    From: a...@g...com
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: dane na fakturze
    Date: Thu, 20 Nov 2008 10:42:36 -0800 (PST)

    Kupuje ode mnie usługi osoba (fizyczna nieprowadząca) z zagranicy.
    Chodzi o całkiem duże sumy. Usługi są elektroniczne, więc miejscem
    świadczenia jest tamten kraj, a zatem nie płacę VAT od przychodu.
    Jednak aby było jasne dla urzędu, że są to usługi elektroniczne i że
    kontrahent jest zagraniczny, jak rozumiem (i jak mi zasugerował
    doradca podatkowy) muszę wystawić fakturę. (Jako sprzedaż
    bezrachunkowa podobno raczej nie przejdzie...) Tamta osoba, nawiasem
    mówiąc, żadnej faktury nie chce (program partnerski - regulamin nic
    takiego nie przewiduje, jest po prostu automatyczny przelew na konto).

    Czy czekałyby mnie jakieś nieprzyjemności skarbowe, gdyby mój
    kontrahent podał mi fałszywe dane do fakturowania? Wiem, z jakiego
    jest kraju, natomiast nie znam nazwiska i adresu. Pytam teoretycznie i
    praktycznie.

    Proszę nie doradzać mi, żebym to jakoś zweryfikował, gdyż w tym akurat
    wypadku nie ma takiej możliwości.