  • 31. Data: 2010-12-29 20:52:03
    Temat: Re: dostarczanie faktur
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-12-29 21:50, spp wrote:
    > W jaki sposób mogę zapłacić jak dla mnie do czasu otrzymania faktury
    > usługa nie została zakończona?

    A to już jest jakby Twój problem, a nie usługodawcy.

    Hint: sprytniejsi czytają umowę, którą podpisują i tam jest na ogół
    wszystko napisane :-P

    Piotrek

  • 32. Data: 2010-12-29 20:55:35
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Piotrek w <news:4d1b9d85$0$2507$65785112@news.neostrada.pl>:

    > ^^^^^^^^^^

    > Ale zgodzisz się z tym, że "wystawiona" to jest jednak coś innego niż
    > "otrzymana". Prawda? :-)

    > Kolega spp sugerował, że jak nie *otrzyma* to nie zapłaci i do tego się
    > odniosłem.

    Nie chciało Ci się poszukać reszty? No to proszę, trochę więcej kapnę:

    "Abonent jest zobowiązany do wpłacania należności za usługi zgodnie
    z wystawioną fakturą na indywidualny numer konta bankowego podany
    w dokumencie płatniczym, którego dotyczy wpłata. W przypadku,
    gdy Abonent dokonuje wpłaty na druku niestandardowym (druku
    wpłaty innym niż wysłany wraz z dokumentem płatniczym)
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    A OIDP to mowa o wysyłaniu raz na 12 miesięcy 12 dokumentów płatniczych była
    -- trudno, żeby otrzymywał co miesiąc coś co nie było wysłane, prawda?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 33. Data: 2010-12-29 20:59:40
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-12-29 21:55, 'Tom N' wrote:
> [...]
    > gdy Abonent dokonuje wpłaty na druku niestandardowym (druku
    > wpłaty innym niż wysłany wraz z dokumentem płatniczym)

    No i co to Twoim zdaniem wnosi w zakresie wymagalności należności za
    wykonaną usługę pomimo "niemania" faktury?

    > A OIDP to mowa o wysyłaniu raz na 12 miesięcy 12 dokumentów płatniczych była
    > -- trudno, żeby otrzymywał co miesiąc coś co nie było wysłane, prawda?

    Wątkotwórca pisał o wysyłaniu raz na rok 12 faktur. Klienci mieli płacić
    na podstawie książeczek opłat, cokolwiek miałoby to znaczyć.

    Piotrek

  • 34. Data: 2010-12-29 21:02:23
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-12-29 21:52, Piotrek pisze:

    > A to już jest jakby Twój problem, a nie usługodawcy.
    >
    > Hint: sprytniejsi czytają umowę, którą podpisują i tam jest na ogół
    > wszystko napisane :-P

    Ba. :)
    Czytam i nie podpisuję z bajkopisarzami umów a ... i tak bujam się potem
    z różnymi niby poważnymi firmami jak Netia. ;)
    U nich najczęściej najpierw przychodzi wezwanie do zapłaty faktury którą
    otrzymuję tydzień później. :)

    --
    spp

  • 35. Data: 2010-12-29 21:29:41
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    spp w <news:ifg7l1$efq$1@news.onet.pl>:

> [...]
    > z różnymi niby poważnymi firmami jak Netia. ;)
    > U nich najczęściej najpierw przychodzi wezwanie do zapłaty faktury którą

    Eee, potrafią uznać reklamację i napisać, że wystawia fakturę korygującą, a
    kwotę najbliższej wpłaty mam pomniejszyć o uznana w reklamację, nie wystawić
    faktury korygującej, przysłać wezwanie do zapłaty opiewające na kwotę w
    uznanej reklamacji, o którą pomniejszyłem wpłatę, a następnie, po telefonie,
    wystawić w ciągi dwóch dni fakturę korygującą do reklamowanej faktury oraz
    fakturę korygująca do faktury korygującej -- tak wiec mam nadpłatę :O

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 36. Data: 2010-12-29 21:55:17
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Piotrek w <news:4d1ba22a$0$2451$65785112@news.neostrada.pl>:

    > No i co to Twoim zdaniem wnosi w zakresie wymagalności należności za
    > wykonaną usługę pomimo "niemania" faktury?

