  • 41. Data: 2010-12-30 06:26:44
    Temat: Re: dostarczanie faktur
    Od: spp <s...@o...pl>

    > Ale nie chce mi się przekopywać przez prawo telekomunikacyjne
    > celem ustalenia czy moje podejrzenie jest słuszne :D

    Wiesz, problem nie tylko w definicji operatora ale także typu usługi -
    publiczna czy niepubliczna. ;)

    --
    spp

  • 42. Data: 2010-12-30 10:42:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 30 Dec 2010, spp wrote:

    > Wiesz, problem nie tylko w definicji operatora ale także typu usługi -
    > publiczna czy niepubliczna. ;)

    Jakoś tak umiejętnie wyciąłeś teksty "operator publiczny" i "operator
    niepubliczny" z cytatu, a podejrzewam że jakiś związek jest... ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 43. Data: 2010-12-30 11:05:38
    Od: spp <s...@o...pl>

    > Jakoś tak umiejętnie wyciąłeś teksty "operator publiczny" i "operator
    > niepubliczny" z cytatu, a podejrzewam że jakiś związek jest... ;)

    Wiesz, nie zdziwię się że istnieje:

    a. operator publiczny z ofertą publiczną
    b. operator niepubliczny z ofertą niepubliczną,
    c. operator publiczny z ofertą publiczną'
    d. operator niepubliczny z ofertą publicystyczną

    albo nie ma żadnego z powyższych tworów.

    Nie zmienia to jednak faktu że dyskusja czy klientowi wysłać fakturę czy
    nie jest dzieleniem włosa na czworo i najczęściej będą zajmować się tym
    tematem osobnicy dla których zakładanie firmy zaczyna się od narzekania
    że trwa to tak długo a nie zdają sobie sprawy że o wiele ważniejsze jest
    iż prawdziwe problemy są później i to one o wiele więcej kosztują czasu
    i pieniędzy. :(

    --
    spp

  • 44. Data: 2011-01-06 17:43:07
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > A nie jest tak, że granica między operatorem niepublicznym a
    > operatorem publicznym polega nie na warunku "użytkownik będzie mógł
    > zawrzeć", ale na różnicy między: "operator będzie *mógł* zawrzeć*" a
    > "operator, o ile warunki techniczne pozwalają, będzie *zobowiązany*
    > zawrzeć"? (niewykonanie zobowiązania podlegałoby wtedy karze z
    > art.138 KW)
    >
    > pzdr, Gotfryd

    A czy warunek "użytkownik będzie mógł zawrzeć", w połączeniu z 543KC
    (oferta sprzedaży), nie jest przypadkiem równoznaczny z "operator, o ile
    warunki techniczne pozwalają, będzie *zobowiązany* zawrzeć" ?

    Wieslaw

  • 45. Data: 2011-01-07 00:14:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 6 Jan 2011, Wwieslaw wrote:

    > A czy warunek "użytkownik będzie mógł zawrzeć", w połączeniu z 543KC (oferta
    > sprzedaży), nie jest przypadkiem równoznaczny z "operator, o ile warunki
    > techniczne pozwalają, będzie *zobowiązany* zawrzeć" ?

    Hm...
    Obrócę kota ogonem: a nigdy nie widziałeś w żadnym sklepie internetowym
    tekstu "ceny na stronie nie stanowią oferty w rozumieniu KC, stanowią
    zaproszenie do negocjacji, zaś ofertę wystawi klient i my ją przyjmiemy
    albo nie"?

    I pytanie dodatkowe - co miałoby stać na przeszkodzie takiemu zapisowi
    przy usłudze? :D

    Oczywiście, odpowiedź na *TWOJE* pytanie brzmi "tak".

    Tyle, że Twoje pytanie nie dzieli przedsiębiorców wg kryteriów
    ustawowych (potencjalnych, o które pytałem z braku wiedzy oraz
    czasu i chęci przekopania ustawy), a (kryteriów) umownych,
    czyli (w zależności od) tego co *literalnie* deklaruje firma :)
    Przy "zaproszeniu do negocjacji" wszystkie warunki nadal są
    spełnione jak w pytaniu, tylko dostawca może zadbać żeby nie
    zostać zmuszonym do zawarcia umowy :)

    pzdr, Gotfryd