  • 11. Data: 2008-06-14 08:33:50
    Temat: Re: dostarczenie faktury
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    jak się nauczysz czytać to wróć tutaj

    --
    pozdrawiam

  • 12. Data: 2008-06-14 08:49:47
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    'Tom N' wrote:

    > I jaki masz problem?
    >
    > Zawsze mozesz kupowac droższe paliwo na stacjach, które faktury
    > wystawiają "na miejscu"

    mogę wcale nie kupować paliwa tylko uderzać "z buta" :/
    taka logika jest gość głupia - nie sądzisz?

    > A mogli nie wysyłać w ogóle...

    ok, thx - jeśli tak "mówi" prawo to ok

    --
    pozdrawiam

  • 13. Data: 2008-06-14 09:01:55
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    zkruk [Lodz] pisze:

    > mogę wcale nie kupować paliwa tylko uderzać "z buta" :/
    > taka logika jest gość głupia - nie sądzisz?

    To jest logika rynkowa - kupuje sie tam gdzie subiektywnie jest "lepiej".
    Jednemu lepiej drożej ale wygodniej. Innem taniej ale z szarpaniem sie o
    duperele.

    Wolny wybór ale nic za darmo.

    > ok, thx - jeśli tak "mówi" prawo to ok

    Prawo nic nie mówi.
    Sprzedawca ma wystawić fakturę. Kropka.

    Następny który uważa, że prawo reguluje który but wiązać pierwszy...

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 14. Data: 2008-06-14 09:07:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 14 Jun 2008, zkruk [Lodz] wrote:

    > ok, thx - jeśli tak "mówi" prawo to ok

    Ściślej - prawo zobowiązuje (jawnie) do *wystawienia* f-ry oraz da się
    wydedukować że do jej *wydania*.
    O dostarczeniu nie ma mowy, to sprawa umowna - "klient se przyjdzie
    to klient se weźmie". Są wyjątki AFAIR, ale to telekomunikacja i podobne.

    BTW: sądzę, że nie do końca zajarzyłeś (pewnie poirytował Cię post
    Tristana :)) co inni do ciebie piszą: na ujęcie f-ry zakupu
    w ewidencji VAT są *dwa okresy rozliczeniowe*.
    Czyli, jeśli rozliczasz się miesięcznie, to f-rę za kwiecień można
    rozliczyć w maju *lub czerwcu* (w deklaracji za maj).
    Zajrzałeś kiedy do ustawy?

    BTW'': a w "kwartalnym" nie mieścisz się w limicie?

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2008-06-14 09:14:35
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > O dostarczeniu nie ma mowy, to sprawa umowna - "klient se przyjdzie
    > to klient se weźmie". Są wyjątki AFAIR, ale to telekomunikacja i

    nie podoba mi sie jednak sytuacja w której ja płacę i nie dostaje faktury
    równie dobrze moga zainstalować większą drukarkę i drukować na miejscu
    shell swego czasu na świstkach jak w fiskalnych drukował - da się? - da
    sie...
    choć mi to nie pasowało, więc zrezygnowałem...

    tutaj także mogę zrezygnować - chciałem się tylko dowiedzieć jak wygląda
    strona prawna... więc jeśli po stronie wystawcy nie ma obowiązku dostarczyć
    faktury (w momencie gdy nie jest możliwe wręcznie jej w miejscu sprzedaży)
    to pomimo że jest to chore - to muszę to zaakceptować...

    dla mnie IMHO oczywiste jest to, że na mnie spoczywa obowiązek dostarczenia
    faktury
    oni mogą ją wystawić i nigdy jej nie wysłać :/ - i to w jest bez sensu....

> [...]
    > Czyli, jeśli rozliczasz się miesięcznie, to f-rę za kwiecień można
    > rozliczyć w maju *lub czerwcu* (w deklaracji za maj).

    ja to i tak przekazuje księgowej...

    do ustawy zaglądałem - bo chyba nawet tutaj na grupie (22 maj?) ostatnio
    była dyskusja z Tobą w udziale
    ale za głupi jestem... dlatego mam księgową... :]

    tak sobie pomyślałem jakby czuli się moi klienci gdybym im wystawił
    fakturę - ale nie wysłał jej (do Szczecina) i powiedział odbierzcie ją sobie
    sami :]

    dziękuję za odpowiedzi

    --
    pozdrawiam

  • 16. Data: 2008-06-14 10:50:00
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Gotfryd Smolik news w <news:Pine.WNT.4.64.0806141101520.2500@quad>:

> [...]
    > Czyli, jeśli rozliczasz się miesięcznie, to f-rę za kwiecień można
    > rozliczyć w maju *lub czerwcu* (w deklaracji za maj).

    Takie spóźnione z datą sprzedaży w kwietniu, a otrzymania w maju, to w
    deklaracji za maj (w czerwcu), lub za czerwiec (w lipcu) ;-)

    P.S
    Zakładamy oczywiście, że VAT z faktury za paliwo można odliczyć, bo jeżeli
    nie, to na kiego diabła te faktury uwzględniać w deklaracji, nawet miejsca
    tam nie ma na to :D

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 17. Data: 2008-06-14 11:28:58
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Tristan wrote:
    >

    > jak się nauczysz czytać to wróć tutaj

    sam sobie radź....

  • 18. Data: 2008-06-14 13:05:20
    Od: <s...@a...pl>

    > dla mnie IMHO oczywiste jest to, że na mnie spoczywa obowiązek dostarczenia
    > faktury

    Jeśli masz taką umowę ze swoim odbiorcą - to tak.

    > oni mogą ją wystawić i nigdy jej nie wysłać :/

    Zgadza się.

    > i to w jest bez sensu....

    A dlaczego mam ponosić dodatkowe koszty dostarczenia faktury?
    Ja przyjełem zasadę, że wysyłka faktury na życzenie klienta kosztuje 1,80zł z
    VAT. Mam to w cenniku i doliczam.

> [...]

    > ale nie wysłał jej (do Szczecina) i powiedział odbierzcie ją sobie sami :]

    Zależy jacy klienci. To wszytsko zawsze jest do uzgodnienia.

  • 19. Data: 2008-06-14 13:12:48
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> napisal:
    > I nadal drukuje, niektóre stacje BP również. Zaleta - błyskawiczny wydruk.
    > Czemu Ci to nie pasowało?

    Fakture masz miec czytelne przez 6 lat.
    Wydruk z drukarki paragonowej szlag trafia po pol roku.
    I tlumacz potem w skarbowym: 'to byla faktura' :)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 20. Data: 2008-06-14 13:18:09
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 14 Jun 2008 11:14:35 +0200, zkruk [Lodz] napisał(a):

> [...]
    > choć mi to nie pasowało, więc zrezygnowałem...

    I nadal drukuje, niektóre stacje BP również. Zaleta - błyskawiczny wydruk.

    borys(#)leszno,edu,pl