  • 1. Data: 2005-01-04 01:15:03
    Temat: czy to produkcja ?
    Od: Cain <c...@o...pl>

    witam

    mam pytanie jak rozwiazac taka sytuacje...

    kupuje rozne materialy skladam z nich cos i to chce sprzedac jako calosc
    pod jedna pozycja na fakturze, np cos prostego, 2 rozne zlaczki i
    kawalek kabla, zarabiam je i chce sprzedac jako wyrob nazwany powiedzmy
    konektor

    jak to najlepiej i moze najprosciej rozwiazac zeby bylo ok ?

    czy to jest produkcja? jesli tak czy sa jakies dodatkowe obowiazki przez
    to nakladane na mnie?

    obecnie nie jestem vatowcem wystawim rachunki, czy moge to robic nadal
    na takich zasadach?

    --
    pozdrawiam
    Marek

  • 2. Data: 2005-01-04 13:32:32
    Temat: Re: czy to produkcja ?
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Cain wrote:

> [...]
    > konektor
    >
    > jak to najlepiej i moze najprosciej rozwiazac zeby bylo ok ?

    Normalnie.. "nijak"..

    > czy to jest produkcja? jesli tak czy sa jakies dodatkowe obowiazki przez
    > to nakladane na mnie?

    Noprzeciez chyba wie pan, co robi i nak sie z US-em rozlicza..

    > obecnie nie jestem vatowcem wystawim rachunki, czy moge to robic nadal
    > na takich zasadach?

    A kto to wie przy tych danyc, ktore pan podal..

    Boguslaw

  • 3. Data: 2005-01-04 17:06:50
    Od: Cain <c...@o...pl>

    bo napisał(a):

    > Normalnie.. "nijak"..

    > Noprzeciez chyba wie pan, co robi i nak sie z US-em rozlicza..

    > A kto to wie przy tych danyc, ktore pan podal..

    może trochę źle to sformułowałem...

    obecnie świadczę usługi i handluje, ale mam kilka pomysłów w których bym
    właśnie przetwarzał materiały na inne produkty

    jak wygląda w takim przypadku sprawa księgowania tego ?

    wystarczy zaksięgować materiały w 10 kol, wystawić rachunek na gotowy
    produkt, a na koniec roku w remanencie nie uwzględnić tych zużytych
    materiałów ?

    może do każdego rachunku dołączać rozpiskę tych wszystkich zużytych
    elementów ?

    --
    pozdrawiam
    Marek

  • 4. Data: 2005-01-04 18:06:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 4 Jan 2005, Cain wrote:

    > + bo napisał(a):
    [...]
> [...]
    > + > > to nakladane na mnie?
    > + >
    > + > Noprzeciez chyba wie pan, co robi i nak sie z US-em rozlicza..

    IMO błąd w założeniu: że JUŻ rozlicza :)

> [...]
    > + > > na takich zasadach?
    > + >
    > + > A kto to wie przy tych danyc, ktore pan podal..

    Akurat kwestia "czy mogą być rachunki" wymaga SPORO danych.
    Na początek czy sprzedaż:
    - wyklucza z VAT
    - jest zwolniona przedmiotowo przez sprzedawcę
    - jest zwolniona podmiotowo przez nabywcę (!)
    -...hm...
    :)

> [...]
    > +
    > + może do każdego rachunku dołączać rozpiskę tych wszystkich zużytych elementów

    IMHO - nie przesadzać w żadną stronę.
    Czyli nie do "każdego rachunku" - ale MNIEJ WIĘCEJ opisać "proces
    technologiczny", czyli ile czego "wychodzi" (lub powinno wychodzić)
    na "sztukę lub kilogram produktu", tak żeby dało się "na zdrowy rozum"
    obronić taką kalkulację "w razie zarzutów" :)
    "całkiem bez" też może być nie najlepiej - w 6 lat po zakończeniu
    produkcji możesz już nie pamiętać co i jak było, a jak przyjdzie
    US i poprosi o "dane do kontroli" to będziesz się plątał :)
    A tak... "o, tu mamy dokumentację, oczywiście to z jakąś tolerancją
    na straty i ubytki..." :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-01-05 13:27:06
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Cain wrote:
    [...]

> [...]
    > materiałów ?
    >
    > może do każdego rachunku dołączać rozpiskę tych wszystkich zużytych

    Dobry czlowieku..

    Wrozek Ci u nas dostatek, ale na grupie mamy ich zanik...

    Skad nam wiedziec wszystkiene odane przez Ciebie szczegoly?
    Skad nam wiedziec co Ci do glowy przyjdzie ?

    Jesli zalapiesz sie NADAL na KPiR to wpisujesz
    jak sama nazwa wskazuje PRZYCHODY i ROZCHODY..

    Wytworzenie nie jest ani jednym, ani drugim...

    Boguslaw