  • 1. Data: 2007-05-19 06:37:58
    Temat: czy musze zglaszac w US?
    Od: Cherie <b...@o...pl>

    Witam,
    mieszkam za granica i chce wynajac pokoj w mieszkaniu, ktorego jestem
    wlascicielka.
    Caly problem polega na tym, ze jestem w kraju raz, czasami dwa razy w
    roku i jakakolwiek forma rozliczania sie z US jest dla mnie poprostu
    klopotliwa ( ze wzgledu na skladanie PIT'ow itp.)
    Pokoj chce wynajac kolezance w potrzebie za symboliczna kwote 250 zl
    miesiecznie (z zaznaczeniem, ze to ona pokrywa koszty mediow).
    Znalazlam informacje, ze deklarowanie dochodu z wynajmu nieruchomosci
    (na zasadach ogolnych) musze rozpoczac w miesiacu, w ktorym
    przekroczyl on kwote wolna od podatku.

    Czy w takim razie jezeli kwota z wynajmu, tj. 12x250 zl= 3000zl
    miesci sie w kwocie wolnej od podatku( 3013 zl. w 2007) i nie uzyskuje
    w kraju innych odchodow ,to czy mam w ogole obowiazek zglaszania tego
    w US i skladania rocznego rozliczenia podatkowego?
    Z gory dziekuje,
    Cherrie