  • 1. Data: 2006-08-21 22:16:44
    Temat: darowizna od wielu darczyncow - czy sie kumuluje?
    Od: "Adampio" <a...@o...pl>

    Witam,

    sprawa dotyczy darowizn na cele niemieszkaniowe, krajowa, III grupa podatkowa.
    Artykul 9 ustawy mowi o kumulacji darowizn od jednego darczyncy w okresie
    5-letnim. No i nigdzie nie moge znalezc ale majaczy mi ze bylo kiedys dodatkowe
    ograniczenie kwoty wolnej dla darowizn od wielu darczyncow.
    No i mam pytanie: jest, bylo ale zlikwidowali czy tez nigdy nie bylo?

    Pozdrawiam

    Adampio

  • 2. Data: 2006-08-22 05:48:54
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Adampio wrote:
> [...]
    > ograniczenie kwoty wolnej dla darowizn od wielu darczyncow.
    > No i mam pytanie: jest, bylo ale zlikwidowali czy tez nigdy nie bylo?

    Nigdy nie było.
    Możesz dostać nawet milion jak znajdziesz odpowiednią liczbę osób.

  • 3. Data: 2006-08-29 14:16:05
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    witek napisał(a):

    > Nigdy nie było.
    > Możesz dostać nawet milion jak znajdziesz odpowiednią liczbę osób.

    Czy takie darowizny trzeba zgłaszać do US jesli kwoty są zwolnione od
    podatku?

  • 4. Data: 2006-08-29 14:27:32
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    > Czy takie darowizny trzeba zgłaszać do US jesli kwoty są zwolnione od
    > podatku?

    W obecnym stanie prawnym nie trzeba zgłaszać.

  • 5. Data: 2006-08-29 17:27:13
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    my newsreader told me that jureq wrote:

    > W obecnym stanie prawnym nie trzeba zgłaszać.

    A możesz powiedzieć na czym opierasz ten pogląd?
    Jakiś link do ustawy, przepisu, czegokolwiek?

    --
    Free Software - find interesting programs and change them
    NetHack - meet interesting creatures, kill them and eat their bodies

  • 6. Data: 2006-08-30 01:51:50
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Jacek Popławski wrote:

    > Czy takie darowizny trzeba zgłaszać do US jesli kwoty są zwolnione od
    > podatku?

    Nie.
    Ale trzymaj umowę darowizny i/lub jakiekolwiek potwierdzenie.
    Najlepsze darowizny są przelewem przez bank. Wówczas wiadomo ile , od
    kogo i kiedy.

  • 7. Data: 2006-08-30 01:52:32
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Jacek Popławski wrote:

    > A możesz powiedzieć na czym opierasz ten pogląd?
    > Jakiś link do ustawy, przepisu, czegokolwiek?

    Uwierz mi, nie trzeba.

  • 8. Data: 2006-08-30 06:25:08
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Jacek Popławski wrote:

    > A możesz powiedzieć na czym opierasz ten pogląd?
    > Jakiś link do ustawy, przepisu, czegokolwiek?

    Podstawą prawną niezgłaszania jest brak jakiejkolwiek podstawy prawnej
    do zgłaszania. Ustawa o podatku od spadków i darowizn nie nakłada
    takiego obowiązku.
    Jesli obecne "pomysły" rządu wejdą w życie to nastąpi zmiana i co
    najmniej niektóre większe darowizny trzeba będzie zgłaszać w US.