  • 21. Data: 2003-09-09 22:28:10
    Temat: Re: dług wobec skarbupaństwa-ważne
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 9 Sep 2003, Boguslaw Szostak wrote:
    [...]
    >+ Mozna odrzucic, wtedy spadek dzieli sie tak, jakby odrzucajacy ine dozyl
    >+ otwarciaspadku [...]
    >+ Mozna przyjac z dobrodziejstwem inwentarza - dzieci maja spokoj,
    >+ rozliczamy sie z wierzycielami
    >+ i jak braknie - to nie ma,
    >+ jak zostanie - to placimy podatek od tego co zostanie i mamy.

    ...na *.prawo któryś przytomny grupowicz zwrócił uwagę że
    "dobrodziejstwo" ma pewną wadę: mianowicie sąd zarządza
    spis majątku (w tym zobowiązań) co robi komornik.
    Oczywiście - *nie za darmo* :> (komornikowi się płaci
    zdaje się z góry) !
    Znaczy: mając oczywistą jasność zarówno w przypadku kiedy
    majątek "oczywiście jest dodatni" jak i kiedy "oczywiście
    składa się z długów" - może to nie być najlepsze
    rozwiązanie :]

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 22. Data: 2003-09-10 07:23:08
    Od: pronet <z...@p...lublin.pl>

    > Ale kiedy odpowiadają? kiedy takie zaległości mogą przejść na
    > osoby trzecie? i co to są te osoby trzecie...?

    Na to odpowiada Art.108. par. 4 :
    Egzekucja zobowiazania wynikajacego z decyzji o odpowiedzialnosci
    podatkowej osoby trzeciej moze byc wszczęta dopiero wówczas, gdy
    egzekucja z majątku podatnika okazała się w całosci lub w częsci
    bezskuteczna.

    I jeszcze ważny par. 1 mowiący, że o odpowiedzialnosci osoby trzeciej
    organ orzeka w formie decyzji.

    Pzdr ZN

  • 23. Data: 2003-09-10 10:07:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 9 Sep 2003, kermeet wrote:

    >+ pronet <z...@p...lublin.pl> napisal (-a):
    >+
    >+ > Jednak jest to chyba tekst bez nowelizacji np. w art.107
    >+ > wystepuje par.1a o tresci :
    >+ > Osoby trzecie odpowiadaja calym swoim majatkiem solidarnie
    >+ > z nastepca prawnym podatnika za przejete przez niego
    >+ > zaleglosci podatkowe.
    >+ >
    >+ Ale kiedy odpowiadają? kiedy takie zaległości mogą przejść na
    >+ osoby trzecie? i co to są te osoby trzecie...?

    No toż napisano: "w niniejszym rodziale".

    >+ > To i tak nie ma znaczenia - moze ktos wie co to sa osoby
    >+ > trzecie ? Pzdr ZN
    >+ >
    >+ dokładnie

    Wrr.... chcesz dostać kilkunastoma artykułami Ordynacji ? ;)
    Wybór (UWAGA: *wybór*, czyli nie wszystko, ciąłem)
    ++++++++++
    Art. 110. § 1. Rozwiedziony małżonek podatnika [....]
    za zaległości podatkowe z tytułu zobowiązań podatkowych
    powstałych w czasie trwania wspólności majątkowej
    § 3. Przepisy § 1 i 2 stosuje się odpowiednio w razie
    unieważnienia małżeństwa oraz separacji.

    Art. 111. § 1. Członek rodziny podatnika .... za zaległości
    podatkowe wynikające z tej działalności i powstałe w okresie,
    w którym stale współdziałał z podatnikiem w jej wykonywaniu,
    osiągając korzyści z prowadzonej przez niego działalności.
    § 3. Za członków rodziny podatnika uważa się zstępnych, wstępnych,
    rodzeństwo, małżonków zstępnych, osobę pozostającą w stosunku
    przysposobienia oraz pozostającą z podatnikiem w faktycznym pożyciu.

    § 4. Przepis § 1 stosuje się również do małżonków, którzy zawarli umowę o
    ograniczeniu lub wyłączeniu wspólności majątkowej, których wspólność
    majątkowa została zniesiona przez sąd, oraz małżonków pozostających w
    separacji.
    Art. 112. § 1. Nabywca:
    1) przedsiębiorstwa,
    2) zorganizowanej części przedsiębiorstwa,
    3) składników majątku związanego z prowadzoną działalnością
    gospodarczą wymienionych w § 2, [...]
    - odpowiada całym swoim majątkiem solidarnie z podatnikiem
    za powstałe do dnia nabycia zaległości podatkowe związane
    z prowadzoną działalnością gospodarczą.

    [komentarz: to dlatego Profit1 {prawdopodobnie nie DG}
    otrzymał "życzenia edukacyjne" w postaci zakupu ŚT
    od którego nie odprowadzono podatku :> kiedy oburzał
    się na postępowanie rzecznika prawo obywatelskich :>]

    Art. 113. Jeżeli podatnik, za zgodą innej osoby, w celu zatajenia
    prowadzenia działalności gospodarczej lub rzeczywistych rozmiarów tej
    działalności, posługuje się lub posługiwał się imieniem i nazwiskiem,
    nazwą lub firmą tej osoby, osoba ta ponosi solidarną odpowiedzialność
    z podatnikiem całym swoim majątkiem za zaległości podatkowe powstałe
    podczas prowadzenia tej działalności.

