeby nie musieć być uwikłanym w VAT? Nie musieć
    > wystawiać faktur?

    Marnie widzę - S.C., ale to ma trochę dużcyh wad!

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2007-06-30 12:04:28
    Od: "Elfka" <k...@i...pl>

    dziękuje bardzo za odpowiedzi, coś mi tam wyjaśniło...
    choć naprawdę - wolałabym nie płacić tego VATu, dla mnie to tylko kłopot, bo
    nic nie odliczam...
    Nawet nie wiem co bym mogła, gdybym miała jakieś dochody z tego tytułu :)
    pozdrawiam!