  • 11. Data: 2003-09-09 11:27:36
    Temat: Re: dług wobec skarbupaństwa-ważne
    Od: kermeet <v...@p...DOT.onet.DOT.pl>

    "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> wrote in
    news:bjkcpg$3ba$1@galaxy.uci.agh.edu.pl:

    > No przeciez koledzy pisali, ale powtorze.
    >
    > Mozna odrzucic, wtedy spadek dzieli sie tak, jakby odrzucajacy ine
    > dozyl otwarciaspadku
    > (iec jeslima dzieci tto i one dla spokoju musza odrzucic) - i wtedy
    > nie ma spadku i jest spokoj, spadkobierca jest
    > skarb panstwa i niech od sam siebie zaspokaja.
    >
    > Mozna przyjac z dobrodziejstwem inwentarza - dzieci maja spokoj,
    > rozliczamy sie z wierzycielami
    > i jak braknie - to nie ma,
    > jak zostanie - to placimy podatek od tego co zostanie i mamy.
    >
    > Boguslaw

    aha, teraz już chyba wszystko jasne i w jednym zdaniu :-)

    Dziękuję bardzo za informacje i pozdrawiam

    --
    kermeet---------------------------------------------
    -----

  • 12. Data: 2003-09-09 13:54:46
    Od: pronet <z...@p...lublin.pl>

    > Na szczęście w zaświatach komorników nie ma, więc niestety w takim
    > wypadku państwo łaskawie rezygnuje z dalszych prób ściągania długu.
    > Pomijam tu wszelkie kwestie zaszłe przed śmiercią dłużnika, które mogą
    > zostać potraktowane jako próby uszczuplenia majątku (np. duże darowizny
    > na rzecz dzieci).
    Jak czytam rozdział 15 Ordynacji Podatkowej to mam watpliwosci co do
    tych odpowiedzi.
    Pzdr ZN

  • 13. Data: 2003-09-09 14:05:30
    Od: kermeet <v...@p...DOT.onet.DOT.pl>

    pronet <z...@p...lublin.pl> wrote in

    > Jak czytam rozdział 15 Ordynacji Podatkowej to mam watpliwosci co do
    > tych odpowiedzi.

    gdzie w internecie znajdę tą ordynację?

    pozdrawiam

    --
    kermeet---------------------------------------------
    -----

  • 14. Data: 2003-09-09 14:22:01
    Od: pronet <z...@p...lublin.pl>

    > gdzie w internecie znajdę tą ordynację?
    >
    > pozdrawiam
    Dz. U. nr 169, poz. 1387. Pewnie same zmiany. Nie wiem gdzie mozna
    znalezc tekst. Jednolity.
    Pzdr ZN

  • 15. Data: 2003-09-09 14:30:47
    Od: kermeet <v...@p...DOT.onet.DOT.pl>

    pronet <z...@p...lublin.pl> wrote in

    > Dz. U. nr 169, poz. 1387. Pewnie same zmiany. Nie wiem gdzie mozna
    > znalezc tekst. Jednolity.
    > Pzdr ZN

    http://www.nsa.gov.pl/ramki/main/main.php3?str=ordpo
    d&param=ord_pod

    znalazłem coś takiego - czy to jest aktualny tekst?

    pozdrawiam

    --
    kermeet---------------------------------------------
    -----

  • 16. Data: 2003-09-09 14:46:46
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "pronet" <z...@p...lublin.pl> napisał w wiadomości

    > Dz. U. nr 169, poz. 1387. Pewnie same zmiany. Nie wiem gdzie mozna
    > znalezc tekst. Jednolity.
    > Pzdr ZN

    Na ogol takie rzeczy sa na www.sejm.gov.pl

    A poza tym wlasnie chodzi o to, by ie byc spadkobierca.

    Boguslaw

  • 17. Data: 2003-09-09 17:13:02
    Od: pronet <z...@p...lublin.pl>

    > http://www.nsa.gov.pl/ramki/main/main.php3?str=ordpo
    d&param=ord_pod

    > znalazłem coś takiego - czy to jest aktualny tekst?
    >
    > pozdrawiam
    Chyba nie bardzo. W mojej wersji zaczyna sie tak:
    Rozdzial 15.
    Art.107.Par. 1 W przypadkach i w zakresie przewidzianych w niniejszym
    rozdziale za zaleglosci podatkowe podatnika odpowiadaja calym swoim
    majatkiem solidarnie z podatnikiem rowniez osoby trzecie.

    itd. Problem tylko w definicji osob trzecich - tego nie moge znalezc,
    choc troche dalej jest definicja czlonka rodziny. Ta ordynacja
    obowiazujaca od 1 stycznia tego roku to perelka. Nie pamietam na grupie
    burzy z jej powodu. Bylo tylko o korekcie deklaracji.
    Rozpisalem sie to podam przyklad :
    Art. 33. Par 1. Zobowiazanie podatkowe przed terminem platnosci moze byc
    zabezpieczone na majatku podatnika, a w przypadku osob pozostajacych w
    zwiazku malzenskim takze na majatku wspolnym, jezeli zachodzi
    uzasadniona obawa, ze nie zostanie ono wykonane, a w szczegolnosci gdy
    podatnik nie uiszcza wymaganych zobowiazan o charakterze
    publicznoprawnym i dokonuje czynnosci, ktorych skutkiem jest utrata
    prawa wlasnosci do majatku.

    Prawda, ze swietne pole do popisu. Dalej jest tez o tym, ze takie
    zabezpieczenie na majatku moze byc dokonane przed wydaniem decyzji (np.
    pokontrolnej)

    Niestety tekst mam na papierze i nie moge podac linka.
    Pzdr ZN

  • 18. Data: 2003-09-09 17:17:55
    Od: pronet <z...@p...lublin.pl>

    pronet wrote:

    > Niestety tekst mam na papierze i nie moge podac linka.
    > Pzdr ZN
    Sorry, zle zajrzalem wyglada na ten tekst.
    Pzdr ZN

  • 19. Data: 2003-09-09 17:24:19
    Od: pronet <z...@p...lublin.pl>

    > Sorry, zle zajrzalem wyglada na ten tekst.
    > Pzdr ZN
    Jednak jest to chyba tekst bez nowelizacji np. w art.107 wystepuje
    par.1a o tresci :
    Osoby trzecie odpowiadaja calym swoim majatkiem solidarnie z nastepca
    prawnym podatnika za przejete przez niego zaleglosci podatkowe.

    To i tak nie ma znaczenia - moze ktos wie co to sa osoby trzecie ?
    Pzdr ZN

  • 20. Data: 2003-09-09 19:32:51
    Od: kermeet <v...@p...DOT.onet.DOT.pl>

    pronet <z...@p...lublin.pl> napisal (-a):

> [...]
    > Osoby trzecie odpowiadaja calym swoim majatkiem solidarnie
    > z nastepca prawnym podatnika za przejete przez niego

    Ale kiedy odpowiadają? kiedy takie zaległości mogą przejść na
    osoby trzecie? i co to są te osoby trzecie...?

    > To i tak nie ma znaczenia - moze ktos wie co to sa osoby
    > trzecie ? Pzdr ZN

    dokładnie

    pozdrawiam

    --