  • 1. Data: 2011-08-07 06:55:41
    Temat: dwie firmy na jedną osobę: vat, kasa fiskalna, itd.
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    stwierdziłem że najlepszym rozwiązaniem będzie założenie dwóch firm:
    1. ryczał bez vat: handel internetowy
    2. zasady ogólne+vat: usługi i handel internety przedmiotami z vatem

    1. jakie są niebezpieczeństwa prowadzenia 2 firm

    2. czy granice kwotowe liczą się jednocześnie
    dla obydwu firm czy dla każdej z osobna?
    - przejscia na vat,
    - przejscia na kasę fiskalną
    - niemożności prowadzenia ryczałtu

    erator/

  • 2. Data: 2011-08-07 07:56:21
    Temat: Re: dwie firmy na jedną osobę: vat, kasa fiskalna, itd.
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (07.08.2011 08:55), zlotowinfo wrote:
    > stwierdziłem że najlepszym rozwiązaniem będzie założenie dwóch firm:
    > 1. ryczał bez vat: handel internetowy
    > 2. zasady ogólne+vat: usługi i handel internety przedmiotami z vatem

    A co masz na myśli pisząc "założenie 2 firm"? 2 spółek z o.o./sj/innych
    kapitałowych?

    Czy 2 spółki SC z kimś? Czy też DG + SC z kimś?

    p. m.

  • 3. Data: 2011-08-07 09:43:36
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    > A co masz na myśli pisząc "założenie 2 firm"? 2 spółek z o.o./sj/innych
    > kapitałowych?
    >
    > Czy 2 spółki SC z kimś? Czy też DG + SC z kimś?

    dwie zwykle dzialalnosci jednoosobowe

    erator/

  • 4. Data: 2011-08-07 09:58:29
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-08-07 11:43, zlotowinfo wrote:
    > dwie zwykle dzialalnosci jednoosobowe

    Prowadzone przez jedną osobę fizyczną?
    To tak nie działa, jak Ci się wydaje.

    Piotrek

  • 5. Data: 2011-08-07 10:18:55
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (07.08.2011 11:43), zlotowinfo wrote:
    > Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > dwie zwykle dzialalnosci jednoosobowe

    Ale "działalność" to nie jest jakiś podmiot. To jest powiedzmy twoja
    cecha. Czyli jeżeli prowadzisz działalność gospodarczą (czyli zarabiasz
    inaczej niż na etat, umowę zlecenie, dzieło, najem,
    chałupnictwo,inne..), to to rejestrujesz i jesteś osobą fizyczną
    prowadzącą działalność gospodarczą.

    Nie da się dwukrotnie zarejestrować że prowadzisz działalność
    gospodarczą. To tak jakbyś .. nie wiem, chciał się podwójnie zameldować
    do tego samego mieszkania.

    p. m.

  • 6. Data: 2011-08-07 10:28:22
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "zlotowinfo" <u...@g...pl> napisał w wiadomości

    > dwie zwykle dzialalnosci jednoosobowe

    Jedna "na Ciebie", druga na zone/szwagra/brata?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2011-08-07 10:30:00
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Nie da się dwukrotnie zarejestrować że prowadzisz działalność gospodarczą.
    > To tak jakbyś .. nie wiem, chciał się podwójnie zameldować do tego samego
    > mieszkania.

    Niby tak, ale ZUS-owi nie przeszkadza to inkasowac kolejnych zdrowotnych od
    kolejnych dzialalnosci :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 8. Data: 2011-08-07 10:32:21
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (07.08.2011 12:30), SDD wrote:

    > Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > Niby tak, ale ZUS-owi nie przeszkadza to inkasowac kolejnych zdrowotnych
    > od kolejnych dzialalnosci :)

    Żeby ZUS mógł inkasować kolejne zdrowotne od kolejnych działalności, to
    najpierw muszą być te kolejne działalności.

    Wskaż mi proszę możliwość zarejestrowania działalności gospodarczych dla
    jednej osoby w liczbie większej niż 1.

    p. m.

  • 9. Data: 2011-08-07 10:36:04
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

> [...]
    > najpierw muszą być te kolejne działalności.
    > Wskaż mi proszę możliwość zarejestrowania działalności gospodarczych dla

    Dla ZUSu mozna:
    Na przyklad ktos ma DG i w ramach tej DG wykonuje kilka roznych rzeczy, z
    ktorych jedna podpada pod wolny zawod (np. lekarz prowadzi sobie prywatny
    gabinet + handel obwozny) - i juz dla ZUS-u sa dwie dzialalnosci :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 10. Data: 2011-08-07 11:40:44
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello zlotowinfo,

    Sunday, August 7, 2011, 11:43:36 AM, you wrote:

    > dwie zwykle dzialalnosci jednoosobowe

    Chyba dwóch różnych osób...

    --
    Best regards,