  • 1. Data: 2002-02-05 10:01:09
    Temat: czy musze wykazywac w kpir przychod z tytulu...
    Od: "Kinga" <g...@p...onet.pl>

    Ustawa o PDOF
    Art. 14.
    2. Przychodem z działalności gospodarczej są również:
    10) wynagrodzenia płatników z tytułu:
    a) terminowego wpłacania podatków pobranych na rzecz budżetu państwa,
    b) terminowego naliczania i odprowadzania składek na ubezpieczenie
    zdrowotne, zgodnie z przepisami o powszechnym ubezpieczeniu zdrowotnym,
    c) wykonywania zadań związanych z ustalaniem prawa do świadczeń i ich
    wysokości oraz wypłatą świadczeń z ubezpieczenia chorobowego, określonych w
    przepisach o systemie ubezpieczeń społecznych,

    --
    pozdrawiam Agnieszka Górniewska
    a...@i...pl

  • 2. Data: 2002-02-05 10:55:25
    Temat: Re: czy musze wykazywac w kpir przychod z tytulu...
    Od: "Krzysztof-Piasecki" <k...@i...pl>

    > 2. Przychodem z działalności gospodarczej są również:
    > 10) wynagrodzenia płatników z tytułu:

    Przychody te są groszowe i nie równoważą straty czasu i papieru na
    drukowanie KPR je zawierającej.
    Mimo to słyszałem o przypadku, gdy człowiek nie potrącił ich w deklaracji
    (to jego prawo, a nie obowiązek) i fiskus stwierdził wadę księgowości i
    zaniżenie podatku, gdyż przychody należne (nawet niezapłacone) powinny być
    ujęte....

    Ciekawe, do czego jeszcze można się przyczepić?
    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 3. Data: 2002-02-05 21:38:11
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Kinga" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > a) terminowego wpłacania podatków pobranych na rzecz budżetu państwa,

    A masz z tego tytułu jakiekolwiek wynagrodzenie ????
    Czy to państwo "ryczałtem" dolicza jakiś zysk ???
    A może autor chciał aby płacić nieterminowo
    ---------
    Zabić to mało!!!!!
    Śmierć z prawnikami i politykami

  • 4. Data: 2002-02-06 17:54:20
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    inkoguto wrote:

    > Użytkownik "Kinga" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > A masz z tego tytułu jakiekolwiek wynagrodzenie ????
    > Czy to państwo "ryczałtem" dolicza jakiś zysk ???
    > A może autor chciał aby płacić nieterminowo

    Płatnikowi nalezy się wynagrodzenie za terminowe odprowadzanie pobranych
    podatków. Zdaje się że jakieś 0.1% (nie jestem pewna).
    Faktem jest że mało kto je pobiera, za duzo roboty za mały zysk.,
    trzeba do tego zdaje sie dodatkowy formularz wypełnić.
    Potrąca sie to "wynagrodzenia" z kwoty podatków do zapłaty i jest ono jak
    najbardziej przychodem płatnika.
    Podobnie jest z wynagrodzeniem dla płatnika składek na ubzep. zdrowotne i
    jeszcze zdaje sie jest wynagrodzenia dla wypłacajacego zasiłki chorobowe.
    Wszystko to jest przychodem płatnika.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2002-02-06 23:14:46
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Magdalena Woloszyk" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości
    > Płatnikowi nalezy się wynagrodzenie za terminowe odprowadzanie pobranych
    > podatków. Zdaje się że jakieś 0.1% (nie jestem pewna).

    Czy to nie jest czasem to samo, co zapis, że jeżeli płacę podatki w terminie
    to mogę obniżyć należne podatki o 0,3% ????
    Widziałem gdzieś taki zapis.
    Jednak w US "miła pani" zrobiła wielkie oczy na moje zapytanie czy mogę
    sobie odliczyć.
    0.3% nie warte jest dla mnie oglądania "sympatycznych buzi, przemiłych"
    kontrolerów skarbowych.

    Zatem skoro coś w "tym jest" należy się więc US: OBNIŻENIE zapłaconych
    podatków czy PODWYŻSZENIE ?????

  • 6. Data: 2002-02-07 07:48:20
    Temat: Re: Re: czy musze wykazywac w kpir przychod z tytulu...
    Od: s...@s...pl (Sławomir Dąbrowski)

    On Wed, 06 Feb 2002 18:54:20 +0100, Magdalena Woloszyk
    <m...@e...com.pl> wrote:

    >Płatnikowi nalezy się wynagrodzenie za terminowe odprowadzanie pobranych
    >podatków. Zdaje się że jakieś 0.1% (nie jestem pewna).

    To jest jasne, ale czy niepobrane wynagrodzenie jest przychodem? W
    końcu "za przychód z działalności.....uważa się kwoty należne, choćby
    nie zostały faktycznie uzyskane"

    Sławomir Dąbrowski

  • 7. Data: 2002-02-07 08:34:44
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    "Sławomir Dšbrowski" napisał(a):

    > To jest jasne, ale czy niepobrane wynagrodzenie jest przychodem? W
    > końcu "za przychód z działalności.....uważa się kwoty należne, choćby
    > nie zostały faktycznie uzyskane"

    Nie zawsze. Np. odsetki uznaje się za przychód dopiero w momencie
    zapłaty.

    Poza tym, jeżeli nie wykażesz tego wynagrodzenia na deklaracji, to ono
    Ci się nie należy. Jeżeli wykażesz (odliczysz od podatków czy składek
    do zapłaty) a nie pobierzesz, to juz twoja strata - opodatkować musisz
    i tak.

    maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 8. Data: 2002-02-07 14:28:52
    Od: s...@s...pl (Sławomir Dąbrowski)

    On Thu, 07 Feb 2002 09:34:44 +0100, Maddy <m...@i...pl> wrote:

> [...]
    >Ci się nie należy. Jeżeli wykażesz (odliczysz od podatków czy składek
    >do zapłaty) a nie pobierzesz, to juz twoja strata - opodatkować musisz

    Odsetki naliczone nie są przychodem na podstawie art 14 ust 3 pkt 2,
    dla wynagrodzeń płatnika podobnego zapisu nie ma. Więc może jednak
    interpretacja Urzędu o jakiej pisze Krzysztof Piasecki jest
    uzasadaniona?

    Sławomir Dąbrowski

  • 9. Data: 2002-02-07 18:14:38
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    Sławomir Dšbrowski wrote:

> [...]
    > dla wynagrodzeń płatnika podobnego zapisu nie ma. Więc może jednak
    > interpretacja Urzędu o jakiej pisze Krzysztof Piasecki jest
    To była tak na przykład, że nie zawsze jest tak że kwoty należne nie
    otrzymane są przychodem i nie to była istotą mojej odpowiedzi.

    Wazniejsze jest, że jeżeli na deklaracji, z której możesz to wynagrodzenie
    potrącić, nie zostanie ono wykazane, to _nie_ jest należne.
    Jeżeli je sobie wtedy potrącisz, to masz po prostu niedopłate podatku a nie
    wynagrodzenie dla płatnika.
    Jeżeli je wykażesz, to jest należne, a więc jest przychodem nawet jak
    zapomnisz potrącić od podatku.
    I tyle.

    Maddy

    --