    Art. 114. § 1. Właściciel, samoistny posiadacz lub użytkownik wieczysty
    rzeczy lub prawa majątkowego pozostający z użytkownikiem danej rzeczy lub
    prawa majątkowego w związku, o którym mowa w § 2,[...]
    § 2. Związek, o którym mowa w § 1, ma miejsce, gdy podczas trwania
    użytkowania między:
    1) właścicielem, samoistnym posiadaczem lub użytkownikiem wieczystym
    rzeczy lub prawa majątkowego i jej użytkownikiem lub
    2) osobami pełniącymi funkcje zarządzające, nadzorcze albo kontrolne w
    podmiocie będącym właścicielem, samoistnym posiadaczem lub [...]
    - istnieją powiązania o charakterze rodzinnym, kapitałowym, majątkowym,
    w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym, lub wynikające ze stosunku
    pracy.
    § 4. Przepisy § 1-3 stosuje się odpowiednio do najmu, dzierżawy, leasingu
    lub innych umów o podobnym charakterze.

    Art. 114a. § 1. Dzierżawca lub użytkownik nieruchomości odpowiada całym
    swoim majątkiem solidarnie z podatnikiem będącym właścicielem....
    z tytułu zobowiązań podatkowych wynikających z opodatkowania nieruchomości
    Art. 116. § 1. Za zaległości podatkowe spółki z ograniczoną
    odpowiedzialnością, .... spółki akcyjnej ... członek zarządu
    ....jeśli nie dopełnił...nie wykazuje mienia spółki...
    --------

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 24. Data: 2003-09-10 12:42:25
    Od: kermeet <v...@p...DOT.onet.DOT.pl>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote in
    ezjan.zabrze.pl:

    > Za członków rodziny podatnika uważa się zstępnych, wstępnych,
    > [cut], małżonków zstępnych, osobę pozostającą w stosunku
    > przysposobienia oraz pozostającą z podatnikiem w faktycznym pożyciu.

    przetłumaczy mi to ktoś z polskiego na nasze?

    Mimo, że nie jestem prawnikiem to czytać potrafię, jednak jak czytam
    czasami takie ustawy/ordynacje, to mi się coś w środku przewraca na drugą
    stronę :->

    pozdrawiam

    PS. Moje pytanie było banalne... ale odpowiedzi jednoznacznej chyba nie da
    się uzyskać bez pomocy prawnika :-( Ech....

    --
    kermeet---------------------------------------------
    -----

  • 25. Data: 2003-09-10 13:12:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 10 Sep 2003, kermeet wrote:

> [...]
    >+
    >+ przetłumaczy mi to ktoś z polskiego na nasze?

    Spróbujemy...

    >+ > Za członków rodziny podatnika uważa się

    Powyższe przyjmujemy a priori;

    >+ zstępnych,

    dzieci, wnuki, prawnuki, praprawnuki, [pra...]wnuki

    >+ wstępnych,

    ...rodziców, dziadków i babcie, pradziadków i prababcie,
    [pra...]dziadków i [pra...]babcie.

    O ile oczywiście wstępnych i zstępnych nie pomysliłem :>

    >+ > [cut], małżonków zstępnych,

    ....zięcia i synową....

    >+ > osobę pozostającą w stosunku przysposobienia

    ....pasierba, pasierbicę, macochę i ojczyma...

    >+ oraz pozostającą z podatnikiem w faktycznym pożyciu.

    ...konkubinę, konkubenta.
    Użyte sformułowanie sugeruje że zapewniono równoprawność
    związkom homoseksulanym, acz za tą wykładnię głowy nie
    daję :>

    >+ Mimo, że nie jestem prawnikiem to czytać potrafię,

    To co napisałem też ? ;)

    >+ jednak jak czytam czasami takie ustawy/ordynacje,
    >+ to mi się coś w środku przewraca na drugą stronę :->

    A to już ZUPEŁNIE inna sprawa :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (postanowieniem z tej chwili włażący z powrotem
    na drzewo [rozumieć dosłownie !])

  • 26. Data: 2003-09-10 14:34:48
    Od: kermeet <v...@p...DOT.onet.DOT.pl>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote in
    ezjan.zabrze.pl:

    > Spróbujemy...

    [wycięte - wytłumaczenia]

    No teraz duzo lepiej :-) Czyli generalnie chodzi o całą rodzinę....

    > To co napisałem też ? ;)

    To co napisałeś jest jasne i przejrzyste :-) W ustawie tak nie ma...

    I jak widok z góry? ;-)

    dzięki i pozdrawiam

    --
    kermeet---------------------------------------------
    -----

  • 27. Data: 2003-09-10 15:05:20
    Temat: OT: dług wobecskarbupaństwa-ważne
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 10 Sep 2003, kermeet wrote:
    [...]
    >+ > (postanowieniem z tej chwili włażący z powrotem
> [...]

    ...na razie to jest drzewko, w sumie miało być "na drabinkę" :)
    Ale na apetyt lepiej wpływa niż Ordynacja ;) !

    pozdrowienia, Gotfryd