    Zastanów się -- czy aby na pewno była wykonana?

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > Wątkotwórca pisał o wysyłaniu raz na rok 12 faktur. Klienci mieli płacić
    > na podstawie książeczek opłat, cokolwiek miałoby to znaczyć.

    Wróć do wiadomości na która odpowiadałem(i kilku wcześniej), mowa tam o tym
    o czym napisałem w podkreślonym. Czyżbyś odpisywał autorowi wątku, czy
    jednak spp?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 37. Data: 2010-12-29 22:06:21
    Temat: Re: dostarczanie faktur [OT]
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 29.12.2010 22:55, 'Tom N' wrote:

    > Zastanów się -- czy aby na pewno była wykonana?

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > Wróć do wiadomości na która odpowiadałem(i kilku wcześniej), mowa tam o tym
    > o czym napisałem w podkreślonym. Czyżbyś odpisywał autorowi wątku, czy
    > jednak spp?

    Czemu takie w sumie mało istotne wątki jak ten, albo o prowizjach za
    karty płatnicze/kredytowe, zawsze najdłużej się ciągną :-)

    --
    Tomek

  • 38. Data: 2010-12-29 22:15:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 29 Dec 2010, Kotlet wrote:

    > a to ja mam sie upomniec o wystawienie faktury ?

    Jeśli jesteś tzw. "konsumentem", a ściślej OFnPDGlRR :], to oczywiście
    (poza wyjątkami w rodzaju operatora publicznego).
    F-rę wystawia się na żądanie. Obowiązek wystawienia jest tylko jeśli
    sprzedawca *wie*, że nabywca "prowadzi DG w rozumieniu VAT".

    > a mozna wystawic fakture za dany okres 12 miesiecy pozniej ?

    Można, podobnie jak można skręcać na rondzie w lewo ;)
    Ale w przypadku faktury "dla konsumenta" jest to na dodatek
    prawidłowe: sprzedawca ma obowiązek wystawić f-rę na żądanie
    zgłoszone w ciągu 3 miesięcy od zdarzenia, a żaden przepis
    nie zabrania wystawienia później.

    > Jakies inne terminy obowiazuja dla dostawcy
    > netu jezlei chodzi o wystawienie faktury ?

    Przy dostawcy *PUBLICZNYM* tak - jest wyjątkowy zapis, nakazujący
    dostarczenie f-ry wraz z... czym to? (niemniej jest).

    Ale obok stawiałem pytanie o definicję operatora publicznego:
    na mój gust, skoro istnieje pojęcie "operatora", to z ratio legis
    wynika że "operator publiczny" określa inny (raczej zawężony) zbiór
    podmiotów. A w takim przypadku "operator niepubliczny" nie ma
    obowiązku dostarczenia... (a tym samym również wystawienia).
    Ale nie chce mi się przekopywać przez prawo telekomunikacyjne
    celem ustalenia czy moje podejrzenie jest słuszne :D

    pzdr, Gotfryd

  • 39. Data: 2010-12-29 22:23:35
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    tomek w <news:ifgbcr$reo$1@news.onet.pl>:

    > Czemu takie w sumie mało istotne wątki jak ten, albo o prowizjach za
    > karty płatnicze/kredytowe, zawsze najdłużej się ciągną :-)

    Bo nikomu sie nie chce odpowiadać na pytania o opłatach od użycia środowiska
    i deklaracjach z nimi związanych ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 40. Data: 2010-12-30 01:20:49
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 29.12.2010 23:23, 'Tom N' wrote:

    > Bo nikomu sie nie chce odpowiadać na pytania o opłatach od użycia środowiska
    > i deklaracjach z nimi związanych ;-)

    Poczekaj poczekaj, niech mi się trafi jakiś rodzynek ;-)

    --
    Tomek