  • 1. Data: 2002-12-13 19:14:22
    Temat: delegacja-bilet z vat-em
    Od: "Kinga" <romm@_nospam_priv.onet.pl>

    Witam
    Bylam w podrozy sluzbowej w zwiazku z prowadzona dzialalnoscia gosp. Mam
    bilet z vat-em. Wiem, ze ten bilet i inne wydatki musze rozliczyc drukiem
    delegacji. Zastanawiam sie co z vat-em z biletu, czy mam go w kwocie brutto
    ujac w delegacji, czy moge ten vat odliczyc od naleznego?
    Z gory dzieki za podpowiedzi.
    pozdrawiam Agnieszka

  • 2. Data: 2002-12-14 00:27:27
    Temat: Re: delegacja-bilet z vat-em
    Od: Gotfryd Smolik <"G.S. Newsy"@stanpol.com.pl>

    On Fri, 13 Dec 2002, Kinga wrote:

> [...]
    >+ delegacji. Zastanawiam sie co z vat-em z biletu, czy mam go w kwocie brutto
    >+ ujac w delegacji, czy moge ten vat odliczyc od naleznego?

    VAT od biletu ponad jakieś 50km (ale nie pamiętam czy akurat 50)
    możesz odliczyć. Bilet musi mieć NIP - kolejarze mają nawet
    stosowne pieczątki :)
    UWAGA: ważne u kogo kupiłać, PKP Intercity to jest inne PKP
    niż PKP Przewozy regionalne i nie ma nic wspólnego z agentami,
    choć bilety sprzedają te same :]

    BTW: osobiście na delegacji robię zestawienie VAT, kiedyś pisałem.
    Wpisuję sumę VATów do ewidencji (co ściśle przepisowe nie jest :[ !)
    ale niezależnie mam "czarno na białym" co gdzie i kiedy :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-12-14 07:35:30
    Od: "Kinga" <romm@_nospam_priv.onet.pl>

> [...]
    > Wpisuję sumę VATów do ewidencji (co ściśle przepisowe nie jest :[ !)
    > ale niezależnie mam "czarno na białym" co gdzie i kiedy :)

    dzieki za szczegolowa odpowiedz
    Agnieszka

  • 4. Data: 2002-12-14 17:38:26
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kinga" <romm@_nospam_priv.onet.pl> napisał w wiadomości

    > dzieki za szczegolowa odpowiedz
    > Agnieszka

    Na przyszłość to radze brac fakturę, może dłużej trwa (bo wypisują) ale w
    sumie prościej

    Sark

  • 5. Data: 2002-12-14 19:09:05
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik" <"G.S. Newsy"@stanpol.com.pl> napisał w
    wiadomości
    jan.zabrze.pl...

    > VAT od biletu ponad jakieś 50km (ale nie pamiętam czy akurat 50)
    > możesz odliczyć.

    ??? pierwszy raz słysze o tym dystansowym ograniczeniu, gdzie to stoi

    > Bilet musi mieć NIP - kolejarze mają nawet
    > stosowne pieczątki :)

    Mi Pani w Orbisie postawiła "PKP Intercity NIP XXX-XX-XX-XXX". Za to boleje
    nad faktem że juz konduktor zrobił tylko odręcznego maza bez pieczatki a na
    powrotnym to dokłanie na NIPie ...wrr ..(następnym razem biorę fakturę)

    > UWAGA: ważne u kogo kupiłać, PKP Intercity to jest inne PKP
    > niż PKP Przewozy regionalne i nie ma nic wspólnego z agentami,
    > choć bilety sprzedają te same :]

    No dobrze, ale jakie konsekwencje z tego wynikają, przecież każdy z nich
    może tą pieczątke z nipem postawić ? Ja dosyć często kupuję na Intercity w
    Orbisie, dotychczas brałem fakturę ale ostanio mi się spieszyło i onipowano
    mi bilet (na jednym niewyraźnie, do poprawy:) ale czy mi coś grozi ;) w
    świetle tego ostrzeżenia powyżej (nie wiem gdzie dokładnie skierowac swą
    pitowsko-vatowską czujność :) ?

    Sark

  • 6. Data: 2002-12-14 20:38:55
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 14 Dec 2002, Sark wrote:

> [...]
    >+ > możesz odliczyć.
    >+
    >+ ??? pierwszy raz słysze o tym dystansowym ograniczeniu, gdzie to stoi

    W którymś rozporządzeniu, nie mam pod ręką. Jakbym się potknął
    i nie zapomniał - dam znać. W ustawie jest delegacja, że
    minister może rozszerzyć listę dokumentów i wymaganą treść
    aby mimo "ustawowych braków" mogły być traktowane jak faktura.

> [...]
    >+ nad faktem że juz konduktor zrobił tylko odręcznego maza bez pieczatki

    No to całość w KUP. Też mam takie...

    [...]
> [...]
    >+
    >+ No dobrze, ale jakie konsekwencje z tego wynikają, przecież każdy z nich

    I to jest OK. Chodzi o to, żeby zapomniawszy nie udać się
    po pieczątkę do niewłaściwego podmiotu :), np. kupiwszy
    bilet u agenta "podbić" w kasie PKP na stacji docelowej.

    >+ Orbisie, dotychczas brałem fakturę ale ostanio mi się spieszyło i onipowano
    >+ mi bilet (na jednym niewyraźnie, do poprawy:) ale czy mi coś grozi ;)

    Wszystko OK, ja w ogóle faktur nie biorę - w świetle wspomnianego
    rozporządzenia nie ma powodu.

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2002-12-16 13:36:08
    Od: "Iwona Ślusarczyk" <i...@e...pl>

    napisał w wiadomości
    tanpol.com.pl...

> [...]
    > bilet u agenta "podbić" w kasie PKP na stacji docelowej.

    > Wszystko OK, ja w ogóle faktur nie biorę - w świetle wspomnianego

    W rozporz. Min.Fin.w spr.wykonania niektórych przepisów ust. o pod. od tow.
    i usł., w par.47 jest o dokumentach mogących być fakturami, w pkt1) jest o
    biletach i odległości taryfowej nie mniejszej niż 50 km
    Iwona