  • 11. Data: 2011-08-07 11:42:00
    Temat: Re: dwie firmy na jedną osobę: vat, kasa fiskalna, itd.
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello SDD,

    Sunday, August 7, 2011, 12:36:04 PM, you wrote:

    > Dla ZUSu mozna:
    > Na przyklad ktos ma DG i w ramach tej DG wykonuje kilka roznych rzeczy, z
    > ktorych jedna podpada pod wolny zawod (np. lekarz prowadzi sobie prywatny
    > gabinet + handel obwozny) - i juz dla ZUS-u sa dwie dzialalnosci :)

    Wolny zawód to całkiem coś innego...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 12. Data: 2011-08-07 12:17:49
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 7 Aug 2011 12:36:04 +0200, SDD napisał(a):

    > Na przyklad ktos ma DG i w ramach tej DG wykonuje kilka roznych rzeczy, z
    > ktorych jedna podpada pod wolny zawod (np. lekarz prowadzi sobie prywatny
    > gabinet + handel obwozny) - i juz dla ZUS-u sa dwie dzialalnosci :)

    Nie dwie działalności, tylko dwa tytuły ubezpieczenia.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 13. Data: 2011-08-07 12:44:13
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Borys,

    Sunday, August 7, 2011, 2:17:49 PM, you wrote:

    > Nie dwie działalności, tylko dwa tytuły ubezpieczenia.

    Ale jedno skurwysyństwo naszego "prawa" :(

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 14. Data: 2011-08-07 12:51:10
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 7 Aug 2011 14:44:13 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Ale jedno skurwysyństwo naszego "prawa" :(

    Co właściwie ustawodawca chciał uzyskać? Po prostu więcej pieniędzy dla
    NFZ czy ma to jakiś głębszy sens?

    Tyle dobrego, że większość jest do odliczenia...

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 15. Data: 2011-08-07 13:04:50
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-08-07 14:51, Borys Pogoreło wrote:
    > Co właściwie ustawodawca chciał uzyskać? Po prostu więcej pieniędzy dla
    > NFZ czy ma to jakiś głębszy sens?

    IMHO ustawodawca chciał być sprytny. A wyszło jak zwykle ...

    Czyli na przykład pełne ubezpieczenie zdrowotne za 5 złotych czy inną
    złotówkę (dla zleceniobiorców). A właściwie to nawet za 0 złotych -
    wystarczy podpisać umowę o świadczenie usług, która jest traktowana na
    równi z umową zleceniem.

    Piotrek

  • 16. Data: 2011-08-07 13:20:21
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Borys,

    Sunday, August 7, 2011, 2:51:10 PM, you wrote:

    > Co właściwie ustawodawca chciał uzyskać? Po prostu więcej pieniędzy dla
    > NFZ czy ma to jakiś głębszy sens?

    A widzisz jakikolwiek głębszy sens w nasym systemie podatkowym?

    > Tyle dobrego, że większość jest do odliczenia...

    O ile masz wystarczające dochody.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 17. Data: 2011-08-07 22:04:00
    Od: <s...@a...pl>

    > Nie dwie działalności, tylko dwa tytuły ubezpieczenia.

    Powiedziałbym inaczej. Wszystko zależy od ustawy i jej własnej definicji DG.

  • 18. Data: 2011-08-08 19:10:41
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Tak się nie da. Jednoosobowa DG jest przypisana do osoby. Firma według
    przepisów podatkowych = w tym przypadku osoba.
    Jacek

  • 19. Data: 2011-08-17 09:02:12
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Sun, 7 Aug 2011 15:20:21 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > O ile masz wystarczające dochody.

    Jeżeli nie masz przychodu na poziomie 1000zł (by od podatku odliczyć ~200zł
    składki zdrowotnej), to wybacz lepiej nie wstawać z łóżka. W takim układzie
    żaden z ciebie przedsiębiorca.

  • 20. Data: 2011-08-17 09:15:26
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (17.08.2011 11:02), Kamil wrote:

    > Jeżeli nie masz przychodu na poziomie 1000zł (by od podatku odliczyć ~200zł
    > składki zdrowotnej),

    Nie przychodu, a dochodu.

    > to wybacz lepiej nie wstawać z łóżka. W takim układzie
    > żaden z ciebie przedsiębiorca.

    Znam kilku przedsiębiorców, którzy zdecydowanie nie są "żaden
    przedsiębiorca", a którzy przez dłuższy czas (rozkręcanie interesu lub
    chwilowy kryzys) byli na zero lub na lekkim minusie.

    p. m.