  • 1. Data: 2005-01-03 23:23:51
    Temat: DG prowadz. w domu a prawo wlasnosci
    Od: "Domino" <n...@s...pl>

    zakladam 1-os. DG, jako adres jej wykonywania podalem moj adres
    zameldowania. co wymaga US przy skladaniu NIP-1? slyszalem ze jest wymagana
    zgoda spoldzielnie (to nie jest mieszkanie wlasnosciowe). nie jestem glownym
    lokatorem, czy jest wiec rowniez konieczna umowa (jesli tak to jaka -
    uzyczenia? wynajmu? jaka kwote podac?) miedzy firma a glownym lokatorem (moj
    dziadek)?

    Domino

  • 2. Data: 2005-01-04 01:59:53
    Temat: Re: DG prowadz. w domu a prawo wlasnosci
    Od: tester <t...@t...tester>

    Użytkownik Domino napisał:
> [...]
    > jestem glownym lokatorem, czy jest wiec rowniez konieczna umowa (jesli
    > tak to jaka - uzyczenia? wynajmu? jaka kwote podac?) miedzy firma a

    IMHO Urzad skarbowy ma tylko prawo rzadac od Ciebie zezwolenia na prowadzenia
    dzialalnosci wydanego przez urzad gminy, a w tym zezwoleniu jest adres lokalu, w
    ktorym ja prowadzisz.
    Gmina musi Ci wyrazic zgode na prowadzenie dzialanosci w lokalu na jakiejs
    podstawie, bo nie jestes wlascicielem (czyli najlepiej 2 metry kw. lokalu na
    "umowe uzyczenia" od dziadka i uzyskac pozwolenie na prowadzenie na tej
    podstawie w spoldzielni). Ta powierzchnia podlegac bedzie zwiekszonej oplacie
    podatkowej z tytulu prowadzenia dzialalnosci(wiekszy podatek placony do
    spoldzielni/gminy).

    Dalej podatkowo sprawa w/g mnie wyglada ustawowo tak:
    "art. 14 ust. 2 pkt 8 updof
    2. Przychodem z działalności gospodarczej są również:

    8) wartość otrzymanych świadczeń w naturze (...)z wyjątkiem otrzymanych od osób
    zaliczonych do I i II grupy podatkowej w rozumieniu przepisów o podatku od
    spadków i darowizn,"

    Czyli dziadek jest w tej grupie i urzad skarbowy nie ma nic do opodatkowania z
    tego lokalu ani "u Ciebie" ani "u Dziadka".

  • 3. Data: 2005-01-04 07:41:17
    Od: "Black Peter" <b...@p...wytnij.pl>

    Domino wrote:
> [...]
    > (jesli tak to jaka - uzyczenia? wynajmu? jaka kwote podac?) miedzy
    > firma a glownym lokatorem (moj dziadek)?

    Witam
    W US wymagali odemnie np. aktu wlasnosci lokalu, w ktorym bede prowadzil
    dzialalnosc. Jako ze wykonuje uslugi u klienta, wpisalem w NIP-1 (na
    polecenie pracownika US) w miejscu prowadzenia dzialanosci "według zleceń u
    klienta". W tym przypadku nie wymagali juz praw do lokalu. Tak samo mam
    wpisane w UM.

    pozdrawiam
    BP

  • 4. Data: 2005-01-04 17:21:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 4 Jan 2005, tester wrote:
    [...]
    > + IMHO Urzad skarbowy ma tylko prawo rzadac od Ciebie zezwolenia na prowadzenia
    > + dzialalnosci wydanego przez urzad gminy

    IMHO tylko jeśli "zmieni przeznaczenie lokalu" :)
    Jeśli "prowadzenie DG" ograniczy się do jednego stołka oraz metra
    kwadratowego na burku - do tego jeszcze naprzemiennie wykorzystywanego
    do podawania obiadu - to IMHO "lokal" nie przestanie być "mieszkalny" :)

    > + Dalej podatkowo sprawa w/g mnie wyglada ustawowo tak:

    ...żeby nie było - to z tym się zgadzam :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-01-05 09:05:49
    Od: Asmodeusz <c...@n...prv.pl>

    Domino wrote:

> [...]
    > jestem glownym lokatorem, czy jest wiec rowniez konieczna umowa (jesli
    > tak to jaka - uzyczenia? wynajmu? jaka kwote podac?) miedzy firma a

    U mnie udokumentowania prawa do lokalu chcią w UM. W US biorą tylko druk
    wpisu do ewidencji, o resztę już nie pytając.
    A co do umowy - jeśli nic się ostatnio nie zmieniło to idealna jest
    umowa użyczenia.

    --
    Krzysztof 'Asmodeusz' Wachnik
    GG: 2418919

  • 6. Data: 2005-01-05 09:36:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 5 Jan 2005, Asmodeusz wrote:
    [...]
    > + A co do umowy - jeśli nic się ostatnio nie zmieniło to idealna jest umowa
    > + użyczenia.

    ...od "najbliższej rodziny" (określenie z ustawy !).
    W przeciwnym przypadku zobowiązanie podatkowe powstaje dla *obu*
    stron.... (to nie jest tak że brak zapłaty implikuje brak podatku :])

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2005-01-05 10:38:32
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):
> [...]
    > W przeciwnym przypadku zobowiązanie podatkowe powstaje dla *obu*
    > stron.... (to nie jest tak że brak zapłaty implikuje brak podatku :])

    Ale była mowa o dziadku a on sie łapie pod najblizsza rodzine ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813